IR forb. mellem bærbar og SE T630.. Hvorda~
Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 10-01-05 14:18

Hey,

Forsøger at sætte en IR forbindelse op mellem min Sony Ericsson T630 og min
bærbare PC, som har en indbygget IR port. Porten er sat til i BIOS, og er
installeret som en velfungerende IR port. MEN.. Den kan kun finde min
telefon som et IR modem..?? Mere specifikt et "standard modem over ir link"
modem. Jeg skal ikke bruge det som modem, jeg skal bare overføre filer.
Ganske banalt.. Jeg har nu rodet med det i et par timer og fatter ikke hvad
jeg skal gøre. Nogen der ved noget?

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : Jens B

Dato : 10-01-05 16:21

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> filer. Ganske banalt.. Jeg har nu rodet med det i et par timer og fatter
> ikke hvad jeg skal gøre. Nogen der ved noget?

Normalt er det bare at placere telefonen så de infrarøde fanger hinanden.
Telefonen skal normalt ikke installeres på computeren overhovedet. Herefter
højreklikker du bare på det billede du vil sende, og siger "send via
infrarød"

Jens

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 10-01-05 16:52

> højreklikker du bare på det billede du
> vil sende, og siger "send via infrarød"

Takker for svar.

Ja, det ville være rart. Sådan gør jeg også til BlueTooth, men der er intet
IR i "send til" menu'en. Men IR porten er aktiv. Hvordan får man den til at
være i "send til" menu'en?

Har iøvrigt også prøvet at sende fra telefonen til PC'en, men den kan ikke
finde noget..

Fra : Anders

Dato : 10-01-05 17:05

Har du overvejet noget BT i stedet for ?

Mvh
Anders

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 10-01-05 17:32

> Har du overvejet noget BT i stedet for ?

Det er det jeg bruger mest. Men grunden til at jeg forsøger mig med IR, er
at jeg skal sende noget til en Nokia 6610, som ikke har BT (det skulle måske
have været nævnt - sorry). Jeg prøver bare at sætte det op med min T630 for
at se hvordan det fungerede. Men det fungerer ikke... :) Jeg kan heller ikke
sende noget over IR fra min T630 til hendes N6610.. Mystisk.. Og når man
placerer telefonerne ud for PC'ens IR, så finder den det modem pjat, jeg
nævnte i første post. Det kan den ikke længere med Nokia'en, men stadig
gerne med T630'eren.. Det er da sjovt.

2. alternativ er så WAP, som jeg sagtens kan få til at virke. Men det er
over 500 .jar filer der skal testes, så det blir nok lidt dyrt i længden..

Fra : Rander

Dato : 11-01-05 02:56

Mon, 10 Jan 2005 17:32:18 +0100 brugte [ ThrashDK ] 20 linier på at
fortælle dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
>placerer telefonerne ud for PC'ens IR, så finder den det modem pjat, jeg
>nævnte i første post. Det kan den ikke længere med Nokia'en, men stadig

Se, det var jo en vigtig oplysning...

Hop ind i egenskaberne for computerens infrarøde øje, og find et sted hvor
der står noget med transmissionsprotokol. Sæt den til hvad du kan finde der
hedder noget med Vishay, og vupti kan den snakke 6610'sk!

Den kan godt finde telefonen med standard-protokollen, men den kan ikke
finde ud af modellen, og forbindelsen er normalt MEGET ustabil...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Den, der tænker på hævn, holder sine sår friske, hvor de ellers ville heles. (John Milton)

Fra : Rander

Dato : 11-01-05 03:10

Tue, 11 Jan 2005 02:55:57 +0100 brugte Rander 23 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Hop ind i egenskaberne for computerens infrarøde øje, og find et sted hvor
>der står noget med transmissionsprotokol.

Og nu jeg får tænkt mig om, så hedder det vist "Transceiver type"...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Jeg kørte på en lygtepæl, som jeg ikke opdagede,
fordi den var skjult af nogle fodgængere. (Skadesanmeldelse)