Browservinduets størrelse
Fra : kurt

Dato : 05-01-05 12:51

Hej

hvor stor er et browservinduet i helhed ?

mvh

Kurt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-01-05 13:10

Den 05-01-05 12.51 skrev kurt følgende:

> hvor stor er et browservinduet i helhed ?

Hvad mener du?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Leonard

Dato : 05-01-05 13:16

kurt <kurt222@sol.dk> wrote:

>hvor stor er et browservinduet i helhed ?

Umuligt at svare på.
Det er jo ligeså stort som brugeren ønsker det, og det afhænger af
mange ting, bl.a. hvad der skal vises i det og hvad der ellers skal
kunne ses på skærmen(e) samtidigt.
Jeg bruger vinduer mellem 100x100 og 2565x1030 pixels.

Så lav du et design der kan scalere til alle størrelser i det interval

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Andreas M.

Dato : 05-01-05 14:14

kurt wrote:
> hvor stor er et browservinduet i helhed ?

100%, og det gælder både på den høje og den lange led :D

--
Andreas M.

Fra : Ronni

Dato : 05-01-05 16:31

kurt wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej
>
> hvor stor er et browservinduet i helhed ?

Jeg går ud fra at du tænker på hvor meget plads du har at udfolde
dig på, når du designer en ny hjemmeside?

Alle i dag har min. en opløsning på 800x600, de fleste enda på
1024x768.

Men hvis du vil værre sikker på at alle kan se din side ville jeg
gå efter 800+600 px (svagtseende og ældre kan godt finde på at
indstille en større skærm til 800x600)

800 pixel i breden
600 pixel i højden

MEN ! Så skal der tages højde for browservinduets menu og
scrollbar mm.

Derfor skal du trække ca 30 pixel fra i breden, så siden altså
max er 770 pixel bred.

Højden er ikke så væsentlig, da det ok at scrolle verticalt. Men
hvis du ønsker f.eks. at hele forsiden skal værre synlig skal du
nok holde din under 460 px i højden.

Altså 770 px * 460 px

Mvh Ronni

Fra : Leonard

Dato : 05-01-05 17:11

Ronni <ronni@designi.dk> wrote:

>Alle i dag har min. en opløsning på 800x600, de fleste enda på
>1024x768.

Nej, nej og atter nej!

Skærmopløsning er IKKE det samme som browservinduets størrelse.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ronni

Dato : 05-01-05 17:17

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Nej, nej og atter nej!
>
> Skærmopløsning er IKKE det samme som browservinduets størrelse.

Prøv og læs HELE indlæget før du brokker dig.
I øvrigt kan et browservindue ikke have en opløsning, det er
naturligvis skærmen der har en opløsning.
Så hvad er det helt præcis du ikke forstår Leonard?

Fra : Leonard

Dato : 05-01-05 17:30

Ronni <ronni@designi.dk> wrote:

>Prøv og læs HELE indlæget før du brokker dig.

Jeg har læst hele dit indlæg og også hele spørgsmålet, hvor der ikke
spørges efter opløsning, men efter størrelse på browservinduet, det
står ovenikøbet i Subject.

>Så hvad er det helt præcis du ikke forstår Leonard?

Jeg forstår ikke hvorfor der altid er nogen der svarer med en teori om
hvor store skærmopløsninger folk har og ikke har, når der spørges om

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-01-05 06:18

Leonard wrote:

> Jeg forstår ikke hvorfor der altid er nogen der svarer med en
> teori om hvor store skærmopløsninger folk har og ikke har, når der
> spørges om browservinduets størrelse.

Artiklen om browserstørrelse hos HTML.dk er glimrende i denne
sammenhæng: http://html.dk/artikler/00025/