TCP/IP eller Appletalk hvad er hurtigst.
Fra : Henrik Voss

Dato : 20-05-01 20:25

Jeg har en fil server stående, det er en LC med system DK-7.5.5/10mb ram/1gb
hd. Den er udstyret med et 10mb ethernet kort. Appletalk alltid aktiv og
arkivdeling ligeså.

Når jeg flytter 400mb via appletalk går der 52min.

Når jeg flytter de samme 400mb via ftp så går der 2 timer og 10 minutter.

Klienterne er alle sammen PowerMacs med 8.1 eller højere.

Skulle tcp/ip ikke være så forrygende hurtigt?

Mvh

Henrik

Bare lige et ekstra spørgsmål i kuriosa afdelingen.
Via appletalk mounter jeg som ejer serverens HD på skrivebordet. Samtidig
connecter jeg til den med en ftp klient. Nu åbner jeg så den mountede HD på
skrivebordet og trækker et par filer ind i en mappe i ftp vinduet.
Kopieringen går i gang. Men hvad sker der egentlig. Er det Appletalk eller
tcp/ip?

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-05-01 20:40

In article <B72DE692.2DB8%henrikvoss@mac.com>,
Henrik Voss <henrikvoss@mac.com> wrote:

> Når jeg flytter de samme 400mb via ftp så går der 2 timer og 10 minutter.
>
> Klienterne er alle sammen PowerMacs med 8.1 eller højere.
>
> Skulle tcp/ip ikke være så forrygende hurtigt?

Glemmer du muligvis at filerne skal binhex'es ved overførsel via ftp
(dette kræver noget CPU-kraft)?

> [...]
> skrivebordet og trækker et par filer ind i en mappe i ftp vinduet.
> Kopieringen går i gang. Men hvad sker der egentlig. Er det Appletalk eller

Begge dele, hvis det er filer fra serverens HD du trækker over i
ftp-vinduet.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Peter Perlsø

Dato : 20-05-01 21:56

in article B72DE692.2DB8%henrikvoss@mac.com, Henrik Voss at
henrikvoss@mac.com wrote on 20/05/01 21:24:

> [...]
>
> Klienterne er alle sammen PowerMacs med 8.1 eller højere.
>
> Skulle tcp/ip ikke være så forrygende hurtigt?

Hm... Har du opdateret Opentransport til 1.1.2? Og hvad er FTP programmet?

Jeg ville netop skyde på at TCPIP er det hurtigste.

regards , Peter

- haxor.dk - Mac stuff, hax0ring, news... What more do you want?
- titancity.com/lib/ - Gør Danmark bedre og billigere!

Fra : Pete

Dato : 20-05-01 23:30

> [...]

> Klienterne er alle sammen PowerMacs med 8.1 eller højere.
>
> Skulle tcp/ip ikke være så forrygende hurtigt?

En LC som server skal næsten gå langsomt. Alt andet ville være
naturstridigt!

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.