Virker i Explorer, men ikke i Firefox! Hvo~
Fra : Claus Sørensen

Dato : 06-01-05 17:01

http://www.gothahus.dk/aaa/

Hvorfor er texten omkring billedet forkert i Firefox og hvorfor hænger
boksen: 'Nyheder'?

/Claus

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-01-05 21:38

Claus Sørensen wrote:
> http://www.gothahus.dk/aaa/
>
> Hvorfor er texten omkring billedet forkert i Firefox

Prøv at sætte float:left; på #banner

> og hvorfor hænger
> boksen: 'Nyheder'?

html-koden.

Når du har både en float:right og en float:left, som skal stå på linje,
*skal* den højre skrives først i kildekoden.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Claus Sørensen

Dato : 07-01-05 09:57

"Erik Ginnerskov" skrev ..

> Prøv at sætte float:left; på #banner

Det gør ingen forskel?!
Og i Firefox når feltet med text (#midt) ikke helt ned til footer. Det er OK
i Explorer?

> html-koden.
>
> Når du har både en float:right og en float:left, som skal stå på linje,
> *skal* den højre skrives først i kildekoden.

! Ja, det virkede, omend problemet var større, da jeg har opbygget boksene
af flere små.

Jeg er startet forfra, så nu hedder siden: http://www.gothahus.dk/aa/ !
(De grimme farver er valgt, så det er lettere at se fejlen!)

/Claus

Fra : Claus Sørensen

Dato : 07-01-05 12:35

Jeg har fået løst, at feltet når helt ned, vad at fjerne Height!

Men! Billedet i texten sidder forkert i Firefox?! OK i Explorer?!

http://www.gothahus.dk/aa/

/Claus

Fra : Leonard

Dato : 07-01-05 13:06

"Claus Sørensen" <cs@gothahus.dk> wrote:

>Men! Billedet i texten sidder forkert i Firefox?! OK i Explorer?!

Din kode validerer ikke!

Skift:
ud med:

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Claus Sørensen

Dato : 07-01-05 13:21

"Leonard" skrev
> Din kode validerer ikke!
>
> Skift:
> ud med:

Jeps! Væk med dem og så validerer den!
Men problemet er ikke løst derved ...?!
http://www.gothahus.dk/aa/

/Claus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-01-05 13:32

Claus Sørensen skrev:

> Men! Billedet i texten sidder forkert i Firefox?! OK i Explorer?!
>
> http://www.gothahus.dk/aa/

Er det sådan her du vil have det?

   <http://gyros.dk/usenet/temp/gotha.html>

Jeg har samlet hoved og tekst i menu hhv. nyheder til to floatede
bokse (i stedet for fire). Så undgår du problemer med clear-
kommandoen. Desuden har jeg erstattet margin-top med padding-top på
billedet - for at undgå at første linje falder ind over billedet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Claus Sørensen

Dato : 07-01-05 13:48

Jens Gyldenkærne Clausen skrev

> [...]
> kommandoen. Desuden har jeg erstattet margin-top med padding-top på
> billedet - for at undgå at første linje falder ind over billedet.

JA! Det er lige præcis sådan, det skal være!
Tak! Jeg går i gang med at nærlæse din kode og prøver at forstå forskellene.

/Claus