Hente data fra mysql
Fra : Stoffer

Dato : 08-01-05 22:26

Hej! jeg har problemer med at hente data fra min database...
http://www.buur.info/s2a/php/admin2.php

min db_connect.php:
<?php
$database = "nyheder"; // database
$bruger = "??"; // bruger
$password = "??"; // kodeord
$host = "localhost"; // host

mysql_connect($host, $bruger, $password); // forbindelse til serveren.
mysql_select_db($database); // holder forbindelse til databasen
?>

Selve siden:
<?php
$resultat = mysql_query("SELECT id FROM nyheder ORDER BY id DESC")
while($row = mysql_fetch_array($resultat)); //Hvor netop row er
defineret..

echo "Id: $row[id]<br>";
echo "Navn: $row[navn]<br>";
echo "Adresse: $row[indhold]<br>";
echo "<hr>";

?>

Hvad er problemet??

Fra : jopa

Dato : 08-01-05 22:36

Stoffer skriblede bla:

> min db_connect.php:
> <?php
> $database = "nyheder"; // database
> $bruger = "??"; // bruger
> $password = "??"; // kodeord
> $host = "localhost"; // host

Øhm ser det sådan ud ? hvis det er tilfældet er det forståeligt at du ikke
kan connecte

De oplysninger du skal bruge har du jo fået af din udbyder

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 08-01-05 22:43

Stoffer pretended :

> $database = "nyheder"; // database

Siden giver en: "No Database Selected1046"

Sæt de rigtige oplysninger ind. Du har fået dem af din udbyder.

--
Benny

Fra : Stoffer

Dato : 08-01-05 23:42

skidt spurgt af mig..
havde erstattet brugernavn samt kodeord med ??.

Jeg kan sagtens komme i kontakt med min database... ellers fejl i koden?

Fra : Stoffer

Dato : 08-01-05 23:45

selvfølgelig! tænkte på min tabel da jeg skrev nyheder, skal selvfølgelig
være min databasenavn.