Strøm vs. Niarn (og L.O.C)
Fra : Thomas

Dato : 08-01-05 05:18

Hejsa

For nogen måneder siden, hørte jeg et nummer i Monkey Business
(På P3) som åbenbart var en tilsvining af den danske rapper 'Strøm'.
Sangen hed 'Stikkersvin' - Det var Niarn og L.O.C der lavede det
nummer...

Strøm har så lavet et 'svar' på den sang... Er der nogen der ved hvor
man kan finde den sang? for så vidt jeg ved, er det ikke en der er
udgivet officielt - Den skulle vist bare være blevet smidt ud, for at blive
spredt på nettet.... (det er ihvertfald hvad jeg har hørt=

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde nummeret med Strøm??

Mvh. Thomas

Fra : Thomas

Dato : 08-01-05 13:00

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Er der nogen der ved hvor jeg kan finde nummeret med Strøm??

Jeg har fået hjælp andet steds fra.. Så det er ikke nødvendigt at
svare på tråden her...

Mvh. Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 13:39

Thomas wrote:

> Thomas skrev...

> Jeg har fået hjælp andet steds fra.. Så det er ikke nødvendigt at
> svare på tråden her...

.... men hvis andre kunne tænke sig at høre nummeret, så ligger det hér:
http://karstenstrandgaard.dk/Stroem-AereOgSkam.mp3

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 10-01-05 11:04

> [...]
> (På P3) som åbenbart var en tilsvining af den danske rapper 'Strøm'.
> Sangen hed 'Stikkersvin' - Det var Niarn og L.O.C der lavede det

Ja et herligt nummer, men nogen der kan fortælle hvor de onde følelser
mellem de to hold rappere stammer fra?

Mvh. Brian

Fra : Thomas

Dato : 10-01-05 12:50

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:vosEd.30$yQ1.20@news.get2net.dk...

> Ja et herligt nummer, men nogen der kan fortælle hvor de onde følelser
> mellem de to hold rappere stammer fra?

Nu var jeg jo ikke til stede... Men jeg syntes det fremgår ret tydeligt af
Strøms sang... Niarn og Strøm var åbenbart til en fest engang. Og til den
fest har Niarn åbenbart slået en 17-årig pige, så hun brækkede næsen.

Og Strøm har så åbenbart meldt Niarn til politiet. Han har ihvertfald vidnet
imod ham... Det er ihvertfald hvad jeg lige kan få ud af teksten...

..Thomas

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 10-01-05 13:07

> [...]
> vidnet
> imod ham... Det er ihvertfald hvad jeg lige kan få ud af teksten...

Ja det er også det jeg får ud af det når jeg hører strøms nummer, men havde
ikke lige hørt det på det tidspunkt.

Ærgeligt at to så dygtige rappere som Niarn og LOC åbenbart er nogle værre
drengerøve i virkeligheden.

Fra : -V-

Dato : 10-01-05 13:56

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> Ærgeligt at to så dygtige rappere som Niarn og LOC åbenbart er nogle
> værre drengerøve i virkeligheden.

Tja, det er den slags, som de drager inspiration af.

Det er en del af en rappers virkelighed, lidt ligesom når en heavygut æder
små børn, ofrer jomfruer i fuldmånens kolde skær, og beder til Belzebuub.

All in the name of art.

Nu har jeg så haft den tvivlsomme fornøjelse at stifte bekendtskab med LOC
og hans kumpaner under noget Roskildefestivalbackstagenoget. Han opførte sig
komplet jammerligt og latterligt, og ville slås med alle. Ingen respekt
herfra til ham.

-V-

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 10-01-05 14:53

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og hans kumpaner under noget Roskildefestivalbackstagenoget. Han opførte
> sig komplet jammerligt og latterligt, og ville slås med alle. Ingen

Ja det er lige præcis mit problem. Synes at LOC album nummer to, er noget af
det bedste danske hiphop der er lavet, bortset fra at jeg bare bliver så
træt af at kun at høre på hvor seje de er, hvor meget lort de laver, og hvor
mange ho's de knepper. Det er sikkert deres virkelighed, men den ligger sgu
langt fra min Men han er dygtig LOC og derfor ender jeg jo tit med at
lytte til ham alligevel.

Nej der er tilgengæld tekstmæssigt mere kød på CLemens Dans med Døden og
Hvid Sjokolades Mon Ikk.

Men forhåbentligt bliver LOC også voksen engang, det er Jokeren jo blevet,
og kigger man på tekst universet på Den Gales Første album, så er han da
modnet en del.

Mvh. Brian

Fra : Simon Skarum

Dato : 12-01-05 22:30

"Brian, Rikke & Kristian" skrev i en meddelelse ...
> Nej der er tilgengæld tekstmæssigt mere kød på CLemens Dans med Døden og
> Hvid Sjokolades Mon Ikk.

Jeg har ikke fået taget mig sammen til at høre Clemens' nyeste... Men Hvid
Sjokolades nye cd er helt igennem fremragende. Kreative tekster og for en
gangs skyld er det ikke gangstarap på dansk.
Det er en af de bedste danske rap-skiver jeg har hørt siden Malk De Koijns
"Sneglzilla" (som jeg i øvrigt anbefaler stærkt).

Mvh. Simon

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 13-01-05 16:35

"Simon Skarum" <simonfjernmig@skarum.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er en af de bedste danske rap-skiver jeg har hørt siden Malk De Koijns
> "Sneglzilla" (som jeg i øvrigt anbefaler stærkt).

Ja uha, Sjokoladens udspil er helt kanon, nok mit favorit dansk rap album
lige nu. Snegzilla er også herlig og jeg håber at vi snart hører mere fra
Malk De Koijns tossede univers.

Men tag og få lyttet til Clemens album, det fortjener det. Han har også
noget på hjertet. Han er stadig syg i hovedet (ment på den positive
måde...hvis det kan det Men han er også modnet meget.

Synes forresten det er lidt sjovt, med Sjokoladen, Clemens og Jokeren (DGP)
Her er virklig nogle grupper/kunstnere og en genre (dansk hip hop) som er
blevet voksen sammen med mig... Ved godt at rappen startede tidligere, med
Rockers og Mc Einar, men hvis man følger de før nævntes albums, kan man se
hvordan både produktionerne er blevet bedre, men også hvordan tekst
universet er blevet udvidet, fra da de startede til i dag.

Tror nok min egen favoritter er Sjokoladen, men hvem kan undgå at holde af
Malk De koijn også

Mvh. BRian

Fra : Simon Skarum

Dato : 13-01-05 18:53

"Brian, Rikke & Kristian" skrev i en meddelelse
> Ja uha, Sjokoladens udspil er helt kanon, nok mit favorit dansk rap album
> lige nu.

Nok også det danske musik jeg hører mest lige nu :), især Det Flyder i mit
Blod, Kaffe og Kage, og Hippedi Vippedi og En Hilsen er mine favoritter.

> Snegzilla er også herlig og jeg håber at vi snart hører mere fra Malk De
> Koijns tossede univers.

Også mig, men tossede...? Jeg forstår hvad du mener, men hvis man kigger
nærmere på deres tekster er der faktisk meget mening i dem. Men jo de er en
klasse for sig.

> Men tag og få lyttet til Clemens album, det fortjener det.

Jamen, så må jeg jo i gang ;)

> [...]
> albums, kan man se hvordan både produktionerne er blevet bedre, men også
> hvordan tekst universet er blevet udvidet, fra da de startede til i dag.

Hmm... Kan følge dig med Sjokoladen og Malk, men Jokeren? For mig var hans
nye album en stor skuffelse. Kun nummeret med Clemens som gæsterapper
fangede lidt. Men resten er bare kedelig jeg-er-gangsta-rap... Efter min
mening er det heller ikke særligt "gangser"-stil at være _så_ bange for at
folk kopirer ens cd'er.

> Tror nok min egen favoritter er Sjokoladen, men hvem kan undgå at holde af
> Malk De koijn også

Jeg har det på samme måde :)

Mvh. Simon

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 13-01-05 19:13

> [...]
> mening er det heller ikke særligt "gangser"-stil at være _så_ bange for at

Nu synes jeg ikke hans tekster siger mig så meget som de andre nævnte. Men
jeg synes han på nogle numre formår at komme ud over det der wanna be
gangster. F.eks. synes jeg at han i forhold til f.eks. LOC og Suspekt ikke
forsøger at få det til at lyde som om hans liv er cool. F.eks. synger han
noget i retningen af "Ser du op til en, der sidder på en kant sten og hader
sit liv, men ikk kan leve uden det" (Dommedag nu) eller sådan noget. På den
nye synes jeg også at sange som Kvinde din, det ku ha været dig, udveje og
Hey Smukke indeholder noget mere en bare det typiske hip hop pjat, om man så
er enige med ham er en anden sag. Men dog ikke de beste numre på pladen om
jeg synes er Sulten, Flamingo Fridays og Tør øjnene. Desuden hørte jeg ham
sige noget meget fornuftigt i boogie engang. At hans musik ikke er for børn,
så derfor deltager han ikke i børneprogrammer, det var der mange kunstnere
der ku lære noget af, ikke kun hip hoppere. F.eks. synes jeg nogle gange at
SNurre Snups søndags klun er lidt usmageligt når et eller andet populært pop
band står og mimer til deres sang, mens voksne kvinder vrider sig foran det
unge publikum. Jeg er bestemt ikke snerpet, men mange af de sange, og det
scene show appellerer ikke til børn i de aldre.

Men som vi jo kan blive enige om, så slår det ikke Sjokoladen. Finder også
jævnligt deres "levende poeter" album frem.

Har du forresten set dem live, har desværre ikke haft den udsøgte
fornøjelse, leverer de varen på en scene?

Mvh. Brian

Fra : Simon Skarum

Dato : 13-01-05 21:23

> [...]

> så er enige med ham er en anden sag. Men dog ikke de beste numre på
> pladen om jeg synes er Sulten, Flamingo Fridays og Tør øjnene.
Ja... Men stadig siger han mig intet. Der er ikke budskab nok i hans
tekster, og finten med at lave et "møgluder"-nummer til et
"åh-du-er-så-dejlig"-nummer bifalder jeg ikke.
Han laver for meget plat på det, desuden har jeg fået nok af alle de rappere
der synger om at kvinder er nogle kællinger det ene øjeblik, men det andet
rapper om hvor mange de har kneppet.
Men jo Jokeren er helt sikkert en god rapper og der er da også højdepunkter
på pladen. Disse er bare slet ikke store nok til at bære værket.

> [...]
> børn, så derfor deltager han ikke i børneprogrammer, det var der mange
> kunstnere der ku lære noget af, ikke kun hip hoppere.

Jeg kan kun være enig med dig. Men mange af de børn der ser Snurre Snup ser
også Boogie... Men stadig en misforståelse at lade sådanne kunstnere optræde
i et show som er rettet mod børn fra 3-4-års alderen og til vel
10-11-årige...

> [...]
>sang, mens voksne kvinder vrider sig foran det unge publikum. Jeg er
>bestemt ikke snerpet, men mange af de sange, og det scene show appellerer

Som sagt jeg giver dig ret.

> Men som vi jo kan blive enige om, så slår det ikke Sjokoladen. Finder også
> jævnligt deres "levende poeter" album frem.

Jeg er en forholdsvis ny fan. Men jeg har hørt Levende Poeters Klub da jeg
var mindre (Jeg er 15 nu). Jeg ville meget gerne eje Levende Poeters Klub og
Så'n er vi, men de er næsten ikke til at skaffe længere... :(
Men helt sikkert er det den slags rap der tiltaler mig mest. Bl.a. andet det
lille stykke fra En Hilsen:
og rap er ikke længere det som hiphop-ånden er i
Der snakkes bræk om hvor fuckin' stor gunnen ka' bli'
Takkes af og viftes hvide flag, hvor'n ka' I
Cutte kulturen op i snitter og slå hånden af de
folk der var på da i var nitter og wannabe's?<<

Dette synes jeg beskriver den danske (og måske også internationale)
hiphop-scene i dag. Meget kedelig udvikling, men alle vil så gerne være
gangstere...

> Har du forresten set dem live, har desværre ikke haft den udsøgte
> fornøjelse, leverer de varen på en scene?

Nej, desværre. Den oplevelse har jeg stadig til gode. Men efter hvad jeg har
hørt skulle de levere varen 100 %. Men jeg vil hellere se Malk live :)

Mvh. Simon

Fra : Lars Petersen

Dato : 10-01-05 22:22

> Ærgeligt at to så dygtige rappere som Niarn og LOC åbenbart er nogle værre
> drengerøve i virkeligheden.

Hvis det er sandt at en af dem har slået en pige så synes jeg sgu
"drengerøv"er et MEGET pænt udtryk at bruge.

/lars

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-05 22:55

Lars Petersen wrote:

> Hvis det er sandt at en af dem har slået en pige så synes jeg sgu
> "drengerøv"er et MEGET pænt udtryk at bruge.

Hvad hvis det er en kvinde?

/David

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 11-01-05 12:57

"Lars Petersen" <7erSLETDETHERDA@cyanide.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er sandt at en af dem har slået en pige så synes jeg sgu
> "drengerøv"er et MEGET pænt udtryk at bruge.

Nu kender jeg jo ikke om stændighederne, og det er der nok heller ikke nogen
af jer her der gør. Så derfor brugte jeg et pænt udtryk som drengerøv. Selv
om et fjols, eller en idiot eller osv. måske ville være mere passende.

Men nu har ting jo med at blive fordrejet når man får historierne gennem
andre, især hvis det har været en tur gennem medierne først. Så derfor det
pæne udtryk.

Kan bestemt ikke billige end forsvare en sådan opførsel, derfor ærger det
mig også at jeg synes de laver god rap musik.

Men jeg lyttede i sin tid også meget til Guns'n'Roses på trods af at Axl
Rose nok heller ikke var Guds bedste barn

Mvh. Brian

Fra : Thomas

Dato : 12-01-05 01:22

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:Q8PEd.59$Wc2.40@news.get2net.dk...

> Men jeg lyttede i sin tid også meget til Guns'n'Roses på trods af at Axl
> Rose nok heller ikke var Guds bedste barn

He he.... Det var mig der startede tråden her... Og kom med det jeg tror
er forklaringen på hele balladen ang. Strøm vs. Niarn.
Sjovt nok har jeg også altid været Guns N' Roses fan... MEGET STOR
fan endda.... Og jeg er stadig vild med dem... Jeg har hørt noget af Guns
N' roses' (Axls) nye materiale... Og jeg kan kun sige, at jeg glæder mig
ekstremt meget til den kommende plade - som jeg 100% seriøst mener,
bliver en af de bedste plader nogensinde, hvis resten af numrene holder
den kvalitet, som de numre jeg har hørt indtil videre...

Glæd jer... Det gør jeg ihvertfald...

..Thomas