CSS2 og værdier for Display property
Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 11-01-05 13:54

Hællou...
I CSS2 kan man for Display angive table, inline-table, table-row
m. fl.
Det virker fint nok, css'en valideres ok. Men når jeg arbejder
med det i Visual Studio fejlsættes alle disse værdier til "xxx is
not a valid value for display property".

Is there anybody out there der ved noget om hvorfor ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-01-05 14:03

Niels-Jørgen Hvidberg skrev:

> I CSS2 kan man for Display angive table, inline-table, table-row
> m. fl.
> Det virker fint nok, css'en valideres ok.

Virker det også efter hensigten i de browsere du tester med?

> Men når jeg arbejder med det i Visual Studio fejlsættes alle disse
> værdier til "xxx is not a valid value for display property".

Det er vel bare fordi editoren - og måske den bagvedliggende
(IE)-browser - ikke kender værdierne.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 11-01-05 14:22

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Virker det også efter hensigten i de browsere du tester med?
Hæ. Det var noget jeg tog fra CSS2 recommandations under sample
(http://www.w3.org/TR/CSS21/sample.html)
Er ikke 100% klar over hvordan det funker

> Det er vel bare fordi editoren - og måske den bagvedliggende
> (IE)-browser - ikke kender værdierne.
Hmm, måske. Jeg har tænkt på om det er fordi Css version 2 stadig kun
er en anbefaling og at det derfor ikke er "indopereret" i VS.Net ?!?!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-01-05 14:48

Niels-Jørgen Hvidberg skrev:

> Hæ. Det var noget jeg tog fra CSS2 recommandations under sample
> (http://www.w3.org/TR/CSS21/sample.html)
> Er ikke 100% klar over hvordan det funker

Det kan læses samme sted - men det er vist et af de steder hvor der er
langt mellem teori og virkelighed (læs: manglende
browserunderstøttelse).

> Hmm, måske. Jeg har tænkt på om det er fordi Css version 2 stadig kun
> er en anbefaling og at det derfor ikke er "indopereret" i VS.Net ?!?!

Nej - css2 er en "færdig" standard og har været det længe (siden maj
1998). Mange webstandarder udfærdiges som "recommendations", men det er
ikke desto mindre helt nagelfaste standarder.

CSS 2.1 er dog kun en "candidate recommendation", og således ikke helt
så officiel som CSS 2. De css-værdier du nævnte er dog også med i CSS 2.

Jeg tror snarere at grunden til at VS.NET ikke kender de nævnte
css-egenskaber er at IE heller ikke kender dem. Så vidt jeg ved er
VS.NET ret tæt integreret med IE (der er i hvert fald masser af
elementer i .NET der er målrettet mod IE). Hvis editoren gav mulighed
for at lave en masse "sjov" som ikke ville fungere i den tilknyttede
browser, ville det næppe se så godt ud.

NB: Det er lidt svært at læse din kommentar. Adskil gerne citatafsnit og
nye tekstafsnit med en tom linje og klip citaterne så kun det
væsentligste bliver citeret. Se evt. min signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen