Trådløst internet
Fra : Anders Lund

Dato : 06-01-05 23:34

Jeg skal være på farten i et par uger. Hvor jeg bla skal tage billeder som
skal sendes via nettet.
Derfor har jeg brug for noget mobilt internet.
Jeg har allerede GPRS hos telmore, men syntes det er for langsomt og ikke
mindst for dyrt.
Jeg har kikket på 3 som måske er ok, men dækninger er ikke helt god nok.

Jeg kører kun rundt i danmark.

Findes der andre muligheder?

x-fut: dk.teknik.telefoni.mobil

Mvh
Anders Lund

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 07-01-05 00:06

Anders Lund wrote:

> [...]
> mindst for dyrt.
> Jeg har kikket på 3 som måske er ok, men dækninger er ikke helt god nok.

Du skal bruge det i et par uger, og du overvejer 3? (hvor man er bundet
-blev det 12 måneder?- men ellers mindst 6 måneder)

> Jeg kører kun rundt i danmark.
>
> Findes der andre muligheder?

https://www.telmore.dk/addons/highspeed_data.jsp var måske en mulighed.
Her er hastigheden da i hvert fald højere end alm GPRS

--
/Bjarke
http://ravn-jonsen.net || http://drik-øl.dk

Fra : Per Bau

Dato : 07-01-05 00:20

"Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal være på farten i et par uger. Hvor jeg bla skal tage billeder som
> skal sendes via nettet.

Hvad med at kigge på noget som dette.
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_hs ?
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Fischer

Dato : 07-01-05 06:18

> Jeg skal være på farten i et par uger.

Du smutter lige forbi posthuset og køber en Tele2 TankOp startpakke.
De har gratis GPRS indtil 1. marts.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-01-05 16:32

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du smutter lige forbi posthuset og køber en Tele2 TankOp startpakke.
> De har gratis GPRS indtil 1. marts.

Hvad med Tele2Mobil Online, har den også gratis gprs indtil 1. marts?

-cb

Fra : Fischer

Dato : 08-01-05 20:08

> Hvad med Tele2Mobil Online, har den også gratis gprs indtil 1. marts?

Ja.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 09-01-05 07:12

> Ja.

Desværre kan jeg ikke få det til at fungere med en Sonofon-opsætning. Bruger
Tele2Mobil evt. egne parametre i stedet for Sonofons. Skal jeg evt. først
tilmelde mig gprs hos Tele2Mobil for at få sim-kortet grps-aktivt? Der er
godtnok "gprs-trekant nede i venstre hjørne på min T68i, men det kan "snyde", da
tegnet også er aktivt blot det er mms der understøttes af abonnementet.

Tele2Mobils hjemmeside virker meget tavs omkring gprs.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 09-01-05 08:26

> Desværre kan jeg ikke få det til at fungere med en Sonofon-opsætning.

Det er fordi Tele2 bruger en anden opsætning end Sonofon.

Tele2 Wap:
APN: internet.tele2.dk
User: (blank)
Password: (blank)
IP: 130.244.196.090

Tele2 data:
APN: internet.tele2.dk
User: (blank)
Password: (blank)
DNS: 129.142.7.100, 195.82.195.100
SMTP-server: smtpserver.get2net.dk

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 09-01-05 11:55

> Det er fordi Tele2 bruger en anden opsætning end Sonofon.

Tak skal du have, det hjalp.

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 09-01-05 19:48

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Tele2 Wap:
> APN: internet.tele2.dk

> Tele2 data:
> APN: internet.tele2.dk

Jeg har nu fundet noget om det på Tele2's hjemmeside. Her skriver man at wap
koster 10 kr/MB og er gratis indtil 1. marts 2005. Der står godt nok ikke at
internetsurf er gratis, men det må man formode, da de ikke umiddelbart kan
skille wap- og internettrafik ad, når de bruger samme APN = "internet.tele2.dk"
for både wap- og internetsurf.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 10-01-05 06:16

> [...]
> internetsurf er gratis, men det må man formode, da de ikke umiddelbart kan
> skille wap- og internettrafik ad, når de bruger samme APN =

Jeg har brugt en hel del internet med mit TankOp kort og der er ikke trukket
noget.

*Fischer

Fra : Mark Beaumont

Dato : 07-01-05 11:18

Anders Lund skrev:

> Jeg skal være på farten i et par uger. Hvor jeg bla skal tage
> billeder som skal sendes via nettet.
> Derfor har jeg brug for noget mobilt internet.

PocketFreak har lavet en liste over hvor man kan finde Hotspots,
så kan man bevæge sig derhen, hvis man vil på internettet.

Nogle Hotspots er gratis, andre kræver abonnement, men
det fremgår af listen.

http://hotspot.pocketfreak.dk

Du kan evt. prøve at google lidt med ordene "wifi", "hotspot"
og evt "internet".

Vh Mark