Små billeder linker til store billeder.
Fra : Heidi B.

Dato : 06-01-05 11:57

Hej!

Jeg arbejde stadigvæk med at gøre min hjemmeside bedre og mange vil gerne
have at når de trykker på mine små billeder, kommer der et større. Det kan
jeg godt finde ud af med target="blank", men kan man ikke gøre det på en
smart og nem måde, sådan at der kan ligge nogen informationer på siden og at
baggrunden er magen til min egen og ikke hvid eller er jeg virkelig så nødt
til at lave x antal sider et til hvert billede??

--
Hilsen
Heidi B.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-01-05 12:08

Den 06-01-05 11.56 skrev Heidi B. følgende:

> Jeg arbejde stadigvæk med at gøre min hjemmeside bedre og mange vil gerne
> have at når de trykker på mine små billeder, kommer der et større.

Du kan eventuelt overveje at lave et decideret fotoalbum i stedet. Det
kan gøres utroligt nemt med JAlbum, der er gratis. Programmet indeholder
forskellige skabeloner, som du kan vælge mellem - der er sikkert også
et, der passer til din sides layout.

http://jalbum.net

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer

Fra : Bjarne

Dato : 06-01-05 12:15

Heidi B. skrev:
> [...]
nødt
> til at lave x antal sider et til hvert billede??

Hvis du skal have tekst og baggrunde med, så ja. Du kan eventuelt gøre det
væsentlig nemmere, hvis du har adgang til noget serverside som php eller
asp. Spørg i en af disse grupper.

Hvorfor vil du i øvrigt bruge target="_blank" til at åbne billederne med?
Brugerne kan sagtens selv åbne dine filer i et nyt vindue, hvis det er det
de ønsker.

- Bjarne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-01-05 15:32

Heidi B. skrev:

>Jeg arbejde stadigvæk med at gøre min hjemmeside bedre og mange vil gerne
>have at når de trykker på mine små billeder, kommer der et større.

Jeg ville lave det på denne måde, som jeg viser på
http://ellentoft.1go.dk/galleri/
--
Knud