Forskellige CSS
Fra : Iznogood

Dato : 10-01-05 23:48

Hej Gruppe,

Kan man gøre det således at der hentes et CSS afhængig af hvilken browser
som ser forbi?
Jeg har en CSS menu som ikke vil se ordentlig ud i firefox. Men med en lille
ændring vil den - men så ryger IE....

Kenneth

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-01-05 00:25

Iznogood skrev:

>Kan man gøre det således at der hentes et CSS afhængig af hvilken browser
>som ser forbi?

Det tror jeg ikke. Man plejer at lave noget himstregims i
CSS-arket så noget af det kun ses af udvalgte browsere. Her er et
eksempel:

/* Skjul for alle - og dermed for IE. */
..hemmelig { display: none; }

/* Vis for øvrige. */
html>body .hemmelig { display: block; }

IE forstår ikke den sidste opskrift som er korrekt CSS.

>Jeg har en CSS menu som ikke vil se ordentlig ud i firefox. Men med en lille
>ændring vil den - men så ryger IE....

Skjul ændringen efter ovenstående opskrift.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-01-05 11:32

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det tror jeg ikke. Man plejer at lave noget himstregims i
> CSS-arket så noget af det kun ses af udvalgte browsere.

I stedet for rene css-hacks kan man specifikt til IE Windows benytte
conditional comments. Det har den fordel at man ikke behøver at tænke på
hvilke andre browsere der evt. læser det - conditionals er lavet sådan
at de virker som (legale) html-kommentarer for browsere der ikke kender
syntaksen -og det er alt andet end IE til Windows.

Martin Hintzmann har en fin side hvor man kan se måder at differentiere
css til forskellige browsere på:
<http://hintzmann.dk/articles/skjulecss/>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Iznogood

Dato : 11-01-05 22:10

> Martin Hintzmann har en fin side hvor man kan se måder at differentiere
> css til forskellige browsere på:
> <http://hintzmann.dk/articles/skjulecss/>

Fint link - det har løst mit problem.
jeg brugte * html body

iznogood

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-01-05 00:53

Iznogood <iznogood@SLETMIGgoodies.dk> skrev:

> Kan man gøre det således at der hentes et CSS afhængig
> af hvilken browser som ser forbi?

Ja, men det plejer ikke at være den optimale løsning.

> Jeg har en CSS menu som ikke vil se ordentlig ud i firefox.
> Men med en lille ændring vil den - men så ryger IE....

Vis et link til siden - så er det meget nemmere at se fejlen!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk