Randsborg, hvor er det?
Fra : Rune Helland

Dato : 06-01-05 22:11

Hei alle sammen.
Holder på med en Johannes Jørgensen, som store deler av sitt liv bor i
Laurbjerg By, Galten Herred. Randers.
I Ft 1845 står det at han er "kildefødt" i Ransborg
Dette finner jeg hverken på kort eller i sogneoversikten.
Er det noen som vet hvor dette er ?

På forhånd takk
--
Rune Helland
Kayes gt. 6

Fra : aafe

Dato : 06-01-05 22:30

On Thu, 6 Jan 2005 22:10:32 +0100, "Rune Helland" wrote:

>I Ft 1845 står det at han er "kildefødt" i Ransborg
>Dette finner jeg hverken på kort eller i sogneoversikten.
>Er det noen som vet hvor dette er ?

Jeg ved det ikke, men på
http://www.hum.ku.dk/navnef/adkomst/b/b003/b132.htm er Ransborg
refereret i Handbjerg Sogn i Hjerm Herred.

med venlig hilsen
Arne

Fra : børge askholm

Dato : 07-01-05 10:39

Rune Helland skrev:
> [...]
> I Ft 1845 står det at han er "kildefødt" i Ransborg
> Dette finner jeg hverken på kort eller i sogneoversikten.

Jvf. Postadressebogen fra 1921 er det en villa i Hvidbjerg, Gårslev
sogn, Vejle amt.

Børge

Fra : J.Kol

Dato : 07-01-05 11:30

"børge askholm" <baskholm@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jvf. Postadressebogen fra 1921 er det en villa i Hvidbjerg, Gårslev sogn,
> Vejle amt.
>

> Børge

Kald Gårslev Sogn på Google, der står noget du nok kan bruge

Mvh. J.Kobel

Fra : Jean Seeberg

Dato : 10-01-05 02:15

Hej Børge/Rune.

På: http://hum.ku.dk/navnef/
Ransborg Handbjerg s, Hjerm h

Folketælling 1850 for Handbjerg Sogn
.... Ophold og pleie betales af Ryde Sogn 135 20 ... 151 21 Fællekjærhuus
Jens Jensen Sahl
M 20 Ugift Handbjerg ? 152 22 Vester Ransborg Rasmus Rasmussen M 60 Gift ...

Derudover ved at der i Vejle er en FDF kreds der hedder Randsborg, hvor de
så har fået navnet fra ved jeg ikke, men det passer jo med Vejle amt.!

Kreds Område Kredshus Kredsleder
Vejle 1 Mølholm Randsborg
Badevænget 2 Torben Elbek
75 72 74 75

Der har også være noget der hed :
Rands Fjord Vejle amt ;
Randskrog i Østedgårds marker, Bredstrup s, Elbo h

kan findes på: http://hum.ku.dk/navnef/

Om det er til nogen hjælp ved jeg ikke !!

Hilsen Jean
jean@seeberg.dk

Fra : Rune Helland

Dato : 10-01-05 08:16

Hei Jean
Joda, det var rett spor da gav .
Har iallefall funnet han i FT 1787 i Fredericia, som LæreDreng
Dette går nok bra

Rune

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 08-01-05 20:15

"Rune Helland" <ruhelland@sensewave.com> skrev i en meddelelse

> I Ft 1845 står det at han er "kildefødt" i Ransborg
> Dette finner jeg hverken på kort eller i sogneoversikten.

Nu kan det jo ikke udelukkes, at den kære listefører måske har
fejl-hørt/skrevet byen "Rendsborg", og dermed er vi jo i Slesvig.

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS! Fjern dyret fra min Emailadresse