Jeg har 4 usb porte. Er den ene usb 2.0 ro~
Fra : torben

Dato : 08-01-05 02:00

Hej.
Jeg har 4 usb porte. Men kun 1 i enhedshåndteringen står angivet som en usb
2.0 root hub. Men de øvrige 3 står bare som usb rod hub. Er den ene usb 2.0
root hub så usb 2.0 og de 3 andre så usb 1.0?
Hilsen
Torben

Fra : Martin

Dato : 08-01-05 02:12

Den ene hovedcontrolleren vil være den du kan se med et "2.0" i, og dernæst
er der drivere for hver enhed.

--

Venlig hilsen
Martin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-05 10:51

torben wrote:

> Jeg har 4 usb porte. Men kun 1 i enhedshåndteringen står angivet som
> en usb 2.0 root hub. Men de øvrige 3 står bare som usb rod hub. Er
> den ene usb 2.0 root hub så usb 2.0 og de 3 andre så usb 1.0?

Jog og nej. Det er faktisk svært at sige hvad der er hvad, for Windows
er ikke særlig informativ på det punkt.

Jeg har tidligere anvendt Knoppix Linux Live-CD, når jeg har skulle
chacke hardwaren - nu bruger jeg Ubuntu Linux.

Ubuntu Linux Live-CD har en enhedshåntering mage til Windows', men
Ubuntu fortæller hvilke USB-enheder der er koblet til hvilke root-hubs
og den fortæller også hvilke USB-standarder hver enkelt root-hub
understøtter - lidt sejt.

Den fortalte desuden også nogle spændende oplysninger om mit Creative
GF4 Ti4200 - Det er et MSI OEM.

Jesper G. Poulsen