tom hanks
Fra : Poul E M

Dato : 07-01-05 21:13

Hej
Hvem tror i vinder Tom Hanks krigen i aften TV2 eller DR
Jeg tror DR

Med venlig hilsen
Poul E Møller

Fra : Hobert Idiart

Dato : 07-01-05 21:20

Poul E M wrote:
> Hej
> Hvem tror i vinder Tom Hanks krigen i aften TV2 eller DR
> Jeg tror DR

DR 1 har åbenbart valgt ikke at sende Cast Away alligevel. Jeg havde
ellers lige glædet mig. Det samme med Deep Impact for nogle uger siden.
Suk, siger jeg bare.

Fra : Poul E M

Dato : 07-01-05 21:25

Okay den havde jeg ikke lige fanget men synes nok jeg hørte damen i
nyhederne sige der kom noget kl 21:50 og det var ikke den film så jeg
tjekkede lige en ekstra gang i program bladet og så at jeg heldigvis havde
set rigtig, men ak så må jeg jo finde på noget andet.
Jeg ved ikke rigtig hvorfor men jeg blev skuffet over Deep impact, måske
manglede jeg noget action
Med venlig hilsen
Poul E Møller

Fra : Hobert Idiart

Dato : 07-01-05 22:21

Hobert Idiart wrote:

> DR 1 har åbenbart valgt ikke at sende Cast Away alligevel. Jeg havde
> ellers lige glædet mig. Det samme med Deep Impact for nogle uger siden.
> Suk, siger jeg bare.

Jeg havde tænkt mig at donere 500 kr til hjælp til flodbølgeofrene, men
efter den overdrevne dækning katastrofen har fået på dansk tv med
dertilhørende aflysninger af uskyldige film, tror jeg ikke, at jeg gider.
Ærgerligt at det skal være sådan.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-01-05 23:13

Hobert Idiart <in@your.dreams> writes:

> [...]
> men efter den overdrevne dækning katastrofen har fået på dansk tv med
> dertilhørende aflysninger af uskyldige film, tror jeg ikke, at jeg

Du er dum at høre på.

Hvis du virkelig havde tænkt dig at donere 500 kr, så havde du nok
gjort det allerede. At give TV-dækningen skylden for, at du ikke giver
penge til noget, der ikke har en skid med TV at gøre, er for sølle.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Parker Pyne

Dato : 07-01-05 23:43

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> [...]
> gjort det allerede. At give TV-dækningen skylden for, at du ikke giver
> penge til noget, der ikke har en skid med TV at gøre, er for sølle.

Det er jeg helt enig i. Dog har han en pointe: TV's dækning af katastrofen i
Asien er gået fuldstændig over gevind. Hvis jeg bare én gang til skal se
Line Baun Danielsens selvgode ansigt udspy klistrede ord om det
forfærdelige, der er sket, så bliver jeg nødt til at skrige! Nogen burde
minde DR og TV2 om, at 100,000 døde ikke er underholdning.

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-01-05 23:53

"Parker Pyne" <Mad-Eye@jubiimail.dk> wrote in message news:41df1057$0$67865.
> [...]
> forfærdelige, der er sket, så bliver jeg nødt til at skrige! Nogen burde
> minde DR og TV2 om, at 100,000 døde ikke er underholdning.

nogen burde fortælle DR og TV2, at Line Baun Danielsen er utåleligt selvfed
og talentløs.

Per V.

Fra : -V-

Dato : 09-01-05 15:02

Per Vadmand wrote:
> nogen burde fortælle DR og TV2, at Line Baun Danielsen er utåleligt
> selvfed og talentløs.

Det sidste udsagn vil folk, der rent faktisk har arbejdet med hende nok
opponere kraftigt imod.

Det første udsagn er jeg enig i.

-V-

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 10-01-05 00:33

On Fri, 7 Jan 2005 23:53:13 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>nogen burde fortælle DR og TV2, at Line Baun Danielsen er utåleligt selvfed
>og talentløs.

Hørt!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-05 11:26

Niels Søndergaard wrote:

> Hørt!

Hmm... Der tegner sig et mønster her.

Hvordan kan det være at alle jer gamle nisser har sådan et veludviklet
had til Line Baun Danielsen? Jeg har ikke den store holdning til hende,
Jeg gad godt at prøvekøre hende for fædrelandet, jeg slår ikke væk fra
programmer hvor hun tilfældigvis er med, hvis de er interessante, men
jeg opsøger heller ikke hendes programmer aktivt.

/David

Fra : Parker Pyne

Dato : 10-01-05 16:58

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> [...]
> programmer hvor hun tilfældigvis er med, hvis de er interessante, men jeg
> opsøger heller ikke hendes programmer aktivt.

Nej nu...! Jeg vil godt lige protestere mod at blive kaldt en gammel nisse.
Vadmand og Søndergaard, mjo, men mig?!
Når vi ikke bryder os om Line Baun Danielsen, tror jeg, det skyldes to ting:
Hendes ens behandling af alt stof og hendes usigelige glæde ved sig selv og
det at være på skærmen. Jeg kan kun tale for mig selv, men min
selvfedme-detektor giver fuldt udslag, når hun åbne munden.

Fra : Brian P

Dato : 10-01-05 17:12

"Parker Pyne" <Mad-Eye@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv og det at være på skærmen. Jeg kan kun tale for mig selv, men min
> selvfedme-detektor giver fuldt udslag, når hun åbne munden.

(også her, protesterede han forsigtigt...)

Da hun var på TV2 Nyhederne havde hun den dér med at sidde med kuglepennen
under hagen og se fordybet ud, når vi vendte tilbage til studiet efter et
(alvorligt) indslag. YAK...

Fra : Broder

Dato : 08-01-05 00:32

> [...]
> ord om det forfærdelige, der er sket, så bliver jeg nødt til at
> skrige! Nogen burde minde DR og TV2 om, at 100,000 døde ikke er

Jep en god pointe, og man kunne også stille spørgsmål til de 16500 børn
under 5 år der dør af sult hver eneste dag. Er det måske ligemeget?, for
det hører man sgu ikke meget om på tv, men inden der går for meget
Lomborg i den, skal jeg da straks sige, at Asienskatastrofen er
forfærdeligt, og blot påpege, at alt er relativt.

mvh

Lasse

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-01-05 13:01

Blev Burma slet ikke ramt? Det ligger jo imellem Indien og Thailand, og jeg
har intet hørt om ofre fra det område af.

Fra : Sirannon

Dato : 08-01-05 13:34

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> Blev Burma slet ikke ramt? Det ligger jo imellem Indien og Thailand, og
> jeg har intet hørt om ofre fra det område af.

jo, de blev ramt, men styret har oplyst et meget lille antal døde. Man kan
så spekulere på om et eller andet mirakel har sparet dem fra naturkrafterne,
eller om regeringen måske ikke spiller med åbne kort.....

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-01-05 13:39

Sirannon wrote:

> jo, de blev ramt, men styret har oplyst et meget lille antal døde. Man kan
> så spekulere på om et eller andet mirakel har sparet dem fra naturkrafterne,
> eller om regeringen måske ikke spiller med åbne kort.....

Deres militærstyre kunne sagtens finde på at benægte den slags ting. Men
Burmas kyst ligger trods alt ret nordligt i forhold til epicentret og de
største tab.

/David

Fra : Sirannon

Dato : 08-01-05 14:46

> Deres militærstyre kunne sagtens finde på at benægte den slags ting. Men
> Burmas kyst ligger trods alt ret nordligt i forhold til epicentret og de
> største tab.

jeg læste et eller andet om at folketroen i Burma tog naturkatastrofer som
et ustryk for at Gud/guderne var utilfredse med styret. Således skulle
militærstyret have en interesse i at underdrive tabene.

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-01-05 15:47

Sirannon wrote:

> jeg læste et eller andet om at folketroen i Burma tog naturkatastrofer som
> et ustryk for at Gud/guderne var utilfredse med styret. Således skulle
> militærstyret have en interesse i at underdrive tabene.

Ingen tvivl.

Jeg havde faktisk en ven i Burma på det tidspunkt. Han var kun et stykke
inde i landet, og oplevede intet. Heller ikke i dagene efter.

/David

Fra : Brian P

Dato : 08-01-05 21:33

> [...]
> forfærdelige, der er sket, så bliver jeg nødt til at skrige! Nogen burde
> minde DR og TV2 om, at 100,000 døde ikke er underholdning.

Line Baun Danielsen er ikke underholdning, hun er... hun er... nej, det kan
jeg ikke få mig til at sige offentligt...

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 07-01-05 23:52

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gjort det allerede. At give TV-dækningen skylden for, at du ikke giver
> penge til noget, der ikke har en skid med TV at gøre, er for sølle.

Tja og tjo... Jeg kan da selv miste lysten når en tilfældig begivenhed får
urimeligt meget opmærksomhed på bekostning af andre og mindst lige så
vigtige tragedier. Når Dronning Margrethe bruger halvdelen af sin nytårstale
på at ride med på bølgen, når alle mulige organisationer, lande og endda
selveste EU vil have os til at holde et minuts stilhed på grund af 150.000
flodbølgeofre, imens 150.000 andre mennesker dør efter langt mere kummerlige
liv uden at vi gider røre en finger, når der er så mange andre der har så
meget mere brug for hjælp end lige disse stakler, ja så bliver jeg sgu'
træt.

Det firma jeg arbejder i fik en henvendelse fra Lauritzen's auktionshus
hvori de tiggede os om gratis produkter som de så ville sælge til fordel for
de stakkels nødlidende mennesker i Asien. Umiddelbart et ædelt motiv,
bortset fra at meningen selvfølgelig ikke er at hjælpe, men at give de
involverede firmaer lejlighed til skamløst at reklamere med at de støtter
den gode sag. Den slags luder-virksomhed sagde vi nej tak til, da hele
tsunami-sagen i den grad er blevet en følelsespornografisk pengemaskine. Jeg
garanterer for at Lauritzen ville miste hovedparten af deres bidragydere,
hvis de havde betinget sig at bidragene skulle være anonyme.

Der er andre sager i verden end dem der har været på forsiden af Ekstra
Bladet.

Vi lod Lauritzen vide at vi hellere ville støtte en indsamling til gadebørn
i Bogota, AIDS-bekæmpelse i Burundi eller pigeskoler i Afganistan.
Vi har endnu ikke fået svar fra dem.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-01-05 00:20

Jonas Gaarde wrote:
> [...]
>
> Vi lod Lauritzen vide at vi hellere ville støtte en indsamling til gadebørn
> i Bogota, AIDS-bekæmpelse i Burundi eller pigeskoler i Afganistan.

Hørt, hørt og hørt!!

/David

Fra : Hobert Idiart

Dato : 08-01-05 03:03

Peter B. Juul wrote:

> Du er dum at høre på.

Det er jo din standard kommentar. Den har mistet sin virkning for lang
tid siden.

> Hvis du virkelig havde tænkt dig at donere 500 kr, så havde du nok
> gjort det allerede. At give TV-dækningen skylden for, at du ikke giver
> penge til noget, der ikke har en skid med TV at gøre, er for sølle.

Det var en provokation skrevet i et øjeblik af skuffelse og irritation.

Her kl. 3:00 har jeg betalt de 500 kr online på adressen:

http://www.givtilasien.dk/Default.asp?ID=3443

Jeg håber andre følger med.

Fra : Poul E M

Dato : 08-01-05 09:31

Hvis det ikke har en skid med TV at gøre hvorfor er det så lige det går ud
over alle programmer??

Med venlig hilsen
Poul E Møller

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-01-05 12:34

"Poul E M" <pollefyr@mail.dk> writes:

> Hvis det ikke har en skid med TV at gøre hvorfor er det så lige det går ud
> over alle programmer??

fordi TV-folk er lige så chokerede som alle andre.

Ikke desto mindre har katastrofen og behovet for nødhjælp ikke en skid
med TV at gøre.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-01-05 13:48

> [...]

> klistrede ord om det forfærdelige, der er sket, så bliver jeg nødt
> til at skrige! Nogen burde minde DR og TV2 om, at 100,000 døde

Årsagen til alle de programmer som de sender for at samle ind handler
ikke så meget om at hjælpe ofrene i Asien men derimod om at promovere
sig selv. Det er modbydeligt og ækelt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-01-05 14:03

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) skrev:

> fordi TV-folk er lige så chokerede som alle andre.

Den tror du forhåbentligt ikke selv på.

TV-stationerne samler ind for at promovere sig selv hverken mere eller
mindre. Eksempelvis ser vi ingen indsamling til fordel for AIDS-
katastrofen i afrika eller de ufatteligt mange der er ramt af sult. De
sager er simpelthen ikke nær så "sexede" som en naturkatastrofe der har
ramt hvide europæere på juleferie. Tænk også bare på hvor lidt man
hører om Indonesien. Et overvejende muslimsk land uden den store
turistindustri - lidt tankevækkende ikke?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 08-01-05 15:43

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
> [...]
> hører om Indonesien. Et overvejende muslimsk land uden den store
> turistindustri - lidt tankevækkende ikke?

Jeg er både enig og uenig... Jeg synes dog alligevel man hele tiden får
rapportager fra Sumatra med vestlige journalister on site. Nogle af de
første TV optagelser med nødhjælpsudbringning jeg kan huske var en
amerikansk militærhelikopter der smed kasser med nudler ud til desperate
folk på jorden.

MEN, samtidig er jeg sikker på at dækningen er så massiv netop fordi det
(også) er gået ud over populære feriemål for vesterlændinge. Der var dog
rimelig god dækning af en tilsvarende jordskælvskatastrofe for knapt et år
siden i Bam i Iran, men allerede mens tabstallene troedes langt lavere end
de 30.000 der røg i Iran, mærkede jeg (også på mig selv, forstås) en langt
større medieinteresse på Tsunami-katastrofen end ved Bam-katastrofen.

Jeg vil mene det har meget med sympatiforhold at gøre i denne sammenhæng.
Sydøstasien har ikke pisset så mange af (sådan lige i moderne tid, i hvert
fald) som Vesten og Mellemøsten har (eller, de pisser i hvert fald gerne på
hinanden). Hvem har man mest medlidenhed med? 150.000 døde muslimer eller
150.000 døde buddhister? (Eller 150.000 døde kristne eller 150.000 døde
buddhister, for nu at vælge det andet perspektiv...)

Det kan selvfølgelig også have meget at gøre med at Tsunamier er sjældnere
end 'almindelige' jordskælv, i hvert fald med så sindssygt store tabstal.

Men hvorom alting er, så skid dog for faen på om medierne, politikerne, de
hellige eller uhellige overdriver eller underdriver i en sådan sag. Spørg
dit eget følelsesregister, og smid dog for faen bare en plovmand efter de
rette myndigheder såfremt du føler det er rigtigt.

Fra : Claus Sørensen

Dato : 09-01-05 14:12

Hobert Idiart wrote:

> Poul E M wrote:
>
> DR 1 har åbenbart valgt ikke at sende Cast Away alligevel. Jeg havde
> ellers lige glædet mig. Det samme med Deep Impact for nogle uger siden.
> Suk, siger jeg bare.

Deep Impact spoileradvarsel
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---

Deep Impact kunne have været aflyst, da den netop har en flodbølge med i
slutningen af filmen.

De herligste hilsner