Skærme
Fijala 3554
Advarsel Viewsonic 912S
Fra : Jesper Martsum

Dato : 07-01-05 15:52

Den sorte model vil kun være at få i USA og har refleksbehandlingen Glare
2H.

Silver vil ikke føres i USA og har ikke den samme refleksbehandling i Europa
hedder den Anti-Glare3H.

Det er en helt mat coatning og har intet at gøre med de anmeldelser som man
kan finde på nettet af VP912B mad Glare 2H coatning.

Har haft den hjemme i går og kan kun sige den er det ringeste jeg nogensinde
har set fra Viewsonic.

Hvis man bemærker så er den forventede udsalgspris også faldet fra ca.
5400,- til ca. 43-4500,- kr.

Fra : K.

Dato : 07-01-05 20:25

"Jesper Martsum" <jesper-martsum@mail.dk> wrote in message
> [...]
> nogensinde har set fra Viewsonic.
>
> Hvis man bemærker så er den forventede udsalgspris også faldet fra ca.

Jeg er selv meget tæt på at ville købe en 912s.
Jeg forstår ikke helt hvad det er du skriver, og hvad problemet er.
Men jeg er dog meget intereseret, og ville være glad hvis du gider at
foklare lidt mere detaljeret hvad du mener er galt..

Fra : Jesper Martsum

Dato : 07-01-05 21:15

Glare 2H coatningen er helt blank som glas, a la CRT skærme eller måske
nærmere en Sony Trinitron.
Sony's nye HS94P X-Brite benytter samme coatning det vil sige overfladen
fremstår som glas og har derfor selvfølgelig også nogle reflektioner, sådan
en skærm har jeg lige fået men på trods af reflektionerne fremstår farverne
alligevel klasser over hvad jeg tidligere har oplevet på en TFT skærm. Men
da jeg så at Viewsonic's VP912s var kommet på lager, var jeg selvfølgelig
interesseret i at spare omkring 1000,- kr. Så derfor bestilte jeg et
eksemplar hjem.
Den modtog jeg i går og den er sendt retur idag. Det er en kedelig oplevelse
at få, at se at Viewsonic sælger en model af VP912 i USA som er med Glare 2H
coatning det vil sige overfladen er som glas. Og i Europa sælger en model af
VP912 med en Anti-Glare 3H coatning som er helt mat.
Faktum er at skærmen er den dårligste Viewsonic TFT skærm jeg har haft og
jeg har haft både VP171 og VP181. At den skal koste ca. 4500 er helt hen i
vejret jeg har set skærme i Merlin og Fona til den halve pris der står
bedre.
Til sidst kan jeg kun opfordre dig til at se på Viewsonic's amerikanske
hjemmeside og deres europæiske hjemmeside deraf fremgår det klart at der er
tale om 2 forskellige modeller. Det fremgår jo også af prisen som der i
starten var beregnet til at ligge på omkring de 5400 og til de 43-4500,- du
kan finde den til på edbpriser.dk
Så de anmeldelser du har set på nettet af VP912 er den amerikanske model, så
hvis det er noget i den stil du går efter så er der Sony's HS94P X-brite på
markedet i øjeblikket.
Ellers gå efter et IPS panel som det der sad i min VP181, den kan jo
desværre ikke fåes mere men der er også NEC, men for din egen skyld, gå
langt uden om VP912
for der bliver du tørret godt of grundigt.

Jesper