Hjælp til JavaScript JumpMenu
Fra : Kewin Pedersen

Dato : 11-01-05 11:56

For at lette navigationen på min hjemmeside, vil jeg gerne have indsat
en såkaldt JumpMenu. Dog er der det problem, at jeg ikke ved noget om
JavaScript. Hvilken kode skal jeg bruge, for at få sådan en ting til at
virke efter hensigten, og er der nogle, der kan forklare koden kort til
mig, så jeg ved hvad den gør, og hvorfor den gør det?

Mit udgangspunkt ligger i den JumpMenu som man kan få lavet i
Dreamweaver MX 2004. Koden er som følger:

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_jumpMenu(targ,selObj,restore){ //v3.0
eval(targ+".location='"+selObj.options[selObj.selectedIndex].value+"'");
if (restore) selObj.selectedIndex=0;
}
//-->
</script>

<form name="form1" id="form1">
<select name="JumpMenu" onchange="MM_jumpMenu('parent',this,0)">
<option value="http://www.hjemmeside.dk">Test
<option value="http://www.hjemmeside.dk">Mere Test</option>
</select>
</form>

Hvad betyder alt det JavaScript kode, og hvorfor virker det? Jeg bruger
XHTML 1.0 Strict på min hjemmeside, og vil gerne have det hele validere
og er efter standarderne, skulle det være. Håber I har et bud!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-01-05 15:43

Kewin Pedersen wrote:

> [...]
>

> eval(targ+".location='"+selObj.options[selObj.selectedIndex].value+"'");
> if (restore) selObj.selectedIndex=0; } //-->

Javascript-spørgsmål bsvares bedst i

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Kewin Pedersen

Dato : 11-01-05 17:06

> Javascript-spørgsmål bsvares bedst i

Mange tak! Har nemlig ledt noget efter, hvor det lige var jeg skulle
poste det, og siden der ikke var noget, der hen JavaScript, men kun
HTML, tænkte jeg det var bedst at placere det her. Men du har jo helt
ret, og skal forsøge at huske det til en anden gang