På en måde en mod til HL2
Fra : Uncle Evil@home

Dato : 05-01-05 22:55

Hep!
Har lige dl'et HL2:Substance fra http://xdiesp.altervista.org/index.html
-det er en mod til HL2, som basically følger den originale story-line,
og så alligevel ikke -der er allerede fra starten masser af kul på, med
resistance og combines i heftig ildkamp, der er fyldt antlions på i
city17, allerede i de første kapitler, og zombier og headcrabs og masser
af npc'er der giver en fed stemning til spillet -men sværhedsgraden er
tilsvarende hårdere, da der jo er fuldt skud på fra starten, og du kun
har dit latterlige koben at gøre godt med ;v)
-udfordring? Jo tak.
Prøv det, mens vi venter på de "rigtige" mods, så giver den her lige
nogle ekstra timers spilletid...

/Jakob

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Leman

Dato : 06-01-05 12:46

On Wed, 05 Jan 2005 22:54:43 +0100, "Uncle Evil@home"
<jafj_usenet@hotmail.HAHA.com> wrote in dk.spil.computer:

>Prøv det, mens vi venter på de "rigtige" mods, så giver den her lige
>nogle ekstra timers spilletid...
>
>/Jakob

Hvad skal man have installeret på forhånd ? Eller er det et selvstændigt program
?

--
Gerner

Nu er det snart jul igen.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-01-05 13:36

"Leman" wrote

> Hvad skal man have installeret på forhånd ?

HL2

> Eller er det et selvstændigt program

På en måde

- Peter

Fra : Michael

Dato : 06-01-05 20:44

Det kan godt være at jeg er lidt tungnem, men jeg kan ikke liiiige finde
ud af hvor der skal unzippes til.

Har prøvet

   C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\<account>
   C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\<account>\half-life2
   C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\<account>\half-life2\hl2

med og uden sourcemods folder.

Der nævnes følgende på hjemmesiden:

extract the zip archive in your
programfiles/valve/steam/steamapps/sourcemods directory

Jeg kan ikke lige få det til at passe.
Jeg formoder at hvis der bliver rigtigt udpakket vil den dukke op i
Play Games menuen?

Michael

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-01-05 21:06

"Michael" wrote
> Det kan godt være at jeg er lidt tungnem, men jeg kan ikke liiiige finde
> ud af hvor der skal unzippes til.

Hvis jeg læser dit indlæg rigitgt så er her dit livs dooh

> extract the zip archive in your
> programfiles/valve/steam/steamapps/sourcemods directory
> Jeg kan ikke lige få det til at passe.

Du har et foldersystem ala flg uddrag

programfiles/valve/steam/steamapps/
- youraccount
- half-life2
- bin
- hl2
- src
- half-life 2 deathmatch
- bin
- hl2
- hl2mp
- platform
- sourcemods
_____^^^^^

Har du prøvet at placere filerne i det directory som det foreslås??

Fra : Michael

Dato : 06-01-05 21:58

> programfiles/valve/steam/steamapps/sourcemods directory

Det var faktisk det første sted jeg forsøgte (har lige prøvet igen), men da det ikke gav noget
resultat blev jeg kreativ

Der var ikke noget sourcemods directory i forvejen, så det har jeg selvfølgelig lavet.

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 06-01-05 22:07

Michael wrote:

> Der var ikke noget sourcemods directory i forvejen, så det har jeg
> selvfølgelig lavet.

Det dukker op når du installerer HL2:DM -har du ikke det, kan du jo
sagtens selv lave det. SPillet skulle dukke op i Steam menuen, under
third party games -gør det ikke det, kørte steam sikkert da du kopierede
filerne, og du skal i så fald bare genstarte Steam...
God fornøjelse, det kræver en del at komme helskindet igennem :)
/Jakob

Btw. -det skal bare hedde "Sourcemods" og ikke "sourcemods directory"
-bare for lige at have det afklaret ;)
--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Michael

Dato : 06-01-05 23:24

Arrrrrrrgh!

På hjemmesiden kan man klikke på to links, den med "1" eller "demo", jeg valgte så det sidste som
gav mig en fil (HL2demoSubstance.zip) på ca. 5.7 MB som er den jeg forsøgte at installere som en mod.

Nu har jeg så valgt "1" som gav mig en fil (HL2Substance033.zip) på ca. 24 MB som jeg har udpakket
til C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\Sourcemods og sørme om den ikke dukkede op i Play Games.

Hvad den første zip fil er til ved jeg ikke.

Tak for forslagene.

Michael

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-01-05 23:32

"Michael" wrote lay Games.

> Hvad den første zip fil er til ved jeg ikke.

Det er til demoen af HL2

- Peter

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 06-01-05 23:34

Michael wrote:
> [...]
> Play Games.
>
> Hvad den første zip fil er til ved jeg ikke.

Well... som der står på hjemmesiden:
now also available for HL² demo!
-når du så trykker du på Demo linket, så henter du den version der
virker med demoen til HL2... -jeg kan ikke se at det er så hemmeligt,
det er jo nærmest bukket i koben? ;v)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-01-05 01:23

"Uncle Evil@home" wrote

> det er jo nærmest bukket i koben? ;v)

Jeg vil sige at der et vink med et koben på siden ang versionerne

- Peter

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 07-01-05 10:32

Peter Lykkegaard wrote:
> "Uncle Evil@home" wrote

> Jeg vil sige at der et vink med et koben på siden ang versionerne

Hehe, præcis...

/Jakob

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-01-05 23:00

"Michael" wrote

> Det var faktisk det første sted jeg forsøgte (har lige prøvet igen), men
> da det ikke gav noget resultat blev jeg kreativ

Jaja godt ord igen
Jeg har lige hentet og udpakket filerne
De strøg lige ind under sourcemods
Huskede da at pakke ud med foldernavne etc?
Der skal være en HLSubstance folder med en masse underfoldere?

> Der var ikke noget sourcemods directory i forvejen, så det har jeg
> selvfølgelig lavet.

Tyder på at du ikke har opdateret på det seneste?
Den sidste opdatering kom omkring 22 dec
Der kom en opdatering den 20 dec hvorunder SourceSDK blev opdateret og
folder strukturen ændret
Har du hentet SourceSDK på et tidspunkt og så ikke fået den opdateret?

- Peter

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 06-01-05 23:37

Peter Lykkegaard wrote:

> Tyder på at du ikke har opdateret på det seneste?
> Den sidste opdatering kom omkring 22 dec
> Der kom en opdatering den 20 dec hvorunder SourceSDK blev opdateret og
> folder strukturen ændret

Blev strukturen ikke ændret da HL2:DM kom? Det var jeg ellers sikker på...

> Har du hentet SourceSDK på et tidspunkt og så ikke fået den opdateret?

Hvis det er en generel opdatering, så bliver mappestrukturen vel ændret
uanset om han har hentet SourceSDK eller ej -jeg har f.eks. ikke hentet
SDK, da jeg ikke umiddelbart har noget at bruge det til, men min
mappestruktur er da som den skal være...

Cheers,
/Jakob

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-01-05 01:22

"Uncle Evil@home" wrote

> [...]
> SDK, da jeg ikke umiddelbart har noget at bruge det til, men min
> mappestruktur er da som den skal være...

Problemet var at Michael hvade hentet udgaven der matcher demoversionen af
HL2
Jeg skød bare lidt med spredehagl, mens jeg undrede mig - det var før jeg
opdagede hvad problemet var

- Peter