3 mobil_er der dækning
Fra : Newsman

Dato : 07-01-05 22:39

Hej Gruppe

Jeg har fulgt nogle indlæg vedr 3 mobil og de er meget informative. Jeg blev
ringet op af en sælger fra 3 mobil som kunne smide 6 telefoner (gratis) ud
til mig med et mdr abonnement til 102 kr. Det er jo fint i en virksomhed
hvor vi ringer meget internt (gratis). Jeg har så set DR kontant på nettet
og det er jo ikke ene røde roser. 3 mobil siger så at de siden har lavet en
ROAMING aftale med TDC (som de åbenbart ikke havde før ??)....mit spørgsmål
er så om det virker med roaming hos TDC ?? pt har vi tdc erhverv og der er
god dækning i det område vi kører i, så hvis roaming virker burde der ikke
være problemer...eller hvad ?

NB: Jeg er ligeglad med videotelefoni.....det rager mig om det virker....alm
tale SKAL bare virke....HVER GANG.

Lad høre hvorledes erfaringerne er (efter der er kommet Roaming aftale) :)

med venlig hilsen

Thomas N

Fra : Hauge

Dato : 07-01-05 22:54

Hejsa
Newsman wrote:
> Lad høre hvorledes erfaringerne er (efter der er kommet Roaming
> aftale) :)

Det er da kun gratis, når begge parter er på 3's net, og man betaler normalt
takst når man er på TDC's net.. Så der er vel ikke den store fordel ved 3,
udover det er nemt at stave til

/Hauge

Fra : Newsman

Dato : 07-01-05 22:56

Hej Hauge

Jeg er blevet lovet at det også er gratis selvom man roamer på TDC´s
net/antenner !
Er jeg fejlinformeret ?

vh thomas N

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-01-05 13:45

Newsman wrote:
> Hej Hauge
>
> Jeg er blevet lovet at det også er gratis selvom man roamer på TDC´s
> net/antenner !
> Er jeg fejlinformeret ?
>
> vh thomas N

Det er IKKE gratis hvis din mobil er på TDC's net, og du ringer til en
kollega. Det koster ALTID hvis du er på TDC's master og ringer, ligemeget
til hvem.

Det er gratis hvis din kollega ringer til dig, og er på 3's master. Men det
er efter min mening ikke særlig anvendeligt at skulle bruge tid på at finde
ud af om man er under dækning eller ej, hvis man kører rundt i landet.
/ Thomas

Fra : Ulrik og Claudia

Dato : 10-01-05 21:04

Hejsa gruppe!

Efter hvad jeg kan læse mig til, er det et business-abonnement det her
drejer sig om? Der kan man få noget der hedder 3-Group - hvor det er GRATIS
at ringe til sine kollegaer - kræver bare de har en 3-mobil. Om det er på
3's net eller TDC's net er ligegyldigt! På privat er det noget heeeeeeelt
andet.

Èn ting vil jeg dog gerne vide - hvilke telefoner har du fået tilbudt? Hvis
du kan få Motorola A1000 eller Motorola E1000 så spring ud i det - LG U8120
er ikke en sjov business-telefon.. just a hint ;)

Claudia

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 11-01-05 00:30

Ulrik og Claudia wrote:
> [...]
> tilbudt? Hvis du kan få Motorola A1000 eller Motorola E1000 så spring
> ud i det - LG U8120 er ikke en sjov business-telefon.. just a hint ;)

Har du et link? I en Pdf fil
(http://3.dk/upload/Business/B2B_Prisliste_Generel_v4_0.pdf)
med priserne på 3.dk står der:
3Group / Pris pr. måned 39,20 kr.
Tal billigt med dine kollegaer: Taleopkald 0,20 kr. Videosamtale 0,40 kr.
Det er jo ikke gratis opkald??

/ Thomas

Fra : Newsman

Dato : 11-01-05 13:36

Hej igen
> at ringe til sine kollegaer - kræver bare de har en 3-mobil. Om det er på
> 3's net eller TDC's net er ligegyldigt! På privat er det noget heeeeeeelt
> andet.
jo det er en business løsning :)

> Èn ting vil jeg dog gerne vide - hvilke telefoner har du fået tilbudt?
> Hvis du kan få Motorola A1000 eller Motorola E1000 så spring ud i det - LG
> U8120 er ikke en sjov business-telefon.. just a hint ;)

Jo der er sidstnævnte LG U8120 vi har fået tilbudt. Nu bliver jeg så
nysgerrig...hvorfor det dét en dårlig telefon i erhvervsøjemed ? Er den
menegt skrøbelig ?
3 mobil siger den er god til erhverv, men det er jo også dem der sælger

skriv snarest :)

vh thomas N

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 11-01-05 14:57

Newsman wrote:
> [...]
> den menegt skrøbelig ?
> 3 mobil siger den er god til erhverv, men det er jo også dem der

Har hørt både godt og skidt om denne tlf, men faktisk mest positivt. Har en
2 venner der også har denne, og de er meget tilfredse.

/ Thomas

Fra : Newsman

Dato : 11-01-05 21:44

Hej Thomas

Har hørt både godt og skidt om denne tlf, men faktisk mest positivt. Har en
> 2 venner der også har denne, og de er meget tilfredse.

Hvad er det negative du har hørt ?

/thomas N

Fra : Thorbjørn

Dato : 08-01-05 19:32

Newsman wrote:
> Jeg er blevet lovet at det også er gratis selvom man roamer på TDC´s
> net/antenner !
> Er jeg fejlinformeret ?

Ja. Gennemlæs SELV abonnementsbetingelser og prislister. Afhængigt af dine
øvrige informationer/forventninger, kan der sagtens vente dig mange flere
overraskelser.

Jeg er imidlertid udmærket tilfreds med 3.
Thorbjørn

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-01-05 23:47

> [...]

> takst når man er på TDC's net.. Så der er vel ikke den store fordel ved 3,

Det er også gratis, selv om den der bliver ringet til er på TDC's net.

Claus

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 08-01-05 00:16

Sidst jeg snakkede med en 3 tekniker fik jeg at vide at
det KOSTER når der ringes FRA andres end 3's netværk,
hvilket net modtager er på er ligegyldigt,
Hvis der ringes FRA en 3 telefon på TDC's net til
en 3 telefon der er på 3's KOSTER det altså!!!

Har snakket med et par stykker der har 3, de siger at man skal vente pga
dårlig dækning,
der var også noget i tv ang det.

De sagde at det ikke virker når man kører og der skal
skiftes fra den ene mast til det næste,
så bliver man smidt af...

Har også prøvet LG (3's såkaldte topmodel) og man kan end ikke slå ordbogen
permanent fra,
når man skriver den næste sms er den slået til igen...
Alt der har med 3 at gøre virker 1/2 færdigt...

Jeg venter.....

Henrik

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-01-05 04:01

"Newsman" <ucannot@mailme.dk> wrote in

> [...]

> NB: Jeg er ligeglad med videotelefoni.....det rager mig om det
> virker....alm tale SKAL bare virke....HVER GANG.

Så skal du ikke have 3 - de frasiger sig ansvar i forhold til
problemer der opstår som følge af indkøringsproblemer.

Iøvrigt er deres telefoner ikke altid særlig glade for at skifte til
roaming net hvilket betyder de sidder uden forbindelse og siger de
har...

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-01-05 13:39

Newsman wrote:
> [...]
> virker....alm tale SKAL bare virke....HVER GANG.
>
> Lad høre hvorledes erfaringerne er (efter der er kommet Roaming

Nej - brug IKKE 3. Vi var 16 stk's tilmeldte for at ringe sammen Free. Og
det er hamrende ustabilt deres net. Det var ind imellem umuligt at få
kontakt med hinanden, og det er meget frusterende hvis det var en vigtig
aftale som skulle rundt. Efter 6 mdr hos dem var det rigeligt. Også Sms var
der problemer med.. Og deres regninger var ind imellem forkerte.Det giver en
mistillid at man ikke kan stole på dette, elv efter at 3 har været i DK over
1 år, de burde have lært det.
Videotelefoni er helt sikkert rent legetøj og ligegyldigt efter min mening.
Og er du uden for dækning af deres net, bruger de TDC's master, og der kan
det gå helt galt med forbindelsen. De har HELE tiden haft en Roaming aftale
med TDC, men nej nej - det duer ikke.

Du kan gøre det endnu billigere end for 102 kr. pr. mdr. www.Unotel.dk , der
kan du tilmelde alle dine medarbejdere og I kan ringe gratis sammen. Dette
koster 0 kr. pr. mdr!! Dette har vi 16 nu gjort - og DET virker. De bruger
TDC's net som er rigtig godt. Og ikke noget med fejlregninger, du kan følge
med på dit login hvor meget forbrug der er, og betale online osv osv. Det er
HAMRENDE godt.
Hvis flere sprg. kan du også skrive til mig: tj@FJERN-DETTEperson.dk

/ Thomas

Fra : Hans Jakob Larsen

Dato : 08-01-05 14:10

Du siger at i har Tdc Erhverv....Hvorfor så ikke vælge MobilFlex med
Flexteam ...hvor i giver...(100 kr er det vist) så ringer i gratis til
hinanden ?...

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-01-05 20:57

Hans Jakob Larsen wrote:
> Du siger at i har Tdc Erhverv....Hvorfor så ikke vælge MobilFlex med
> Flexteam ...hvor i giver...(100 kr er det vist) så ringer i gratis til
> hinanden ?...

Kan du ikke smide et link. Jeg kan ikke finde noget omkring gratis intern
telefoni. TDC har den løsning du nævner, men den er da ikke gratis??
/ Thomas

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-01-05 21:02

Hans Jakob Larsen wrote:
> Du siger at i har Tdc Erhverv....Hvorfor så ikke vælge MobilFlex med
> Flexteam ...hvor i giver...(100 kr er det vist) så ringer i gratis til
> hinanden ?...

Og her kommer mere info:
http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/produkter_services/mobilabonnementer/c
onnect/flexteam/index.jsp
Priserne er ekskl. moms:
Månedligt abonnement 100 kr.
Kald til mobile kolleger 0 kr.
Opkaldsafgift 0 kr.
Oprettelse 0 kr.
Der er et loft på 800 minutter pr. måned. Herefter taler medarbejderne til
60 øre i minuttet.

Men Unotel har ikke minutbegrænsninger. Og koster 0 kr. i abb. / mdr. Dog 25
øre pr. opkald.

/ Thomas

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-01-05 21:18

> Men Unotel har ikke minutbegrænsninger. Og koster 0 kr. i abb. / mdr.
> Dog 25 øre pr. opkald.
>
> / Thomas

Og kobler du din Fastnet tlf til Unotel også, kan du ringe ganske gratis til
alle dine kollegaers mobiltlf fra din fastnettlf.. Denne løsning har vi også
valgt her + endvidere at koble vores bredbåndsforbindelse til Unotel.

Denne samlede løsning (fastnettlf, mobiltlf og Adsl) kaldes Peptalk
http://www.unotel.dk/produkter/peptalk.asp.
Og giver fordelle som fx en minutpris på alle mobiltlf på 48 øre inkl. moms
(intern telefoni som skrevet gratis - dette er prisen for opkald ud af
gruppen). Og sms 12 øre inkl moms. Døgnet rundt.

/ Thomas

Fra : Newsman

Dato : 08-01-05 22:45

Hej Gruppe

Tak for de mange svar. De er meget informative. Alt i alt kan jeg konkludere
at jeg skal holde mig fra 3 lidt endnu. Primært pga:
1) de påstår at det er gratis at ringe mellem 3 telefoner UANSET om man er
på 3 eller TDC net. Det er åbenbart ikke korrekt ifølge Jer brugere...
2) roaming fungerer ikke optimalt.
3) elendig kundeservice
4) elendig og ofte forkert regningsspec.

Endnu engang: Tak...I har nok reddet mig for mange grå hår :)

vh thomas N

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 09-01-05 00:30

Newsman wrote:

> 1) de påstår at det er gratis at ringe mellem 3 telefoner UANSET om
> man er på 3 eller TDC net. Det er åbenbart ikke korrekt ifølge Jer
> brugere...
Prøvede at finde det Erhvervs abb. du måtte være blevet tilbudt, kunne det
være dette:
3Basis Pro abonnement 30,- pr. måned
+69 kr./md. for at få 0 på 3 = ialt 99 kr/mdr.
og der står: "Ubegrænset forbrug af tale og videosamtale mellem alle
3Mobiler i 3's eget netværk i Danmark." Så, noter dette "3's eget netværk i
Danmark". Så det koster når man er ude af deres net!

> 2) roaming fungerer ikke optimalt.
Har oplevet at tlf ikke kan gå på nettet pga Seamless Roaming som er nyt
og ikke velfungerende. Og det er jeg jo ikke den eneste der har oplevet, du
nævner selv DR's udesendelse. Og her er lidt mere info omkring 3's
ustabilitet - fra brugere i DK - bliver løbende opdateret:
http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=36638

> 3) elendig kundeservice
Det kan tage MEGET lang tid at komme igennem til 3. De har travlt med de
mange nye kunder, og de har da fået mere tjek på det, men stadig kan
ventetiden være enorm. De er nu vældig flinke i kundeservice, men jeg har
desværre oplevet at få forskellige svar på mine sprg. Men det er jo ikke de
stakkels supporters fejl at 3 nettet og deres tlf er elendige.

> 4) elendig og ofte forkert regningsspec.
Og det er ofte at de sender fejl regninger. Det er for dårligt!

> Endnu engang: Tak...I har nok reddet mig for mange grå hår :)
Det kan du godt være sikker på!

/ Thomas