Skærme
Fijala 3554
1600*1200 virker forkert
Fra : JS

Dato : 11-01-05 16:13

Nu har jeg fået en 19" skærm, men når jeg kører 1600*1200 så bliver billedet
strukket meget ud på den høje led er det meningen?

Det kan da uuligt være rart at arbejde med på længere sigt da alt hvad man
laver kommer til at se slankere og højrer ud en det rigtig er.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-01-05 17:21

JS wrote:

> Nu har jeg fået en 19" skærm, men når jeg kører 1600*1200 så bliver
> billedet strukket meget ud på den høje led er det meningen?

Den kan justeres med de knapper der er på fronten...

Jesper G. Poulsen

Fra : JS

Dato : 11-01-05 19:25

> Den kan justeres med de knapper der er på fronten...
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen
> - Look, this is Debian. They don't release things until you have to
> fire rockets at the thing to stop it working

Var kommet til at sætte den til 1600*900

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-01-05 20:29

JS wrote:

> Var kommet til at sætte den til 1600*900

Arrrhh...

Jesper G. Poulsen

Fra : Anders Lund

Dato : 11-01-05 20:38

Jesper G. Poulsen wrote:

> Arrrhh...

Haha, fandt 1360 * 768 .. det tager min skærm ellers meget pænt. :)
Hvor kom de 1360 fra?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-01-05 21:11

Anders Lund wrote:

> Haha, fandt 1360 * 768 .. det tager min skærm ellers meget pænt. :)
> Hvor kom de 1360 fra?

Aner det ikke... Der er ikke meget logik i det...

Jesper G. Poulsen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-01-05 00:41

Anders Lund <anders@andersonline.dk> wrote in

> Haha, fandt 1360 * 768 .. det tager min skærm ellers meget pænt. :)
> Hvor kom de 1360 fra?

16:9?

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 00:57

Flemming Joensson wrote:

> 16:9?

Ja, sgu

Jesper G. Poulsen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-01-05 02:05

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in

> Ja, sgu

Men det burde vel være 1366? - ellers er det lidt for skævt.

1360/16 = 85
1366/16= 85,375

768/9 = 85,33333...

Google kunne endda meddele at opløsningen har et navn - WXGA eller XGA+ :)

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 10:13

Flemming Joensson wrote:

> Men det burde vel være 1366? - ellers er det lidt for skævt.

Det er ikke sikkert at det går op med registrene...

> Google kunne endda meddele at opløsningen har et navn - WXGA eller
> XGA+ :)

Så fik vi dét på plads

Jesper G. Poulsen

Fra : Palle