KT800Pro eller Nforce 3 Ultra?
Fra : Sven

Dato : 08-01-05 20:06

Hej.
Jeg går og overvejer at udskifte mit s754 til s939, men jeg ved ikke hvilket
chipsæt der er bedst til mit brug.
Jeg har et sæt Corsair PC3200LL (2x512) et POV 6800GT grafikkort, 2x120Gb
Maxtor SATA diske i RAID samt en PATA 160Gb Maxtor og Audigy 2 zx, som det
skal spille sammen med.
AGP/PCI lås skal der helst være, da jeg godt kan lide at OC. Et godt layout
til et fulltower kabinet er også velkomment, dvs IDE-tilslutninger skal
helst sidde så tæt på toppen som muligt, for at IDEkablerne kan nå op til
brænderen.
Hvilket chipsæt er bedst til en OC'et gamer PC? (Sammen med en AMD 3500+)

Sven

Fra : LNC

Dato : 08-01-05 23:47

Alt andet end VIA chipset ;)

Mvh Lars

Fra : Sven

Dato : 09-01-05 03:33

> Alt andet end VIA chipset ;)

Næm hvorfor det? Jeg kører pt som nævnt med et s754, og det er et VIA KT800
chipsæt, hvilket kører fint.
Men du kan måske bedre lide SiS chipsæt?

Sven

Fra : LNC

Dato : 09-01-05 09:21

der er bedre IDE hastighed på henholdsvis SiS og Nforce 3+4 boards
og er det general hastighed du vil opnå skal du have Nforce chipset
selvom SiS og ULi chipset er lige i hælene på N force

Mvh Lars

Fra : LNC

Dato : 09-01-05 09:23

kig og spørg herinde
;)http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?/forum/29.html

Fra : Sven

Dato : 09-01-05 12:20

> kig og spørg herinde
> ;)http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?/forum/29.html

Jeg kan desværre ikke læse i det forum, da jeg ikke er registreret på den
side.

Sven

Fra : LNC

Dato : 09-01-05 14:29

> Jeg kan desværre ikke læse i det forum, da jeg ikke er registreret på den
> [...]
S å reg dig da =)
Mvh Lars