Asus P4R800-V bootproblem
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-01-05 20:32

Kan det passe, at man ikke selv kan styre om den booter fra sata disk eller
en ide disk.
Windows er installeret på sata disk, som på daværende tidspunkt var eneste
hd i pc.en.
Nu vil jeg så sætte 2 andre harddiske i som slave på ide controllerne. Men
uanset hvordan jeg forbinder dem, alene, begge på samme controller eller på
hver sin controller, så forsøger den at boote på disse diske og melder boot
failure.
Jeg har forsøgt diverse indstillinger under boot i bios men intet at gøre,
den vil ikke boote fra sata disk, når de andre sidder der.
I boot rækkefølgen i bios kan man ikke se andet end ide-0, ide-1 osv. Der
står intet om på hvilken controller den vil lede.
Hvad gør jeg så?

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-01-05 20:50

Fik løst det. Den skulle sættes til at boote fra scsi først, så tog den sata
disken og accepterede ide diskene.

Kurt

Fra : Hans

Dato : 05-01-05 23:53

Kurt B. Andersen wrote:
> Fik løst det. Den skulle sættes til at boote fra scsi først, så tog
> den sata disken og accepterede ide diskene.

Det er ret normalt på de fleste bundkort med SATA controller. Hvis du går
ind i enhedshåndteringen vil du se, at SATA disken står under SCSI- og
Raid-controllere.

Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-01-05 21:25

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er ret normalt på de fleste bundkort med SATA controller. Hvis du går
> ind i enhedshåndteringen vil du se, at SATA disken står under SCSI- og
> Raid-controllere.
>
> Hans

Ja tak, det var også på den måde, at jeg opdagede det

Kurt