dele siden i to
Fra : Sara Refstrup

Dato : 04-01-05 16:15

Kan man dele en side i to sider uden at man kan se det. Det jeg
vil er kun at dele siden i to og overhovedet ikke ændre i menuen,
for den skal være som den er nu, men jeg vil faktisk trække en
usynlig og ubevægelig mur ned gennem siden, men kan man det? og i
så fald hvordan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : David Andreas Trasbo

Dato : 04-01-05 16:32

Sara Refstrup skriblede bl.a. i dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> for den skal være som den er nu, men jeg vil faktisk trække en
> usynlig og ubevægelig mur ned gennem siden, men kan man det?
Ja
>og i så fald hvordan
med frames. Prøv at kigge her: www.html.dk/torturials
Du gør rammen usynlig med koden: frameborder="0" framespacing="0"

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-01-05 17:41

David Andreas Trasbo wrote:

> med frames. Prøv at kigge her: www.html.dk/torturials
> Du gør rammen usynlig med koden: frameborder="0" framespacing="0"

Et rigtig dårligt råd. Dels er der en masse problemer i forbindelse med brug
af frames:

http://html-faq.dk/2009.asp

.... og dels er det ikke valid kode, du kommer med. Der kan i frames ikke med
valid kode laves usynlig overgang mellem de enkelte frames.

Den rigtige løsning må være brug af div og float til at styre sidens indhold
i to kolonner, samt ssi til at inkludere menuen.

Float:

http://hjemmesideskolen.dk/html/float.asp

Inkludering af menu fra ekstern fil:

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : stroemer

Dato : 04-01-05 17:34

du kan se et eksempel her, http://hjem.get2net.dk/lejfjess

--
venlig hilsen

stroemer

fjern "Groen" i min email adresse :)

Fra : Per Rasmussen

Dato : 04-01-05 19:48

stroemer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> du kan se et eksempel her, http://hjem.get2net.dk/lejfjess
>
> --
> venlig hilsen
>
> stroemer

Det er jo også frames.
Forøvrigt så den beskyttelse af koden mod højreklik af menu.htm
det eneste du har ud af det, er at folk bliver nysgerrige, for det
er let at komme til at se hvad der står i koden

Det kan laves som Erik foreslår det, eller alt efter hvad man
ønsker, så kan det også laves som spalter

PerR

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-01-05 22:19

Per Rasmussen wrote:

> Forøvrigt så den beskyttelse af koden mod højreklik af menu.htm

Var der blokering mod højreklik? Det opdagede jeg slet ikke, for det
ignorerer min FF. ;)

> Det kan laves som Erik foreslår det, eller alt efter hvad man
> ønsker, så kan det også laves som spalter

Opfatter du ikke mit forslag om kolonner som spalter?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-01-05 22:19

stroemer wrote:

> du kan se et eksempel her, http://hjem.get2net.dk/lejfjess

Skulle du ikke lige overveje at få din kode valideret, før du opfordrer
nogen til at kopiere den?

http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fhjem.get2net.dk%2Flejfjess%2Fnsindex.html&warnings=yes&spider=yes

I øvrigt er det frames, der er problematisk at bruge:

http://www.html-faq.dk/2009.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk