Gode livealbum ?
Fra : Peter Risager

Dato : 08-01-05 14:27

Sidder lige og hører Robbie Williams "Live at Knebworth" og det er da en
super live-udgivelse!
Man kan rigtigt fornemme livestemningen på det her album.

Men hvad er der ellers af gode live-udgivelser?
For selv at starte så mener jeg at Metallica S&M ihvertfald er en klassiker,
sammen med Mtv unplugged bølgen, o
g Oasis "Familiar to Millions".

Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be there,

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-01-05 14:55

> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

Rammstein LIVE AUS BERLIN
Saybia Live in Forum

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-01-05 15:38

Søren Kjeldsen wrote:

> Saybia Live in Forum

Nederen! Jeg troede ikke du kunne lide pop.

/David

Fra : Hobert Idiart

Dato : 08-01-05 16:07

David Rasmussen wrote:

> Nederen! Jeg troede ikke du kunne lide pop.

Pop kan vel også være godt?

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-01-05 16:36

Hobert Idiart wrote:

> Pop kan vel også være godt?

Det kan det i hvert fald. Jeg synes bare at Saybia er himmelråbende
uinteressante, og hvis Søren endeligt skal høre noget pop, så kunne han
da høre noget ordentligt.

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 09-01-05 17:54

> Det kan det i hvert fald. Jeg synes bare at Saybia er himmelråbende
> uinteressante, og hvis Søren endeligt skal høre noget pop, så kunne han da
> høre noget ordentligt.

ELEKTRICITETEN ER TILBAGE!!! WOOHOOO!!! "virtuel lammer til David" Saybia er
sgu godt! Jeg gider ihvertfald ikke lytte til Nephew.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 09-01-05 23:04

Søren Kjeldsen wrote:

> ELEKTRICITETEN ER TILBAGE!!! WOOHOOO!!! "virtuel lammer til David" Saybia er
> sgu godt! Jeg gider ihvertfald ikke lytte til Nephew.

Jeg kan ikke forestille mig, at der findes mennesker, som frivilligt
lytter til Nephew.

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-01-05 23:59

Søren Kjeldsen wrote:

> ELEKTRICITETEN ER TILBAGE!!! WOOHOOO!!! "virtuel lammer til David" Saybia er
> sgu godt! Jeg gider ihvertfald ikke lytte til Nephew.

Saybia er totalt intetsigende og ligegyldig metervare. Lyt dog istedet
til nogle af deres tydelige inspirationskilder som har langt mere
originalitet, nerve og kant. Kashmir og Radiohead f.eks.

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-01-05 00:01

> Saybia er totalt intetsigende og ligegyldig metervare. Lyt dog istedet til
> nogle af deres tydelige inspirationskilder som har langt mere
> originalitet, nerve og kant. Kashmir og Radiohead f.eks.

Har aldrig kunnet lide Kashmir... Radiohead siger mig heller ikke så meget.
Problemet med Saybia er at det er deres kedeligste numre som hitter.

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-05 00:14

Søren Kjeldsen wrote:

> Har aldrig kunnet lide Kashmir... Radiohead siger mig heller ikke så meget.
> Problemet med Saybia er at det er deres kedeligste numre som hitter.

Jeg har hørt begge deres plader. Det er musik som man kan overskue og
bliver færdig med efter 2 gennemlytninger. Kashmir og især Radiohead kan
skræmme én væk de første 10 gange men så kommer belønningen også.

/David

Fra : Hobert Idiart

Dato : 10-01-05 01:17

David Rasmussen wrote:

> Jeg har hørt begge deres plader. Det er musik som man kan overskue og
> bliver færdig med efter 2 gennemlytninger. Kashmir og især Radiohead kan
> skræmme én væk de første 10 gange men så kommer belønningen også.

10 gange inden det fænger?
Det er livet for kort til. Samtidig vil jeg mene, at det er et tegn på
dårlig kvalitet, hvis musikken kræver så mange gennemlytninger.
Tror du ikke, at du bare har tortureret/hjernevasket dig selv til at
kunne lide musikken?
Måske fordi det er lidt "in" at lytte til de nævnte grupper?

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-01-05 01:34

Hobert Idiart wrote:

> [...]
> kunne lide musikken?
> Måske fordi det er lidt "in" at lytte til de nævnte grupper?

Du er AJC og jeg har vundet en skumbamse.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
(Remove the monkey to send mail)

Fra : Hobert Idiart

Dato : 10-01-05 01:45

Sune Salminen wrote:

> Du er AJC og jeg har vundet en skumbamse.

Hvad snakker du om?

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-01-05 07:09

Hobert Idiart wrote:

> Hvad snakker du om?

Ja, hvad fanden snakker jeg egentlig om.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-05 11:20

Hobert Idiart wrote:

> 10 gange inden det fænger?
> Det er livet for kort til.

Jeg vil sige: Livet er for kort til musik som man bliver færdig med
efter få gennemlytninger.

> Samtidig vil jeg mene, at det er et tegn på
> dårlig kvalitet, hvis musikken kræver så mange gennemlytninger.

Efter min erfaring er det tegn på høj kvalitet og lang holdbarhed. Musik
som jeg umiddelbart forstår og kan overskue og gennemskue og som er
lavet over klichéer, bliver jeg meget hurtigt færdig med at få noget ud
af. Det er spild af penge og tid for mig.

Der er masser af klassisk musik og jazz i min pladesamling som helt
uomtvisteligt kræver mange gennemlytninger før det fænger og måske
uendeligt mange før man bliver færdig med det. Efter din logik så er
Bachs musik af dårlig kvalitet mens "Barbie Girl" er af høj, høj kvalitet.

> Tror du ikke, at du bare har tortureret/hjernevasket dig selv til at
> kunne lide musikken?

Tror du ikke bare du har tortureret/hjernevasket dig selv til at kunne
lide den lette musik som ikke udfordrer dig?

Uanset hvordan (selv om jeg tvivler meget på den udlægning), så oplever
jeg en dyb, smuk indlevelse, oplevelse, sandhed, følelsesmæssig
påvirkning osv. i den musik jeg hører, og som først kommer efter at man
kommer ind under musikken, som jeg aldrig har oplevet med musik som
umiddelbart er til at overskue.

> Måske fordi det er lidt "in" at lytte til de nævnte grupper?

Nu lytter jeg til uendeligt meget andet end lige de to jeg nævnte her,
og jeg har i øvrigt lyttet til dem før det blev "in", hvis det
nogensinde er blevet det.

/David

Fra : Hobert Idiart

Dato : 10-01-05 12:40

David Rasmussen wrote:

> Jeg vil sige: Livet er for kort til musik som man bliver færdig med
> efter få gennemlytninger.

Her er jeg meget enig.

> Efter min erfaring er det tegn på høj kvalitet og lang holdbarhed.

Jeg kan gå med til, at man lytter en 4-5 gange til en CD for at høre, om
det er interessant. Mere end det tyder meget på, at den musik ikke
falder i ens smag og at man derfor skal komme videre til noget andet.

> Musik som jeg umiddelbart forstår og kan overskue og gennemskue og som er
> lavet over klichéer, bliver jeg meget hurtigt færdig med at få noget ud
> af. Det er spild af penge og tid for mig.

Dvs at Abba, Beatles osv, ikke siger dig noget?

> [...]
> uendeligt mange før man bliver færdig med det. Efter din logik så er
> Bachs musik af dårlig kvalitet mens "Barbie Girl" er af høj, høj kvalitet.

Måske for dig. "Barbie Girl" sagde mig aldrig noget.

> Tror du ikke bare du har tortureret/hjernevasket dig selv til at kunne
> lide den lette musik som ikke udfordrer dig?

Jeg må indrømme, at jeg ikke søger en udfordring, når jeg hører musik.
Hvis en sang kan få mig til at lege trommeslager, guitarist eller får
hårene til at rejse sig på kroppen og/eller giver gåsehud, er det for
det meste tegn på, at sangen er god kvalitet.

> [...]
> påvirkning osv. i den musik jeg hører, og som først kommer efter at man
> kommer ind under musikken, som jeg aldrig har oplevet med musik som

Jeg er glad for at høre, at du har nogle stærke oplevelser, når du hører
musik. Livet ville også være kedeligt, hvis man var en kold og ufølsom
person.

Ok, du har bestået.

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-01-05 00:09

Hobert Idiart wrote:

> Jeg kan gå med til, at man lytter en 4-5 gange til en CD for at høre, om
> det er interessant. Mere end det tyder meget på, at den musik ikke
> falder i ens smag og at man derfor skal komme videre til noget andet.

Jeg snakker ikke om at høre en cd en masse gange på trods af at man
aktivt ikke kan lide den. Jeg snakker om at give musik som man ikke
umiddelbart kan overskue ved første lyt, nogle ekstra chancer så længe
man kan orke det. Jeg siger det fordi jeg selv har oplevet masser af
gange at musik først gav "mening" efter f.eks. 10 gange, men derefter
også voksede sig større end musik som var nemmere at komme ind på.

> Dvs at Abba, Beatles osv, ikke siger dig noget?

Jo, masser. Abba hører jeg ikke særligt tit, men jeg anerkender dem som
dygtige håndværkere. Beatles siger mig en hel masse og jeg er stadig
ikke færdig med deres musik. Det er tilsyneladende enkel popmusik, men
som absolut ikke udelukkende er lavet over klichéer og som jeg ikke
bliver hurtigt færdig med.

> Måske for dig. "Barbie Girl" sagde mig aldrig noget.

Det var dine argumenter, ikke mine. Og nej, Barbie Girl siger mig netop
ikke noget, efter mine egne argumenter.

> Jeg må indrømme, at jeg ikke søger en udfordring, når jeg hører musik.

Det gør jeg heller ikke altid. Det vigtigste ved musik for mig er :
følelser. Hvis jeg kan få gåsehud, en klump i halsen, blive glad, blive
vred osv. så er det som udgangspunkt godt.

> Hvis en sang kan få mig til at lege trommeslager, guitarist eller får
> hårene til at rejse sig på kroppen og/eller giver gåsehud, er det for
> det meste tegn på, at sangen er god kvalitet.

Enig.

> Jeg er glad for at høre, at du har nogle stærke oplevelser, når du hører
> musik. Livet ville også være kedeligt, hvis man var en kold og ufølsom
> person.

Ja :)

/David

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-01-05 23:12

Hobert Idiart wrote:

> [...]
> dårlig kvalitet, hvis musikken kræver så mange gennemlytninger.
> Tror du ikke, at du bare har tortureret/hjernevasket dig selv til at

Det tror jeg faktisk på. Før jeg tog på en lille hygge-festival her i
sommers, hadede jeg Nephew.. Men så blev det spillet helt vildt meget, og
efterhånden kan jeg godt holde ud at lytte til det..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-01-05 23:36

> Det tror jeg faktisk på. Før jeg tog på en lille hygge-festival her i
> sommers, hadede jeg Nephew.. Men så blev det spillet helt vildt meget, og
> efterhånden kan jeg godt holde ud at lytte til det..

Det helt omvendte her. Synes det var meget originalt i starten, men efter at
have hørt deres album (som blev sat på IGEN OG IGEN) blev jeg fandeme træt
af det. Nu forsøger jeg at undgå det.

Fra : Thomas

Dato : 12-01-05 01:33

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> 10 gange inden det fænger?
> Det er livet for kort til. Samtidig vil jeg mene, at det er et tegn på
> dårlig kvalitet, hvis musikken kræver så mange gennemlytninger.

Nå OK... Jamen så mener du vel at Aqua, Safri Duo og lignende bands,
er af vildt høj kvalitet??
Jeg er af den mening, at der kommer meget god pop-musik. sange man skal
høre én gang - og så er man vilde med dem... Så bliver de spillet konstant i
radioen i 2-3 måneder, og så hænger de numre én langt ud af halsen...

Hvorimod nogen sange, skal høres flere gange, og så begynder de at fænge...
Kashmirs nyeste album er et udemærket eksempel... Der er numre på det
album, der måske aldrig vil nå at blive spillet i radioen... Men når man
lige har
hørt numrene en håndfuld gange, så bliver de siddende i ens bevisthed...
Og så er det nogen superfede numre... Giv dem en chance... Du bliver nok
overrasket...
Og sådan er det som regel altid... De poppede numre, som bliver mega hits,
er glemt i løbet af ingen tid... De (til tider) svært tilgængelige numre,
ender tit
med at blive klassikere...

> Tror du ikke, at du bare har tortureret/hjernevasket dig selv til at kunne
> lide musikken?

Ved du hvad der er tortur?? At høre alt det RnB musik P3 spiller konstant...
Man bliver mere hjernevasket til at HADE musikken, at at høre det flere
gange...

> Måske fordi det er lidt "in" at lytte til de nævnte grupper?

Næh... Jeg har været mega Kashmir fan siden '96 - og der var de stadig
rimelig
undergrund... Om det er 'in' at lytte til musikken? Det tvivler jeg sgu
på...
Hvis det var tilfældet, hvorfor bliver Kashmir og andre lignende bands så
aldrig
rigtig spillet i fjernsyn/radio? Hvis de var 'in' blev de jo nok spillet en
del...

..Thomas

Fra : Peter Juhl

Dato : 12-01-05 01:55

Thomas wrote:

> [...]
> fænge... Kashmirs nyeste album er et udemærket eksempel... Der er
> numre på det album, der måske aldrig vil nå at blive spillet i

Hvilken planet bor du på?

> [...]
> regel altid... De poppede numre, som bliver mega hits, er glemt i
> løbet af ingen tid... De (til tider) svært tilgængelige numre, ender

Jeg synes generelt at Kashmir har en tendens til at lyde fortænkt og
kedelige - måske er jeg farvet, fordi jeg så rødt da de engang slagtede
Beatnigs "Television, The Drug Of The Nation" på DR, men jeg sidder
hele tiden tilbage med en fornemmelse af nogle som gerne vil være mere
smarte end det er.

> [...]
> Kashmir og andre lignende bands så aldrig rigtig spillet i
> fjernsyn/radio? Hvis de var 'in' blev de jo nok spillet en del...

Kashmir lider ikke specielt under manglende medie-opmærksomhed, Kasper
Eistrup har været i en Boogie special, Rocket Brothers er blevet spillet
til døde i Boogie, deres singler bliver ligeledes spillet igen og igen
på P3 og sådan har det også været tilfældet med deres tidligere plader.

Jeg ved ikke helt hvorfor, men Kashmir har altid været "in" mere end så
mange andre (og meget bedre) bands, så nogen "undergrund" tilhører de
næppe.

Fra : Thomas

Dato : 12-01-05 13:40

> [...]
> Beatnigs "Television, The Drug Of The Nation" på DR, men jeg sidder
> hele tiden tilbage med en fornemmelse af nogle som gerne vil være mere

Nå ok... Du hørte dem spille et covernummer for 10 år siden som du ikke
brød dig om. Derfor må de også være elendige idag... Meget logisk tænkt!

> [...]
> til døde i Boogie, deres singler bliver ligeledes spillet igen og igen
> på P3 og sådan har det også været tilfældet med deres tidligere plader.

Det er rigtigt... De har fået meget opmærksomhed på det sidste... Men du
skal ikke prøve at bilde mig ind, at folk bare hører dem fordi de er 'in' -
Det kan godt være der måske er nogen få der gør... Men vi er jo nogen
(mange) der hørte dem FØR radio og TV begyndte at lægge mærke til dem...

> Jeg ved ikke helt hvorfor, men Kashmir har altid været "in" mere end så
> mange andre (og meget bedre) bands, så nogen "undergrund" tilhører de
> næppe.

Du ved åbenbart ikke hvad du snakker om... Op til 1999 var Kashmir faktisk
ikke ret kendte - og solgte ikke så forfærdentlig mange plader. Men da de så
udgav 'The Good Life' i 1999 begyndte radio og TV at lægge mærke til dem.
Og der var først der de blev 'kendte'. Tænk f.eks. på Dizzy Mizz Lizzy, der
udgav deres første plade ca. samtidig med Kashmir. DE fik jo opmærksomhed,
og 'airtime' i både radio og TV. Det gjorde Kashmir ikke.
De var undergrund dengang - men det er de bestemt ikke mere - hvad jeg
heller ikke på noget tidspunkt har påstået.

..Thomas

Fra : Peter Juhl

Dato : 12-01-05 14:21

Thomas wrote:

> Nå ok... Du hørte dem spille et covernummer for 10 år siden som du
> ikke brød dig om. Derfor må de også være elendige idag... Meget logisk
> tænkt!

Nej, jeg skrev at det var min fornemmelse det de prøvede at virke mere
smarte og arty end de er - jeg var blot så venlig at fortælle dig at min
mening var farvet, på samme måde som din.

> [...]
> er 'in' - Det kan godt være der måske er nogen få der gør... Men vi
> er jo nogen (mange) der hørte dem FØR radio og TV begyndte at lægge

FØR radio og TV - så var du altså til DM i Rock og se dem før de vandt
sig en pladekontrakt ved disse optrædender? At 1999 er lang tid siden
og man ikke spiller deres musik hver dag i perioden op til 2004 betyder
ikke at de var "undergrund" eller "ukendte" - det har aldrig været
tilfældet. Kasper Eistrup er en af de danske musikere jeg har hørt og
set interviewet flest gange i Gaffa, Rockland, P4-i-P3, PULS, M.M.,
Okay tone...

> [...]
> Det gjorde Kashmir ikke. De var undergrund dengang - men det er de
> bestemt ikke mere - hvad jeg heller ikke på noget tidspunkt har

Du er enten ung eller ignorant - Travelogue var dengang en af de mest
omtalte danske plader og både "The Story Of Jamie Fame Flame" og "Rose"
var nogle af de mest spillede plader i 1994. Kashmir blev ofte nævnt
sammen med Dizzy Miss Lizzy og Psyched Up Janis som den "nye bølge" i
dansk rock og deres pladeselskab have faktisk så meget fokus på Kashmir
i 1996 at det f.eks. fik konsekvenser for Odd Gallery, som de delte
selskab med (Poul Martin Bondes "Start"), "Bring Back Superman" blev
dengang én af de mest spillede danske singler på P3. "Mom In Love And
Daddy In Space" og "Graceland" var nok heller ikke blandt de mindst
spillede i 1999 og så er der jo deres nyeste plade, som hverken har
ført til mere eller mindre omtale og airplay end deres andre
udgivelser. Kashmir er lige så alternativt som Tim Christensen.

Fra : Thomas

Dato : 12-01-05 19:53

"Peter Juhl" <spam.min@postkasse.dk> skrev i en meddelelse

> FØR radio og TV - så var du altså til DM i Rock og se dem før de vandt
> sig en pladekontrakt ved disse optrædender?

Lige en korrektion - Kashmir har aldrig 'vundet' en pladekontrakt. Det var
Dizzy Mizz Lizzy der vandt DM i rock - Og de 'vandt' retten til at indspille
en EP - som så senere banede vejen for en pladekontrakt.

> [...]
> tilfældet. Kasper Eistrup er en af de danske musikere jeg har hørt og
> set interviewet flest gange i Gaffa, Rockland, P4-i-P3, PULS, M.M.,

Jeg har heller ikke påstået at de var undergrund efter 1999 - jeg siger
faktisk
det modsatte... FØR 1999 var der altså ikke så mange der hørte dem, som
der er nu. De fik deres helt store gennembrud i 1999 - hvor "hr. og fru
Danmark"
begyndte at lægge mærke til dem. Før da blev de godtnok indimellem spillet
radioen - Men de var stadig 'ukendte' for størstedelen af befolkningen.

> Du er enten ung eller ignorant

Eller en blanding

> [...]
> selskab med (Poul Martin Bondes "Start"), "Bring Back Superman" blev
> dengang én af de mest spillede danske singler på P3.

Men de var stadig rimelig ukendte for folk der ikke hører P3. Og jeg vil nok
stadig påstå, at MANGE ikke anede hvem Kashmir var, på det tidspunkt.

> "Mom In Love And
> Daddy In Space" og "Graceland" var nok heller ikke blandt de mindst
> spillede i 1999

Ja - det er netop det jeg mener. I 1999 blev de kendt af stort set alle.

Nå vi bliver nok aldrig enige Min mening er, at indtil 1999, var
Kashmir
altså ikke kendte, af store dele af den danske befolkning. Det helt store
gennembrud for dem, kom i 1999, da de udgav 'The good life' - det kan du
så være enig i eller lade være. Der findes nok heller ikke noget 'rigtigt'
svar.

Mvh. Thomas

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-01-05 00:19

Peter Juhl wrote:
> Kashmir er lige så alternativt som Tim Christensen.

Hvem har sagt at de er alternative?

/David

Fra : Peter Juhl

Dato : 13-01-05 12:05

David Rasmussen wrote:

> Hvem har sagt at de er alternative?

I relation til metervare-musik belv de nævnt som et alternativ.

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-01-05 14:19

Peter Juhl wrote:

> I relation til metervare-musik belv de nævnt som et alternativ.

Det er jo to forskellige brug af ordet "alternativ". Kashmir er helt
klart et alternativ til 90% af den metervaremusik som retteligt bliver
spillet på P3.

/David

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-01-05 00:10

Peter Juhl wrote:

> Nej, jeg skrev at det var min fornemmelse det de prøvede at virke mere
> smarte og arty end de er

Jeg er sikker på at de er nøjagtig ligeså 'smarte og arty' som de
virker.

Men derfor kan de vel godt virke mere "smarte og arty" på dig, end de I
virkeligheden er.

Ligesom den måde hvorpå jeg i dette nyhedsgruppeindlæg virker mere
irriterende på dig end jeg rent faktisk er.

-Sune

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-01-05 09:29

Sune Salminen wrote:

> [...]
>
> Ligesom den måde hvorpå jeg i dette nyhedsgruppeindlæg virker mere
> irriterende på dig end jeg rent faktisk er.

LOL...

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-01-05 00:16

Peter Juhl wrote:

> [...]
> Beatnigs "Television, The Drug Of The Nation" på DR, men jeg sidder
> hele tiden tilbage med en fornemmelse af nogle som gerne vil være mere

Det er ikke min opfattelse, men du har naturligvis ret til din mening. I
øvrigt er der ingen der siger at du skal kunne lide Kashmir selv om det
er godt.

> [...]
> til døde i Boogie, deres singler bliver ligeledes spillet igen og igen
> på P3 og sådan har det også været tilfældet med deres tidligere plader.

I forhold til at det er et rockband har de fået okay opmærksomhed efter
1999. Men jo ikke noget i nærheden af al den tilfældige amerikanske pop
og hip hop, eller danske ditto. Før 1999 var de langt mindre kendt og
solgte langt mindre og blev spillet langt mindre i medierne. Det er et
faktum.

> Jeg ved ikke helt hvorfor, men Kashmir har altid været "in" mere end så
> mange andre

Har de?

> (og meget bedre) bands, så nogen "undergrund" tilhører de
> næppe.

Næ, men det er der vel heller ingen der påstår?
Desuden er "undergrund" eller "alternativ" ikke = "god".

/David

Fra : Peter Juhl

Dato : 13-01-05 12:11

David Rasmussen wrote:

> Det er ikke min opfattelse, men du har naturligvis ret til din mening.
> I øvrigt er der ingen der siger at du skal kunne lide Kashmir selv om
> det er godt.

Næ, nogle hører Nick og Jay, nogle hører Kashmir ... sådan er det.

> [...]
> amerikanske pop og hip hop, eller danske ditto. Før 1999 var de langt
> mindre kendt og solgte langt mindre og blev spillet langt mindre i

[SNIP]

> Har de?

Ja det har de nemlig og det er faktisk et af de nyere danske rockbands,
som gennem hele deres karriere har haft meget stor mediebevågenhed,
også før 1999 hvor de ligeledes blev både spillet og interviewet ofte
af de medier, der dengang beskæftigede sig med musik - bemærk lige at
Kashmir faktisk har været omgivet af en meget stærk organisation fra
pladeselskabets (selskaberne) side helt fra start - så kan vi diskutere
"mindre kendt" versus "kendt", men jeg mener ikke at de får hverken
mere eller mindre opmærksomhed af medierne i forhold til før. Det er
et faktum.

> Næ, men det er der vel heller ingen der påstår?

Jo, det blev faktisk skrevet længere oppe.

> Desuden er "undergrund" eller "alternativ" ikke = "god".

Det sagde jeg heller ikke.

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-01-05 14:23

Peter Juhl wrote:

> Næ, nogle hører Nick og Jay, nogle hører Kashmir ... sådan er det.

Ja, det er ret banalt :)

Men det er nok nogle forskellige mennesker der hører de to ting, og
nogle mennesker som nok kunne blive uenige om det meste, også selv om
det ikke handlede om musik.

> [...]
> som gennem hele deres karriere har haft meget stor mediebevågenhed,
> også før 1999 hvor de ligeledes blev både spillet og interviewet ofte

"Ofte" er et relativt begreb. De havde ikke 1/20 af den bevågenhed inden
The Good Life som de fik efter.

> [...]
> "mindre kendt" versus "kendt", men jeg mener ikke at de får hverken
> mere eller mindre opmærksomhed af medierne i forhold til før. Det er

Jeg er sikker på at frekvensen af Kashmir-numre spillet på P3 i
dagtimerne er mindst tidoblet efter 1999 i forhold til før. Jeg ved også
at de sælger meget mere end de gjorde inden 1999.

> Jo, det blev faktisk skrevet længere oppe.

Okay, det kan jeg ikke lige finde, men du har sikkert ret.

/David

Fra : Hobert Idiart

Dato : 12-01-05 15:40

Thomas wrote:
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Nå OK... Jamen så mener du vel at Aqua, Safri Duo og lignende bands,
> er af vildt høj kvalitet??

Nej, tværtimod.
Deres musik har aldrig sagt mig noget.

> Jeg er af den mening, at der kommer meget god pop-musik. sange man skal
> høre én gang - og så er man vilde med dem... Så bliver de spillet konstant i
> radioen i 2-3 måneder, og så hænger de numre én langt ud af halsen...

Så er det fordi, det ikke er ordentligt musik.
Et godt nummer kan høres næsten konstant, uden man bliver træt af det.

> Hvorimod nogen sange, skal høres flere gange, og så begynder de at fænge...

Korrekt, bare ikke først efter 10 gange.

> Ved du hvad der er tortur?? At høre alt det RnB musik P3 spiller konstant...
> Man bliver mere hjernevasket til at HADE musikken, at at høre det flere
> gange...

Jeg hører aldrig P3 og RnB musik er generelt noget meget uinteressant
musik, ligesom hip hop og rap.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-01-05 15:08

Peter Risager wrote:

> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

Jeg har et par favoritter:

AC/DC - Live

Deep Purple - Made In Japan

Dire Straits - Alchemy

Gasolin - Live In Skandinavien

Iron Maiden - Live At Donington

Iron Maiden - Rock In Rio

Metallica - Live fra Roskilde 2004 (jeg ved ikke rigtig om man kan kalde det
en udgivelse)

Søren

Fra : Peter Risager

Dato : 08-01-05 15:09

> AC/DC - Live

Den har jeg da egentlig hørt, genial, specielt Thunderstruck er guld værd ;)

> Metallica - Live fra Roskilde 2004 (jeg ved ikke rigtig om man kan
> kalde det en udgivelse)

Enig, selvom det vist mest er et halv-ulovligt rip fra P3 ;)

Fra : Thomas

Dato : 08-01-05 15:25

"Peter Risager" <peden@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> Enig, selvom det vist mest er et halv-ulovligt rip fra P3 ;)

Ikke da nødvendigvis... Den kan jo købes på deres hjemmeside...

..thomas

Fra : Mads Breddam

Dato : 08-01-05 15:51

> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

AC/DC - Live
Pink Floyd - Pompeii
Tom Waits - Big Time
C.V. Jørgensen - Så Live som mulig
Pink Floyd - Pulse

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 08-01-05 15:57

Jeg er meget enig med Søren Nielsen. Her er nogle af mine andre favoritter.

Doors - Absolutely live
Steve Earle - Just an american boy
Grand Funk Railroad - Live
Led Zeppelin - The songs remain the same
Little feat - Waiting for Columbus
Lynyrd Skynyrd - One more (for) from the road
Motörhead - No sleep 'til Hammersmith
Pink Floyd - Delicate sound of thunder
Queensrÿche - Live evolution
Rolling Stones - 'Get yer ya-ya's out!'
Thin Lizzy - 'Live and dangerous'
Neil Young - Live rust

Jan "Post"

Fra : Ole Thomsen

Dato : 08-01-05 17:29

"Jan Rose Iversen" <jr.iversen@adr.dk> wrote in message
> Jeg er meget enig med Søren Nielsen. Her er nogle af mine andre
> favoritter.
>
> Grand Funk Railroad - Live

Ahhh. Jeg troede jeg var den eneste nulevende dansker der stadig hører
dette fede band.

Ole Thomsen

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-01-05 18:36

Ole Thomsen wrote:

> Ahhh. Jeg troede jeg var den eneste nulevende dansker der stadig hører
> dette fede band.

You guys don't know Grand Funk? The wild shirtless lyrics of Mark
Farner? The bone rattling bass of Mel Schacher? The competent drumwork
of Don Brewer?

- Homer Simpson, 1996

/David

Fra : Cleo

Dato : 08-01-05 22:00

> Led Zeppelin - The songs remain the same

Enig, men filmen eller CD'en ?

http://www.simplyled.net/thegardentapes.html
Klik på "The Garden Tapes"

Som inkarneret Zeppelinfan blev jeg skuffet da jeg læste om Jimmy Pages
kreative edits af "The song remains the same".

Hilsen Cleo

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-01-05 16:10

On Sat, 8 Jan 2005 14:27:10 +0100, "Peter Risager" <peden@anarki.dk>
wrote:

>Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

Jeg har ikke så mange liveudgivelser, men her er en:

Dead Can Dance - Toward the Within.

--
Now Playing:
Plastikman - Contain

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-01-05 16:36

Thomas Jespersen wrote:

> Jeg har ikke så mange liveudgivelser, men her er en:
>
> Dead Can Dance - Toward the Within.

Hurra!

/David

Fra : Mikael Schøler

Dato : 08-01-05 16:22

Peter Risager wrote:
> [...]
> sammen med Mtv unplugged bølgen, o
> g Oasis "Familiar to Millions".
>
> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

Depeche Mode - Songs of Faith & Devotion
Tim Christensen - Live at Abbey Road Studios (især Acostic Sessions er god)
Genesis - De 2 Live albums de lavede... the shorts % the Longs.. (tror
jeg de hedder)

Har flere kan bare ikke huske hvad de hedder..

Mikael

Fra : Peter Kaas

Dato : 08-01-05 17:31

Pink Floyd - The Wall. Den er faktisk bedre end studieudgaven.

Mvh
Peter

Fra : Peter Juhl

Dato : 08-01-05 18:14

Peter Risager wrote:

> [...]
> unplugged bølgen, og Oasis "Familiar to Millions".
>
> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

Faith No More: Live At The Brixton Academy
Gary Numan: White Noise
Nine Inch Nails: And All That Could Have Been
Pearl Jam: Live At Jones Beach
Roxy Music: Viva
Simple Minds: Live In The City Of Lights
Tori Amos: To Venus And Back (Live)
Underworld: Everything, Everything

Simple Minds pladen er min personlige favorit.

Iøvrigt omkring Metallica, så synes jeg at Mexico City koncerten
(koncerterne) på Binge And Purge er federe end S&M - og hvis du kan få
neglene i en optagelse fra Roskilde 2003 (Bare spørg), så har du en
klasse Metallica-koncert (mere).

Fra : Propellen

Dato : 08-01-05 21:53

On Sat, 8 Jan 2005 18:13:51 +0100, "Peter Juhl"
<spam.min@postkasse.dk> wrote:

>Tori Amos: To Venus And Back (Live)

Hurra hurra.. Tori sparker gevaldigt bagdel. Der finde _masser_ af
live bootlegs derude på det store net. I ordentlig kvalitet endda.

Under Byen.. diverse live bootlegs.

PNYC Portishead Roseland NYC Live << Er totalt lækker at lytte til.

--
"if you´re a lame brain, then you´re a lame brain. I can't help that"
- Tori Amos

/Prop

Fra : Thomas

Dato : 12-01-05 01:41

"Propellen" <Not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse

> PNYC Portishead Roseland NYC Live << Er totalt lækker at lytte til.

ENIG!! Super sej musik (Selvom jeg ikke hører noget som helst andet
i den 'genre'... Hvad kalder man egentlig Portishead's musikstil?` Jeg har
hørt nogen omtale det som Trip-Hop... Er det en korrekt betegnelse? Og
kan du/i nævne andre bands/kunstnere i den stil ? (Björk er vel derhed-ad)

Mvh. Thomas

Fra : Peter Juhl

Dato : 12-01-05 02:00

Thomas wrote:

> [...]
> Jeg har hørt nogen omtale det som Trip-Hop... Er det en korrekt
> betegnelse? Og kan du/i nævne andre bands/kunstnere i den stil ?

Det kaldes Trip-Hop og står på samme hylde som Massive Attack, Tricky,
Zero 7 og Sneaker Pimps (hvis første album sparker røv). Dog er
Portishead lidt i en klasse for sig selv på grund af Beth Gibbons
vokal. Denne side plejer at have noget ok information om genren:

http://www.triphop-music.com/

Fra : lhs

Dato : 08-01-05 19:23

Alan Olsen; Rygter fra Randområderne

Den bedste danske live cd ..

imho

LArs HS

Fra : Ole Thomsen

Dato : 08-01-05 19:47

Peter Risager wrote:

> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

Rory Gallagher - Stage Struck
Eric Clapton - Just One Night (selv om jeg nok må indrømme at noget af
magien ved Guden er væk efter hans royale udmeldinger)
Cult - Live at Marquee

Ole Thomsen

Fra : Lars Jespersen

Dato : 08-01-05 20:02

> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

alchemy - dire straits

one night of sin - big fat snake

\lars

Fra : Kim Riber

Dato : 08-01-05 21:13

Mine beskedne bud:

The Jam: Dig the new Breed
Fat Boy Slim: Live at Brighton Beach

Kim Riber

Fra : Steen Schmidt

Dato : 08-01-05 21:25

Peter Risager wrote:

> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

Der er nævnt mange gode, men min favorit har i lang tid været:

- Depeche Mode - 101 (SACD multichannel versionen)

Mvh
Steen

Fra : Ken Larsen

Dato : 08-01-05 21:44

Steen Schmidt <sschmidt@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:JkXDd.192$GG5.94@news.get2net.dk...

> Der er nævnt mange gode, men min favorit har i lang tid været:
>
> - Depeche Mode - 101 (SACD multichannel versionen)

Det er nogle stykker som er fantastiske:

Skal det være en hel koncert så er min favorit:

Bruce Springsteen - Live in New York City.

Skarp efterfulgt af:

Hank Marvin - Hank plays live.

Og vi må ikke glemme:

Helloween - Live in the U.K.

Du nævnte MTV unplugged, her er min klare favorit:

Bruce Springsteen - MTV (un)plugged, hvor han sætter strøm på.

Må det være live plader som er optaget flere forskellige steder, er min
favorit:

Bruce Springsteen - Live 75-85.

Men absolutte mesterværk er også:

Manowar - Hell on stage live.
Manowar - Hell on wheels live.

--
MVH
Ken Larsen

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 08-01-05 21:56

> [...]

Godt med en inspirende tråd her hvor man skal være inde, men lige et par af
mine farvoritter:

Fairport Convention : Live Convention
D:A:D : Osaka After Dark
Hot Tuna: Live at the New Orleans House, Berkely
Björn Afzelius og Globetrotters: Grande Finale
Jefferson Airplane: 30 seconds over winterland
Jimi Hendrix: Live at Woodstock

VH
/Carsten
----
www.fysikogkemi.dk
/For Folkeskolen

Fra : Otto J.

Dato : 08-01-05 23:24

> Sidder lige og hører Robbie Williams "Live at Knebworth" og det er da en
> super live-udgivelse!
> Man kan rigtigt fornemme livestemningen på det her album.

Hvis du generelt er til Robbie, så køb DVD'en Live At Albert Hall, hvor han
spiller swing-musik.

Mvh. Otto

Fra : Armand

Dato : 09-01-05 01:02

Peter Risager wrote:
> [...]
>
> Men hvad er der ellers af gode live-udgivelser?
> ........hvad er jeres yndlings live udgivelser?

Hvad er en god live-udgivelse?
For mange vil det gode ligge i genoplevelsen af en koncert som man har
været til, hvor det for andre vil være oplevelsen af suset fra de store
udenlandske begivenheder, mens nogle elsker det spontane og den
uredigerede lyd/fremstilling.

Egentlig er det fruen der er musik-indkøberen her i husholdningen og
derfor præges min musiksmag jo lidt deraf.
En af hendes store er Bruce Springsteen og jeg må indrømme at når hán
holder koncert er det som man er med til et kæmpe gardenparty med ham
som midtpunkt: Ikke noget med to sæt á 45 min. og så farvel - Næh 2½
time med konstant gang i den på scenen

Ken Larsen hár allerede budt ind med Bossen's "Live in NewYork" hvor der
atter kom gang i The E-street Band hvilket medfører en god
genforenings-stemning på scenen, og jeg vil sekundere med "Live in
Barcelona" der er fra den første koncert i "The Rising's" promotion-tour!
Skal man have hele garden party -oplevelsen med, er begge DVD'erne et MUST!
DVD ér forøvrigt det absolutte medie til live-udgivelser, hvorfor tage
det halve skridt og kun købe lydsiden af en koncert når DVD-muligheden
foreligger.

Bossens Live-udgivelser er forøvrigt årsagen til at min frue købte sin
første video; sin første CD-spiller og nu senest (sin første)
DVD-spiller

--
Armand.

Fra : Ken Larsen

Dato : 09-01-05 02:25

Armand <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:av_Dd.81095$Vf.3692792@news000.worldonline.dk...

> [...]
> holder koncert er det som man er med til et kæmpe gardenparty med ham
> som midtpunkt: Ikke noget med to sæt á 45 min. og så farvel - Næh 2½

2,5 time, det er når han ikke er oplagt. Har været til 3 koncerter med ham,
og de har alle varet over 3 timer.

> Ken Larsen hár allerede budt ind med Bossen's "Live in NewYork" hvor der
> atter kom gang i The E-street Band hvilket medfører en god
> genforenings-stemning på scenen,

Tenth avenue freeze out, nr. 1 på CD 2, den er helt vild, på et tidspunkt
lyder han som en "gal" præst der står og messer, og man/jeg bliver totalt
grebet af det, og opnår en orgasmelignende tilstand når det hele munder ud i
at Big Man bliver introduceret.

> [...]
> DVD ér forøvrigt det absolutte medie til live-udgivelser, hvorfor tage
> det halve skridt og kun købe lydsiden af en koncert når DVD-muligheden

Wow, den havde jeg helt glemt. Den er simpelthen genial.
Får nærmest fråde om munden når jeg tænker på Marys place.

I min vurdering af live udgivelser, glemte jeg helt:

John Fogherty - Premonition, det er sgu smukt.

Fra : Armand

Dato : 14-01-05 16:48

Ken Larsen wrote:
> [...]
> grebet af det, og opnår en orgasmelignende tilstand når det hele munder ud i

Jup!
- - - - "Say who!...... Say who!...... Say who!"

--
Armand.

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-01-05 03:51

Peter Risager wrote:
> [...]
> klassiker, sammen med Mtv unplugged bølgen, o
> g Oasis "Familiar to Millions".
>
> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

Simon and Garfunkel - The Concert in Central Park (tror jeg den hedder..)
Jeg har hørt den stort set siden den udkom, og her for et par år siden blev
det så noget nær min yndlings plade... Og jeg blev rigtig glad da der for
nylig udkom en DVD, netop også live optagelsen.. Lyden er præcis den samme
som på cd'en.. Det er skægt at få sat lidt ansigter på musikerne.

Og så er Dizzy Mizz Lizzy - Live In Aarhus '96 også værd at lægge øre til :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 09-01-05 08:36

In <cron3g$884$1@news.cybercity.dk> "Peter Risager" <peden@anarki.dk> writes:

> [...]

>sammen med Mtv unplugged bølgen, o
>g Oasis "Familiar to Millions".

>Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

grateful dead - live in europe 1972

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-01-05 11:34

Peter Risager wrote:
> [...]
> klassiker, sammen med Mtv unplugged bølgen, o
> g Oasis "Familiar to Millions".
>
> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

Springsteen - Live 1975-1985
AC/DC - Live
Nirvana - Unplugged
Nils Lofgren - Acoustic Live
John Fogerty - Premonition
Aerosmith - A Little South Of Sanity

Det er mine yndlings live indspilninger.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : -V-

Dato : 09-01-05 12:58

Peter Risager wrote:
> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

Tom Scott - 'Applejuice'
Mothers Finest - 'Mothers Finest Live!' (Den første!!!)
Saga - 'In Transit'

-V-

Fra : Ole Thomsen

Dato : 09-01-05 13:53

-V- wrote:

> Saga - 'In Transit'

Er det ikke "den med trommesoloen"?

Ole Thomsen

Fra : Dag Stinus

Dato : 09-01-05 14:37

> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

Jeg har et par stykker:

Neil Young and Crazy Horse: Arc-Weld
Deep Purple: Made In Japan
Deep Purple: Made In Europe
Deep Purple: Made In Paris 1975
Motorhead: No Sleep 'til Hammersmith
Motorhead: Everything Louder Than Everyting Else
Roger Waters: In the Flesh - Live
Metallica: Live Shit - Binge & Purge (specielt den filmede koncert fra
Mexico City)
UFO: Strangers In The Night
Rory Gallagher: Stage Struck
Candlemass: Doomed For Live
Rush: Rush In Rio
Ted Nugent: Double Live Gonzo
Megadeth: Rude Awakening
Rainbow: Live In Germany 1976 (Blackmore, Dio, Powell, Carey, Bain)
Thin Lizzy: Live And Dangerous
Scorpions: Tokyo Tapes
Accept: All Areas - World Wide

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-01-05 14:57

Peter Risager wrote:
> [...]
> Man kan rigtigt fornemme livestemningen på det her album.

> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

Donny Hathaway Live. Ultimativt. Pladen jeg ville tage med på en øde ø.

Herbie Hancock & The Headhunters Live i Tokyo 1975 - Flood
Stevie Wonder Live at The Talk Of The Town
Experience: Jill Scott
Joni Mitchell & L.A. Express - Miles Of Aisles
Jimi Hendrix, Band of Gypsys Live
Weather Report - 8:30

-Sune

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-01-05 15:02

Sune Salminen wrote:

> [...]
> Stevie Wonder Live at The Talk Of The Town
> Experience: Jill Scott
> Joni Mitchell & L.A. Express - Miles Of Aisles

Vil gerne tilføje

Portishead Live i New York
Nirvana Unplugged
Pink Floyd I Pompeii...grineren med hunden der synger blues

-Sune

Fra : Nerdiac ~ Don G.

Dato : 09-01-05 16:07

Peter Risager skrev...

> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

The Eagles - When Hell Freezes Over

Pink Floyd - Delicate Sound of Thunder

Kashmir - The Aftermath (Roskilde Festival 2003) ["B-side" på The Aftermath
single]

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Peter Risager

Dato : 09-01-05 16:58

> Kashmir - The Aftermath (Roskilde Festival 2003) ["B-side" på The
> Aftermath single]

Så ganske enig der! Var selv til koncerten og bedre åbning kan jeg kun huske
fra Deftons på Roskilde
et par år tidligere (åbnede de ikke med "The Passenger"?)

Den udgave af Kasmirs "The aftermath" kan forresten ses ganske gratis på
deres hjemmeside.

Fra : Pjensen73

Dato : 09-01-05 16:17

> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

King Diamond - Deadly Lullabyes Live

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-01-05 20:22

> [...]
> klassiker, sammen med Mtv unplugged bølgen, o
> g Oasis "Familiar to Millions".
>
> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

Jeg er enig med flere af de andre postere, men tilføjer lige:

KISS: Alive!
Iced Earth: Alive In Athens
Halford: Live Insurrection
Dio: Inferno - The Last In Live
Iron Maiden: Maiden Japan (EP med Dianno)
Judas Priest: Priest...Live!

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Dag Stinus

Dato : 09-01-05 22:04

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in message
> KISS: Alive!
Den var jeg også ved at skrive i min egen liste. I forhold til dagens
overproducerede liveudgivelser så er denne over 30 år gamle udgivelse dejlig
frisk og fyldt med rock'n'roll - og et par "kanonslag".

> Iced Earth: Alive In Athens
Jeg har hørt meget om den men ikke af den. Det kunne være jeg skulle se om
Ken Anthony har den på lager i morgen.

> Halford: Live Insurrection
Den var også lige ved at komme på listen, men jeg skulle jo stoppe et eller
andet sted. Jeg husker den som at første CD er noget bedre end anden - men
det er også et stykke tid siden jeg har hørt den.

> Iron Maiden: Maiden Japan (EP med Dianno)
Den står på mit fjernlager sammen med resten af vinylsamlingen - og
pladespilleren - så det skal nok være mindst 15 år siden jeg har hørt den.

> Judas Priest: Priest...Live!
Ahhhh, jeg vil til enhver tid foretrække "Unleashed In The East" med The
Green Manalishi, Sinner og Genocide. Jeg har altid syntes at "...Live" var
uengageret og temmelig flad (bortset fra Heading Out To The Highway). Selv
"98 Live Meltdown" synes jeg er bedre. Mon ikke der kommer en ny
liveudgivelse efter den næste turné?

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 10-01-05 09:27

Dag Stinus wrote:
> Den var jeg også ved at skrive i min egen liste. I forhold til dagens
> overproducerede liveudgivelser så er denne over 30 år gamle udgivelse
> dejlig frisk og fyldt med rock'n'roll - og et par "kanonslag".

Alive! er nu også temmelig overdubbet, men det er et klassisk og
skelsættende album. Synes det er en fed skive.

> Jeg har hørt meget om den men ikke af den. Det kunne være jeg skulle
> se om Ken Anthony har den på lager i morgen.

Hvis du ka' li' Iced Earth er den et hit - 3 cd'er. Altså, der er ikke noget
nyt under solen, men det er en fed "Best of"-agtig ting. Flere af de gamle
numre som i sagens natur har fremragende Matt Barlow på vokal i stedet for
de tidligere sangere. Nogle af de gamle studie-numre er i øvrigt indspillet
med Barlow og udgivet på Days of Purgatory.

> Den var også lige ved at komme på listen, men jeg skulle jo stoppe et
> eller andet sted. Jeg husker den som at første CD er noget bedre end
> anden - men det er også et stykke tid siden jeg har hørt den.

Ja, cd1 er vist bedst, men generelt er der mange fede numre med Priest,
Figth og Halford. Lækker tung guitarlyd og sædvanlig fed vokal. ....into the
pit!

> Den står på mit fjernlager sammen med resten af vinylsamlingen - og
> pladespilleren - så det skal nok være mindst 15 år siden jeg har hørt
> den.

....men den bør du finde frem. Den er vist også udgivet på cd. Hedder vist
Purgatory og indeholder vist også en anden maxi (Women In Uniform).

> [...]
> The Highway). Selv "98 Live Meltdown" synes jeg er bedre. Mon ikke
> der kommer en ny liveudgivelse efter den næste turné?

Ja, ...Live! er måske ikke den fedste skive, men den remasterede er faktisk
udmærket og koncerten er med på Electric Eye dvd'en, vel at mærke uden
publikums-overdub mellem numrene.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Jimmy

Dato : 10-01-05 16:39

> [...]
> "Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be
> there, but it's not that important." - John Carmack

Jon Bon Jovi - This left feels right - Er meget afslappende og stille og
rolig
Pink Floyd - Pulse og The wall - Et af de bedste livealbum jeg nogensinde
har hørt er Pulse
U2 - Rattle and hum
Dizzy mizz lizzy
Madonna - den fra Barcelona
Queen
Billy Idol har lavet noget akustisk noget for nyligt.
Elton John

Ellers så er der det klassiske som mange har nævnt. Men det som jeg synes
altid er godt live er:

Tim Christensen, DAD, U2

Der kom danskerne i fint selskab der.

Jimmy

Fra : Brian

Dato : 11-01-05 19:10

Hejsa

Peter Risager skrev:

> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

Den CD jeg i det hele taget har brugt mest tid med, er uden tvivl
Nirvana - Unplugged in New York

Men udfra tråden, har jeg da fået inspiration til at gå lidt
på indkøb.

/Brian

Fra : Michael Westi

Dato : 12-01-05 23:10

> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?

Der er lidt at vælge i mellem:
Supertramp: Live in Paris
Diana Krall: Live in Paris. (foretrækker dog dvd-udgaven)
Deep purple: Made in Japan
Jimi Hendrix: Band of gypsies.
Frank Sinatra: Live at the Sands.
Saga: In Transit (til dels også "Detours")
Prince: Sign´ of the times tour.
Frank Zappa: Live in New York
Peter Gabriel: Plays live (long version)
Rush: Exit stage left....
Gino Vannelli: Live in Montreal
Sky: Five live
Simple Minds: Live In The City Of Lights

--
Mvh Michael
"Jazz is not dead.. It just smells funny"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-05 13:29

Peter Risager <peden@anarki.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cron3g$884$1@news.cybercity.dk...
,
> Hvad med jer andre, hvad er jeres yndlings live udgivelser?
_

Det er den live-video/-cd med Kandis, som vi så nytårsnat i tv.

Hilsen Åge