Skærme
Fijala 3554
19 Xerox TFT duer den til spil.
Fra : Jens Værum

Dato : 07-01-05 03:05

har tænkt på at købe sådan en,men ved ikke om den duer til spil,aner heller
ikke hvilken panel der er i den.

19 Xerox TFT (MAG XA7-19I ), Glas/Sort/Alu, response time 16ms, contrast 800
, 250 cd/qm, 1280x1024@75Hz, betragtningsvinkel 170/170, Anti-Glare Glass,
DVI, DVI kabel medfølger.

er set her. http://www.bj-trading.dk/menu.asp under skærm

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 07-01-05 08:53

On Fri, 7 Jan 2005 03:05:06 +0100, "Jens Værum"
<nemonemo@jubiimail.dk> wrote:

> [...]
>ikke hvilken panel der er i den.
>
>19 Xerox TFT (MAG XA7-19I ), Glas/Sort/Alu, response time 16ms, contrast 800

Ifølge tyskerne:

http://www.prad.de/guide/screen1583.html

har den MVA-display. Dvs. farveegenskaberne ved 32 bits farver er i
orden. Så du får det næppe meget bedre til spil.

Der findes en viewsonic med 16 msec respons også og s-ips panel, -
husker ikke lige om den er 19", men jeg tror den er 20". Meget dyrere.

TFT skærme med TN-display skal ned på 8 msec for at konkurrere med
dine 16 msec, fordi TN display kan ikke klare mere end 16 bits farver
og laver 2 scans for at rumme 32 bits farver: 2x8 =16 msec.

Så som sagt, du finder næppe bedre spil skærm imellem 19". Godt fundet
! (jeg kendte ikke den mulighed).

mvh

John

Fra : MG

Dato : 07-01-05 09:27

På EDB priser står der oplyst at panelet er på 25 responstime, for den
pågældende skærm, den tror jeg nu også mere på, under bedømmelser, skriver
flere også at den ikke er helt god nok til spil

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=104793

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 07-01-05 10:44

On Fri, 7 Jan 2005 09:26:49 +0100, "MG" <msg@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>pågældende skærm, den tror jeg nu også mere på, under bedømmelser, skriver
>flere også at den ikke er helt god nok til spil

Det er Xerox XL795D

det må ikke forveksles med XA7-19i

http://www.prad.de/guide/screen1583.html

så den er god nok 16 msec !

edbpriser har slet ikke denne xerox skærm på tapetet.

mvh

John

Fra : MG

Dato : 07-01-05 18:13

Okay der tog jeg fejl , MHT modellerne,
Jo der ikke mange skærme på 16 responstime , og med MVA, i 19 tommer

Hvis jeg har forstået det rigtigt ???,
så er paneler af typerne
MVA, PVA og IPS rigtig gode til at gengive farver,
en del bedre end TN , PVA og MVA har så til gengæld haft problemer med at
være hurtige nok til spil, IPS panel er forholdsvis dyre,

Det er mit indtryk, at man helst skal ned på en respontime på 16, for at
skærmen er hurtig nok til spil, når man så samtidig kan få en med MVA panel,
jo det må være et godt køb.

Er selv på jagt efter en skærm, spiller aldrig , men hvordan med film ,
kræves der lige så lille responstime for film som for spil ???
tænker på om en responstime på 25 vil være ok , isåfald er der jo mange
muligheder for at få en skærm, af typen MVA PVA overvejer lidt EIZO især
modellen 568

venlig hilsen

Fra : Jens Værum

Dato : 07-01-05 16:37

tak for svarene,den napper jeg så :0)

Fra : Karsten Andersen

Dato : 07-01-05 17:54

Fri, 7 Jan 2005 16:36:42 +0100, skrev Jens Værum, på 17 linier, i
<crmaac$ct$1@news.cybercity.dk>, :

>tak for svarene,den napper jeg så :0)

Så må du jo fortælle om den bagefter

--