Mobil i udlandet
Fra : Jens Jensen

Dato : 09-01-05 15:09

En dame jeg kender købte en taletidskort mobiltelefon hos TDC og skal være
udstationeret i EU-land Grækenland 1 år men måtte i Grækenland købe en NY
taletidskort mobiltelefon fordi TDC's kunne ikke snakke sammen med den
udlandske udbyder selvom det var nøjagtig samme mobiltelefon, sådan
forklarede hun mig.

Mit spm. hvilken mobiltelefon skal jeg købe med taletidskort i DK og kan DEN
snakke sammen med et udenlandsk taletidskort ?

Jeg er ikke interesseret i at gå rundt med 2 mobiltelefoner en til brug i DK
og en til brug i udlandet, hvad gør jeg ?

vh JJ

Fra : Fischer

Dato : 09-01-05 15:32

> [...]
> mobiltelefon fordi TDC's kunne ikke snakke sammen med
> den udlandske udbyder selvom det var nøjagtig samme

Det lyder meget mærkeligt.
I Grænkenland roamer TDC med taletidskort hos Vodafone-Panafon, som har et
almindeligt GSM900 netværk. Alle danske mobiltelefoner burde virke på dette
net.

Det er svært at finde nogen logisk forklaring, så hvis du har flere detaljer
ville det nok være opklarende.

> Mit spm. hvilken mobiltelefon skal jeg købe med taletids-
> kort i DK og kan DEN snakke sammen med et udenlandsk
> taletidskort ?

Alle almindelige dual-band telefoner burde virke i hele Europa.
Jeg har en gang haft problemer med Orange JustTalk i Italien, men Orange
påstod at det burde have virket, så det må man nok henlægge som midlertidige
problemer. TDC Mixit Kontant virkede fint samme sted i samme telefon.

Noget helt andet er, at ægte danske taletidskort er rasende dyre at bruge i
udlandet - typisk godt dobbelt så dyrt som abonnement eller tank-op
produkter som Telmore / CBB.
Og skal man være væk i længere tid, kan det være en fordel at anskaffe sig
et lokalt taletidsnummer i stedet for det danske.

*Fischer

Fra : Anja Nielsen

Dato : 09-01-05 17:09

Hej Jens
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår, hvad det egentlig er, at du
skriver.
I) Hvis du skriver, at damen ikke kunne bruge sin telefon i Grækenland med
sit taletidskort til TDC, skyldes det, at man ikke kan benytte tdc's
taletidskort udenfor Danmarks grænser.
II) Hvis damen har sat et græsk taletidskort i telefonen, kan problemet
skyldes, at telefonen er låst.
Anyway - du kan undgå åroblemet ved at købe en dualband telefon, der ikke er
simlåst.

Mvh.
Anja

Fra : Calle.

Dato : 09-01-05 17:12

Anja Nielsen wrote:
> I) Hvis du skriver, at damen ikke kunne bruge sin telefon i
> Grækenland med sit taletidskort til TDC, skyldes det, at man ikke kan
> benytte tdc's taletidskort udenfor Danmarks grænser.
Da kommer da helt an på hviket abb. det er.
TDC's MIXIT regning, som også er et taletidskort kan godt f.eks bruges i
udlandet
--
Calle.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 09-01-05 17:44

Calle. wrote:

> Da kommer da helt an på hviket abb. det er.
> TDC's MIXIT regning, som også er et taletidskort kan godt f.eks bruges i
> udlandet
Er det ikke Mixit Kontant som er taletidskort? For ellers har jeg sgu
gået ret længe og brugt mit abn på en forkert måde

Fra : Calle.

Dato : 09-01-05 18:01

Mikael Schøler wrote:

> Er det ikke Mixit Kontant som er taletidskort? For ellers har jeg sgu
> gået ret længe og brugt mit abn på en forkert måde
Jo, det er mig der skrev forkert. Der skulle stå kontant

--
Calle.

Fra : Fischer

Dato : 10-01-05 06:15

> Da kommer da helt an på hviket abb. det er.
> TDC's MIXIT regning, som også er et taletidskort
> kan godt f.eks bruges i udlandet

Både Mixit Kontant (som du jo rettede dig selv til), TDC MobilTid og Oranges
taletidsprodukter (JustTalk, JustGo, Mayday) kan bruges i mange europæiske
lande.

*Fischer

Fra : Calle.

Dato : 10-01-05 15:43

Fischer wrote:

> Både Mixit Kontant (som du jo rettede dig selv til), TDC MobilTid og
> Oranges taletidsprodukter (JustTalk, JustGo, Mayday) kan bruges i
> mange europæiske lande.

jeps.
--
Calle.

Fra : Fischer

Dato : 09-01-05 17:40

> I) Hvis du skriver, at damen ikke kunne bruge sin telefon i Grækenland med
> sit taletidskort til TDC, skyldes det, at man ikke kan benytte tdc's
> taletidskort udenfor Danmarks grænser.

Det kan man nu sagtens.
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/abonnement/udland/udland_til_dk/priser_udland_taletid/priser_taletid.jsp

*Fischer