Kemi - Syntesevej kontra fremgangsmåde
Fra : Jonni

Dato : 09-01-05 12:10

Hej
Ny i denne gruppe, men håber der er nogen der kan hjælpe mig

Jeg er i gang med at skrive et projekt indenfor organisk syntese,
og kommer nu lidt i tvivl:
Hvis to synteser udføres efter samme reaktionsmekanisme, men med
forskellige solventer og katalysatorer(samme type).
Er det så; efter samme syntesevej men forskellige fremgangsmåder!
Har jeg ret i denne måde at skelne mellem de to begreber?
Det er nemlig helt centralt for min konklusion, på grund af ordvalget
i problemformuleringen.
mvh
Jonni