Q: vedr MICROATX
Fra : LNC

Dato : 09-01-05 21:43

Kan det passe at et Microatx board uanset mærke / model / type

ikke behøves de -5 volt fra en psu

http://www20.tomshardware.com/howto/20050105/microatx-cases-06.html

Mvh Lars

Fra : Villy Jensen

Dato : 10-01-05 16:10

> Kan det passe at et Microatx board uanset mærke / model / type
> ikke behøves de -5 volt fra en psu
> http://www20.tomshardware.com/howto/20050105/microatx-cases-06.html

Det er muligt...

I "gamle dage" var -5 V ført ud til terminal B5 på
ISA-udvidelsesportene. -5V var så tilgængeligt for sære indstikskort (med
dedikerede ADC og DAC chips). Jeg ved ikke om -5 V blev brugt på bundkortet
dengang.
http://hwb.sunsite.dk/co_ISA.html

I dag er -5 V åbenbart IKKE ført ud til PCI-udvidelsesportene.
http://hwb.sunsite.dk/co_PCI.html

Hvis -5 V heller ikke kræves til bundkort, så er det oplagt at spare denne.

Min konklusion:
PSUfremstillerne må formodes at have tænkt sig om, før de har turdet
markedsføre aktuelle strømforsyninger, så de virker nok!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : LNC

Dato : 10-01-05 16:26

Tak for svaret vover en investering til et projekt så ;)

Mvh Lars