Skærme
Fijala 3554
ViewSonic VX912: Brugbar til spil?
Fra : AHM

Dato : 11-01-05 19:11

Hejsa

Jeg står overfor, at skulle købe en ny (flad)skærm. I den forbindelse
har jeg kigget på ViewSonic VX912. I diverse anmeldelser/kommentarer er
der generelt kun gode ting at sige om skærmen, men enkelte nævner at der
er ghosting i spil? Dette undrer mig, da specs angiver at
opdateringshastigheden er på 12 ms, så nu ville jeg høre om der er nogen
herinde, der har erfaring med spil på ViewSonic VX912. Gerne FPS og
bilspil, som normalt er de spil, hvori der er mest aktion.

Og er der nogen, som kan anbefale et alternativ til ViewSonic VX912?

Pft.

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 12-01-05 09:11

On Tue, 11 Jan 2005 19:10:37 +0100, AHM <ingen@spam.tak> wrote:

> [...]
>bilspil, som normalt er de spil, hvori der er mest aktion.
>
>Og er der nogen, som kan anbefale et alternativ til ViewSonic VX912?

Nej, den har TN display !

http://www.prad.de/guide/hersteller_start.html

VX900 er OK (MVA display, 25 msec). VX910 er også TN. VP912 duer
heller ikke.

TN display har mangler derved, at det kun kan vise 16 bits farver.
Sætter du 24 eller 32 bits farver, så laver skærmen 2 scans for at
klare det. Det tager 50 msec. Så den effektive responstid er 50 msec !

Viewsonics 19" MVA displays har 25 msec respons. Det kan lige gå til
spil, men er ikke godt.

Viewsonics har kun een god skærm til spil: det er 20" VP201, 1600x1200
og 16 msec, s-ips display.

Xerox 19" med 16 msec, model XA7-19i er med MVA display og OK. Skærmen
må ikke forveksles med andre Xerox, der har 25 mesc.

Den forhandles kun af BJ-Trading.dk
koster 3263,- kr.

mvh

John

Fra : Zulu

Dato : 12-01-05 10:07

JK (at mail dot dk) wrote:
> On Tue, 11 Jan 2005 19:10:37 +0100, AHM <ingen@spam.tak> wrote:
>
> VX900 er OK (MVA display, 25 msec). VX910 er også TN. VP912 duer
> heller ikke.

Til spil ville jeg hellere have et TN+ end et MVA panel!

Læs her:
http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/lcd-guide_24.html

> [...]
> klare det. Det tager 50 msec. Så den effektive responstid er 50 msec !
>
> Viewsonics 19" MVA displays har 25 msec respons. Det kan lige gå til

Jeg tvivler meget. Se ovennævnte link.

> Viewsonics har kun een god skærm til spil: det er 20" VP201, 1600x1200
> og 16 msec, s-ips display.

Det behøver ikke være ViewSonic'en, der findes andre 20" med samme panel.
(Dell FP2001, LG 2010B m.fl.)

Zulu

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 12-01-05 10:42

On Wed, 12 Jan 2005 10:07:29 +0100, "Zulu"
<zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net> wrote:

>Til spil ville jeg hellere have et TN+ end et MVA panel!
>
>Læs her:
>http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/lcd-guide_24.html

Ja, det har du ret i:
/klippet derfra:
Fans of dynamic games had better prefer a monitor with a 25msec S-IPS
matrix rather than with a 16msec MVA one.

Hermed er Xerox 19"

Xerox 19" med 16 msec, model XA7-19i er med MVA display

altså ladt ude af betragtning.

>Jeg tvivler meget. Se ovennævnte link.

>Det behøver ikke være ViewSonic'en, der findes andre 20" med samme panel.
>(Dell FP2001, LG 2010B m.fl.)

Men BenQ's 8 msec skærm, burde være bedre end VX912

FP937s+ hedder den

mvh

John