Hoax eller ægte advarsel ?
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-01-05 23:18

Jeg har modtaget følgende advarsel, men er ærlig talt noget i tvivl og
rigtigheden:

*********************
Hej

Hvis du får en SMS om at du skal ringe til 6080 6181, så lad være....Det er
fup.
Der bliver trukket 2.500,- kr. på din tlf. regning.

Ligeledes hvis du får en SMS hvor der står: Har vi en aftale i aften så lad
være med at svare. De hacker sig ind på din tlf. og bruger af din regning.

Orienter alle du kender.
****************************

Nogen der kan afklarer det ?

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Hans Jakob Larsen

Dato : 05-01-05 23:20

Det er året første fup sms...

Fra : Michel Christensen

Dato : 05-01-05 23:45

Hans Jakob Larsen wrote:
> Det er året første fup sms...

Nej, anden ;) Den første var den med at man kunne hacke sig ind på et
nummer

Fra : John

Dato : 05-01-05 23:27

> [...]
>
> *********************
> Hej
>
> Hvis du får en SMS om at du skal ringe til 6080 6181, så lad være....Det

*SNIP*

John

Fra : benny.dk

Dato : 05-01-05 23:30

Michael Lund Sørensen wrote:
> [...]
> være med at svare. De hacker sig ind på din tlf. og bruger af din regning.

Prøv at søge på google på telefonnummeret, så har du vist svaret. Var
det i maj 2003 den bl.a. var fremme....

/benny.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-01-05 02:04

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> wrote in

> 6080 6181

Og det sjove er at hvis man ringer til den og lader beskeden køre
færdig får man en besked om at der ikke kan indtales en besked da
telefonsvareren er fuld :)

"Alot of people may not know this but I happen to be quite famous"

Fra : Guru

Dato : 06-01-05 03:19

Det er fup.
Du får tilbudet om at støtte dansk al-Qaeda med 2.500 kr., melde dig som
selvmordsbomber, købe et billede af Bin Laden eller bestille en pizza. Jeg
læste nyheden et eller andet sted for et par dagen siden. Måske hos DR

Fra : Fischer

Dato : 06-01-05 06:16

> Hvis du får en SMS om at du skal ringe til 6080 6181,
> så lad være....Det er fup. Der bliver trukket 2.500,- kr.
> på din tlf. regning.

Til alle danske 8-cifrede telefonnumre koster det normal takst.
Eneste undtagelse er numre der starter med 90.
Ovenstående kan naturligvis ikke lade sig gøre.

*Fischer

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 06-01-05 20:43

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote:

>Til alle danske 8-cifrede telefonnumre koster det normal takst.
>Eneste undtagelse er numre der starter med 90.

Og 80'er numre er gratis

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>