Anbefaling: Friend (Koreansk film)
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 06-01-05 10:29

Hej

Bare lige en anbefaling af det koreanske drama "Friend". Filmen fortæller
historien om fire unge med vidt forskellige baggrund, der vokser op i årerne
fra 70'erne og til idag. Filmen fortælles af den ene af de unge, men
omhandler egentligt mest de to i gruppen som ender i hver sin bande. Det er
ingen action film, men et stille og rolig drama, som hen i mod slutningen
har et par voldsomme scener, som det nu hører sig til når filmen foregår i
Yakuza miljøet.

Der er på det sidste blevet anbefalet en del asiatiske film, men husker ikke
at nogen har nævnt denne, og det synes jeg er synd. Filmen er udgivet i
Danmark og jeg vil tro det er billigere at købe den, end at leje den
DVDoo tager f.eks. kun 39.- for den, og den er alle pengene værd.

Mvh. Brian

(http://www.imdb.com/title/tt0281718/?fr=c2l0ZT1kZnxteD0yMHxzZz0xfGxtPTIwMHx0dD1vbnxwbj0wfHE9ZnJpZW5kfGh0bWw9MXxubT1vbg__;fc=1;ft=4;fm=1)

Fra : Jesper

Dato : 06-01-05 22:01

Brian, Rikke & Kristian <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote:

> [...]
> Danmark og jeg vil tro det er billigere at købe den, end at leje den
> DVDoo tager f.eks. kun 39.- for den, og den er alle pengene værd.

Ja, det er en fremragende film. I det hele taget laver koreanerne
glimrende film som Shiri, JSA-Joint Security Area, Bad Guy, The Isle,
Bishunmoo, Musa, The Classic og My Sassy Girl.
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Morten DH

Dato : 07-01-05 17:27

> Ja, det er en fremragende film. I det hele taget laver koreanerne
> glimrende film som Shiri, JSA-Joint Security Area, Bad Guy, The Isle,
> Bishunmoo, Musa, The Classic og My Sassy Girl.

Hov hov du glemmer helt Oldboy og Silmido - 2 af de bedste film jeg så
sidste år (ud af 404 sete vel at mærke)

Fra : Jesper

Dato : 07-01-05 17:57

Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

> Hov hov du glemmer helt Oldboy og Silmido - 2 af de bedste film jeg så
> sidste år (ud af 404 sete vel at mærke)

Ja, jeg er lidt bagud, dem mangler jeg desværre stadig at få set!