Program til genkendelse af musiknumre
Fra : Morten S Hansen

Dato : 07-01-05 14:00

Hej NG!

Jeg er ved at lave et mindre service-eftersyn af en af mine venners bærbare.
En af de store problemer er at han har kopierert en masse cd'er ind uden at
skrive kunster og titler (han er ikke på nettet..)
Findes der et program der ved hjælp af nettet automatisk kan genkende og
navngive disse mp3 og wma-filer...?
Han har kopierert dem ind via MediaPlayer - hvis det kan hjælpe...

/morten

Fra : Jacob E.

Dato : 07-01-05 15:32

Morten S Hansen wrote:
> [...]
> cd'er ind uden at skrive kunster og titler (han er ikke på nettet..)
> Findes der et program der ved hjælp af nettet automatisk kan genkende

Æhm, nej, ikke når de er konverteret.
(men hvis jeg tager fejl, let me know!)

Mvh Jacob

Fra : Hauge

Dato : 07-01-05 15:54

Hejsa
Jacob E. wrote:
> Æhm, nej, ikke når de er konverteret.
> (men hvis jeg tager fejl, let me know!)

Det er ikke sikkert at du tager helt fejl, men jeg ved at det her program
skulle være ganske rimeligt til lige netop det problem:

http://www.musicbrainz.org/

Mvh Hauge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-01-05 16:04

eller det her http://entagged.sourceforge.net/
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jacob E.

Dato : 07-01-05 17:38

Ivan V. Klattrup wrote:
> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
>
> eller det her http://entagged.sourceforge.net/

Hvordan fungerer det???

Mvh Jacob

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-01-05 17:53

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvordan fungerer det???

man markerer det/de tracks (eller det album) man vil have navngivet,
sender en "forespørgsel" til freedb, vælger det rigtige navn, og saver
det, det var så id3 tagget, derefter renamer man bare fra tag.

lige en extra oplysning, det kræver jo java
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jacob E.

Dato : 07-01-05 18:10

Ivan V. Klattrup wrote:
> [...]
> sender en "forespørgsel" til freedb, vælger det rigtige navn, og saver
> det, det var så id3 tagget, derefter renamer man bare fra tag.

Ja, sådan fungerer det med CD-titler, men kan man gøre det med MP3-titler?

Mvh Jacob

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-01-05 18:16

> Ja, sådan fungerer det med CD-titler, men kan man gøre det med
> MP3-titler?

det var dem jeg beskrev

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Mads

Dato : 07-01-05 18:23

On Fri, 7 Jan 2005 18:10:27 +0100, "Jacob E."
<sp@mmergotohell.invalid> wrote:

>Ja, sådan fungerer det med CD-titler, men kan man gøre det med MP3-titler?

Det er netop det MusicBrainz gør. Den undersøger mp3 filen og
sammenligner dens data med informationer i en database på nettet
og prøver så at fiinde den korrekte titel og kunstner.
Det fungerer rimeligt så længe man holder sig til det mest populære
musik. Kommer du ud i de mere sjældne numre, så finder programmet
ikke mange titler.
http://www.musicbrainz.org/

Mvh Mads

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-01-05 18:32

"Mads" <DeathTo@ll.spammers> skrev i en meddelelse
> Den undersøger mp3 filen og
> sammenligner dens data med informationer i en database på nettet
> og prøver så at fiinde den korrekte titel og kunstner.

Det er på samme måde med Entagged, men der kan selvfølgelig ikke findes
titler ud af den blå luft, der skal nogen til at give databasen de
nødvendige informationer først
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-01-05 18:22

Jacob E. wrote:

> Æhm, nej, ikke når de er konverteret.
> (men hvis jeg tager fejl, let me know!)

Det kan man faktisk godt, har lige gjort det hos nogen her i julen.
Det er noget med Media Players library-funktion, og så kan man klikke på
et eller andet, og så henter den selv titlerne. jeg tror det var .wma
filer, men det virker vel så også med MP3'ere.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Jacob E.

Dato : 07-01-05 20:57

Ivan, Mads og Sune,

tak for al info. Må sige det er nyt for mig, så jeg skal da klart have
fingre i et af disse programmer, om ikke andet bare for at prøve

Mvh Jacob

Fra : Armand

Dato : 09-01-05 14:08

Morten S Hansen wrote:
> [...]
> navngive disse mp3 og wma-filer...?
> Han har kopierert dem ind via MediaPlayer - hvis det kan hjælpe...

Jeg bruger "Musicmatch" til mit MP3-bibliotek, og jeg har lige testet
for den mulighed ved at kopiere en CD off-line og efterfølgende sætte
programmets "super tagging" funktion til at opspore detaljerne: i første
forsøg sporede den alle numre korrekt, men dog 3 ud af 13 som værende
fra en anden udgivelse (lidt fladt at man ikke har programmeret
søgerfunktionen til automatisk at vælge det album med flest hits!). Men
dét rettede en tillægs-søgning op på!

Så jeg er sikker på at blot du er on-line vil det pågældende program
ligeledes kunne opspore detaljerne, evt. gennem lidt hjælp som alt andet
lige vil være enklere end manuel indtastning!

--
Armand.