Problem med delt IRQ på et Soltek SL75-KAV
Fra : Mads

Dato : 08-01-05 12:24

Hej

Jeg er ved at geninstallere mit system efter et nedbrud
og pludselig driller IRQ'erne mig. Alle mine indstikskort
vil deles om den samme IRQ selvom der er adskillige
ledige. PT er det IRQ 7.

Hardware er :

Bundkort: Soltek SL75-KAV med en XP2400+
og 640 MB RAM

AGP: Radeon 9600XT
PCI1: tom pga. grafikkort køler
PCI2: TV tuner kort (Medion)
PCI3: USB 2 kontroller (Sandberg)
PCI4: Lydkort (SB Audigy 2)
PCI5: Netkort (Level1)

Jeg har prøvet at bytte rundt på nogen kort, men det
gjorde ingen foskel. Ifølge Everest er der adskillige
ledige IRQ'er ( 3 5 9 10 og 11 )
Jeg har også prøvet i BIOS at tvinge de forskellige
PCI slots til at bruge nogen af de ledige IRQ'er, men
også det mislykkedes.

Hvad pokker er det jeg har overset eller gjort forkert?

Træls at spil der ellers før kørte helt flydende, nu lige
pludselig hakker afsted i store ryk. :o\

Nogen ideer ?

På forhånd tak

mvh Mads

Fra : Palle

Dato : 08-01-05 16:21

Nulstil motherboardet.

Fra : Mads

Dato : 08-01-05 21:27

On Sat, 8 Jan 2005 16:20:38 +0100, "Palle" <hother.papgaard@liam.dz>
wrote:

>Nulstil motherboardet.

Det er så prøvet, men uden held.

Jeg har endda hevet alle PCI kort ud, installeret
Windows XP fra bunden på et andet drev og
derefter installeret et PCI kort og dets drivere
ad gangen, men jeg ender stadig med at samtlige
PCI kort på samme IRQ addresse, på trods af at
der igen er 5 IRQ'er der slet ikke bliver brugt.

Hvad pokker er det der går galt her ? Alt kørte fint
for et par dage siden og der er ikke udskiftet noget.

mvh Mads

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-01-05 21:31

Mads <DeathTo@ll.spammers> crashed Echelon writing

> Hvad pokker er det der går galt her ? Alt kørte fint
> for et par dage siden og der er ikke udskiftet noget.

Reset DMI pool data eller ESCD, kan ikke huske hvad den hedder. Og ellers
kan du jo låse IRQ til PCI portene inde i BIOS.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mads

Dato : 08-01-05 22:05

On 08 Jan 2005 20:30:56 GMT, Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Reset DMI pool data eller ESCD, kan ikke huske hvad den hedder.

Er prøvet flere gange uden resultat.

>Og ellers
>kan du jo låse IRQ til PCI portene inde i BIOS.

Er også prøvet. Jeg har f.eks. tjekket med både XP's enhedshåndtering
og med Everest, hvilke IRQ'er der var ledige.
Derefter har jeg i BIOS sat hver PCI port til en af de ledige IRQ'er,
men i XP står de 4 PCI port og AGP porten stadig til at dele den samme
IRQ når jeg starter op. IRQ addressen skifter, men den er altid delt.

Jeg tror sgu efterhånden at jeg har været samtlige muligheder i
BIOS'ens PNP/PCI Configuration igennem. Det er jo lige til at blive
gråhåret af. :o\

mvh Mads

Fra : Mads

Dato : 09-01-05 00:50

Hej igen

Nu har jeg så lige prøvet med Windows 98 på en anden partition og
her fordeles IRQ'erne pænt ud på de forskellige PCI porte, så det
tyder næsten på at det er Windows XP der har et problem og ikke
bundkortet. Eller er jeg helt forkert på den ?

mvh Mads

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 09-01-05 14:24

Mads wrote:

> [...]
> tyder næsten på at det er Windows XP der har et problem og ikke
> bundkortet. Eller er jeg helt forkert på den?

Er din XP installeret som;

ACPI Multiprocessor PC
eller
ACPI Uniprocessor PC
eller
Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC
eller
Compaq SystemPro Multiprocessor or 100% Compatible PC
eller
MPS Uniprocessor PC
eller
MPS Multiprocessor PC
eller
Standard PC
eller
Standard PC with C-Step i486
eller
Other
?

Fra : Mads

Dato : 09-01-05 14:32

On Sun, 09 Jan 2005 14:23:38 +0100, "Jens C. Hansen"
<dsl.175519@vip.cybercity.dk> wrote:

>Er din XP installeret som;
>
> ACPI Multiprocessor PC
>eller
> ACPI Uniprocessor PC
>eller
> Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC
>eller
> Compaq SystemPro Multiprocessor or 100% Compatible PC
> [...]

ACPI er slået til hvis det er det du mener.
Derudover kan jeg ikke se nogen af de ting du skriver.
Hvor i Windows XP ser jeg det henne ?

mvh Mads