GEDCOM 5.5EL
Fra : aafe

Dato : 09-01-05 17:59

Jeg ved ikke hvor kendt det er for deltagerne i denne NG, men det ser
ud til at Verein für Computergenealogie har gang i en udvidelse af den
ellers i bero stillede GEDCOM standard:

http://en.wiki.genealogy.net/index.php/Gedcom_5.5EL

med venlig hilsen

Arne

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 09-01-05 19:34

ikke ukjent

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/bk/

Fra : Michael Erichsen

Dato : 09-01-05 19:33

aafe wrote:
> Jeg ved ikke hvor kendt det er for deltagerne i denne NG, men det ser
> ud til at Verein für Computergenealogie har gang i en udvidelse af den
> [...]

Oven på vores diskussion om største fællesnævnere og inkompatible
programmer lyder det som mange nye udfordringer.

Ved du, hvad der i mellemtiden er sket med arbejdet på en XML-standard
til at afløse GEDCOM?

Mvh Michael Erichsen

Fra : aafe

Dato : 09-01-05 20:20

On Sun, 09 Jan 2005 19:32:57 +0100, Michael Erichsen wrote:

>Ved du, hvad der i mellemtiden er sket med arbejdet på en XML-standard
>til at afløse GEDCOM?

Nej, egentlig ikke. Jeg synes der er for mange enkeltinitiativer, der
kører i hver deres individuelle retninger, og som sådan næppe kan
komme til at afløse GEDCOM i forhold til os almindelige slægts
-forskere/amatører.

Jeg tror fortsat på, at GEDCOM vil være hos os i rigtig mange år
endnu, og umiddelbart ser jeg *IKKE* det tyske initiativ som et tiltag
der ser ud til at mindske gedcomstandardens problemer - måske snarere
tværtimod. ;-(

med venlig hilsen

Arne

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 09-01-05 20:27

"Michael Erichsen" <dsmer@attglobal.net> wrote in message

> [...]
> programmer lyder det som mange nye udfordringer.
>
> Ved du, hvad der i mellemtiden er sket med arbejdet på en XML-standard til

På FamilySearch ligger der et PDF-dokument der beskriver GEDCOM XML 6.0 (se
http://www.familysearch.org/Eng/Home/FAQ/faq_gedcom.asp#Where_can). Men bare
fordi GEDCOM-formatet nu bliver kapslet ind i XML betyder det jo ikke at det
er bedre end den gamle GEDCOM 5.5 specifikation. Det er vel bare en anden
måde at udveksle de samme data på...

Med venlig hilsen
- Jesper Holgersen (http://jesper.familien-holgersen.dk/)

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 09-01-05 20:38

men der synes heller ikke noe å skje

Fra : aafe

Dato : 09-01-05 21:03

On Sun, 09 Jan 2005 20:37:49 +0100, Otto Jørgensen wrote:

>men der synes heller ikke noe å skje

Næh, det er ligesom gassen er gået af ballonen, og LDS har mistet
lysten - eller evnen - til at være offentlig drivkraft der. Jeg ved
ikke om deres ankermand måske er faldet bort?

Og når der så alligevel tales om at falde bort, så er det fine Gedcom
Explorer (GedX) tilsyneladende også forsvundet fra internettet.
Ligesom drivkraften bag GedX, Gary Bonham tilsyneladende også er
forsvundet - hvad er der sket der ?

med venlig hilsen

Arne

Fra : aafe

Dato : 09-01-05 21:13

On Sun, 9 Jan 2005 20:26:49 +0100, "Jesper Holgersen" wrote:

> [...]
>er bedre end den gamle GEDCOM 5.5 specifikation. Det er vel bare en anden

Ingen er vel for alvor interesseret i et transportformat, der blot
tilføjer øget og unødvendig dødvægt. Det svare jo lidt til at udskifte
sin gamle bil med en tilsvarende, der blot bruger en 4-5 gange så
meget brændstof

med venlig hilsen

Arne

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 13-01-05 14:36

On Sun, 09 Jan 2005 17:58:58 +0100, aafe <intet@svar.dk> wrote:

>Jeg ved ikke hvor kendt det er for deltagerne i denne NG, men det ser
>ud til at Verein für Computergenealogie har gang i en udvidelse af den
>ellers i bero stillede GEDCOM standard:

Det er da hamrende ligegyldigt - hvis ikke de altså sikrer, at en ny
udgave er 100% bagudkompatibel. Vi skal hele tiden tænke på at få
"Maren i Kæret" (som stadig ser "Krøniken" på sit sort/hvide fra LL)
med.
Ellers går der for meget MicroGroft i det!

Venligst
John