Motorola MPX220 dag 1
Fra : jens jensen

Dato : 11-01-05 11:33

Har fået min MPX 220 smart telefon og vil gerne dele lidt er erfaring med
andre og håber andre vil dele med mig

Telefonen kommer med usb kabel, rejseoplader, diverse manualer og cd-rom på
dansk, samt et par høretelefoner i mono (for dårligt at motorola de ikke
lægger stereo sæt i når telefonen kan afspille mp3) !

Telefonen er af størrelse som Sony Ericsson z600 og har samme lækre følelse
når man bruger den.
Mpx220 har 1 megapixel kamera, men desværre er softwaren ikke så god - med
andre ord billederne er som vga billeder- du skal ikke købe telefonen for
kameraets skyld.

MPX220 kører windows mobile, på godt og ondt.
Der er lang opstart tid - ca 30 sekunder før telefonen er klar og man skal
holde knappen inde længe (3-4 sekunder) før telefonen tænder.
Når den tænder kommer man i den kendte windows skærm , tryk på start og man
kan vælge mellem de mange - mange muligheder der er.
En stor fordel for mig der skal bruge den arbejdsmæssig er at man hele tiden
kan se næste aftale og der er mulighed for at koble sig på firmaets post
server , og desuden vpn forbindelse.
Især kalender funtionen er god.
Jeg har fået testet e-mail - det virker bare.
Oprettelse af kontakter er nemt og man kan knytte billede og lyd på
kontakterne.

I det hele taget er telefonen menumæssig nem at bruge- jeg følte mig hjemme
med det samme. Dog mangler jeg at få sat mms delen op endnu - men jeg har
kun haft den en dag.
En fordel er udvidelseskortet (minisd) som man kan have mp3 filer, film og
billeder på. Det betyder begrænsning kun er afhængig af kortet.

Hastigheden på telefonen er fin, jeg kan ikke mærke forskel fra en z600 og
denne.

Da jeg kun har haft den en dag, er dette den foreløbige udmeldning

Jeg har valgt dansk i opsætningen, så selve telefonen kører på dansk ! Både
menuer osv. desuden er manualen på dansk. Noget jeg ofte har manglet på de
windows mobile telefoner jg før har haft !

Jeg vil gerne skrive mere om f.eks. batteritid, programmer og fordele /
ulemper - hvis I ønsker at høre mere om denne telefon.

Mvh
Jens

Fra : Jens Nielsen

Dato : 12-01-05 08:58

Har nu fået sat E-mail, mms og internet op.

Har fundet ud af lyddelen ikke er optimal, mine mp3 ringetoner lyder ikke
højt nok selvom telefonen er sat til fuld styrke. Det kan sikkert
manipuleres på selv mp3 filen før jeg overfører den, men det burde bare være
ok.

Så jeg regner med der kommer en opdatering - da det er rent software.

På positiv siden er at telefonen har lås, (lige som windows pauseskærm kan
låses), så andre ikke kan se hvad du har af beskeder osv. men du kan stadig
modtage opkald.

En anden fed ting er at når man bruger kalenderen, så slår telefonen selv på
lydløs når man er til møde. Dvs er du til møde fra 10 - 11 så er telefonen
automatisk i lydløs profil i dette tidsrum og slår så tilbage på normal
bagefter. Det kan spare en for mange pinligheder.

Synkronisering med PC er standard active sync så det fungerer bare.

Det sidste jeg legede med var lyd opkald. Det er ikke særligt anvendeligt
men hylende sjov.

Mvh Jens

Fra : Silas Alstrup

Dato : 15-01-05 19:43

"Jens Nielsen" <snopp@webmailidanmarkogandrelande.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være
> ok.
>
> Så jeg regner med der kommer en opdatering - da det er rent software.

Til min spv fik jeg et headset med, med en volume control, så man kan skrue
op og ned på "ledningen", er det ikke tilfældet her? Og jeg husker også
lyden på min spv som ret høj, så det lyder lidt trist, at 220 er meget lav

Hilsen silas

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 12-01-05 18:09

"jens jensen" <jens@nothingatallfuckallspammers.dk> den 11. januar 2005
kl. 11:33 +0100 skrev:
>Jeg vil gerne skrive mere om f.eks. batteritid, programmer og fordele /
>ulemper - hvis I ønsker at høre mere om denne telefon.

Hej Jens

Din mail er jo ikke rigtig til at finde noget sted, men jeg vil meget
gerne i kontakt med dig. Kan du evt. sende mig en e-mail på kasper (a)
pocketfreak.dk?

Til resten af gruppen: Beklager meget denne semi-private henvendelse.

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Kim

Dato : 13-01-05 19:54

jens jensen wrote:

> Telefonen kommer med usb kabel, rejseoplader, diverse manualer og
> cd-rom på dansk, samt et par høretelefoner i mono (for dårligt at
> motorola de ikke lægger stereo sæt i når telefonen kan afspille mp3) !

Jeg har nu fået stereo hovedtelefoner med til min, så mon ikke det er en
fejl at du har fået mono?

Mvh Kim

Fra : jens jensen

Dato : 14-01-05 09:19

Hej Kim

Du har ret. Jeg opdagede det da jeg prøvede dem. Men i manualen stod der
mono - så jeg gik ud fra det var mono.

Men heldigvis er det stereo.

Mvh Jens