Forbindelse mellem PC og SE K700i/SE K500i
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 04-01-05 03:41

Jeg har fået en SE K700i og min søn har fået en SE K500i.
Nu prøver jeg at finde den bedste måde at få connected dem til vores PC

Et USB datakabel synes jeg er noget hampert i pris, men vil kunne bruges af
os begge.
Så er der jo muligheden for at købe en Ir-adapter til PC'en, billigere end
USB kabel, men hvor hurtigt er det?
Så kan man jo også bruge CSS-25, men der mangler jo USB kabel til, så skal
det købes ved siden af.
Endeligt findes der jo DSS-20 og DSS-25 (hvad er forskellen?), her følger
der USB kabel med (så vidt jeg har forstået), men de kan vist ikke bruges af
K500i, eller hvad? Synes det lyder underligt, da så mange andre SE telefoner
kan benytte i hvert fald DSS-25?

Mvh. Jan

Fra : John Sahl

Dato : 04-01-05 08:18

Jan Allan Andersen wrote:
> [...]
> ikke bruges af K500i, eller hvad? Synes det lyder underligt, da så
> mange andre SE telefoner kan benytte i hvert fald DSS-25?

Her i husstanden har vi 2 styk DSS-20 som bliver brugt med
et par K500i'ere, det var dog julegaver, så jeg kan kun sige
at kablerne der til lå i seperate pakker, så jeg er i tvivl om hvor
vidt de følger med pr. automatik.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 04-01-05 10:20

John Sahl wrote:

> [...]
> et par K500i'ere, det var dog julegaver, så jeg kan kun sige
> at kablerne der til lå i seperate pakker, så jeg er i tvivl om hvor

Tjae, nu kan jeg slet ikke finde nogen (særlig) form for oplysninger om
DSS-20. Der står intet på SonyEricssons sider, så det tyder på det
åbenbart er en udgået model, synes jeg.
Men omkring DSS-25 står der bl.a. følgende på SE's danske side;

".....med det medfølgende USB-kabel,....."

Ergo må der være USB-kabel med til DSS-25.
Om det så også gør sig gældende for DSS-20, det kan jeg ikke sige noget om.

Mvh. Jan

Fra : Rander

Dato : 04-01-05 16:14

Tue, 4 Jan 2005 08:18:08 +0100 brugte John Sahl 17 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
>et par K500i'ere, det var dog julegaver, så jeg kan kun sige
>at kablerne der til lå i seperate pakker, så jeg er i tvivl om hvor

Jeg har også en DSS-20, og der er USB-kablet fastmonteret og kan slet ikke
pilles af...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Jeg kørte ind i den anden vogn for at undgå sammenstød. (Skadesanmeldelse)

Fra : Anders

Dato : 04-01-05 09:11

Har du overvejet noget Bluetooth...
De sælges som USB dongler fra ca. 200,- op opefter.

Mvh
Anders

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 04-01-05 10:21

Anders wrote:

> Har du overvejet noget Bluetooth...
> De sælges som USB dongler fra ca. 200,- op opefter.

SE K500i har ikke BT - Ergo ikke en option hvis jeg skal kunne bruge det
til begge telefoner.

Mvh. Jan

Fra : Lars K.

Dato : 04-01-05 09:21

> [...]
> af
> K500i, eller hvad? Synes det lyder underligt, da så mange andre SE

Jeg har selv lige købt et usb kabel til en k500i det kostede 210 kr. og der
var en dvd med, med ringetoner og div. software prøv at kik her
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=15474486&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=2&Catg=10648

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 04-01-05 10:25

Lars K. wrote:

> Jeg har selv lige købt et usb kabel til en k500i det kostede 210 kr. og der
> var en dvd med, med ringetoner og div. software prøv at kik her
> [...]

Ja, det ser jo ikke så tosset ud igen
Og det er ikke problemer med softwaren på nogen måde? - Jeg skal jo ikke
bestemme hvad og hvordan nordmænd vil gøre det, men jeg "gider" altså
ikke laste noget som helst hverken op eller ned, ikke engang min mobil

Mvh. Jan

Fra : Lars K.

Dato : 04-01-05 14:30

> [...]
> bestemme hvad og hvordan nordmænd vil gøre det, men jeg "gider" altså ikke
> laste noget som helst hverken op eller ned, ikke engang min mobil

Nu bruger jeg så denne software som jeg mener er bedre, og som kan
downloades her http://fma.sourceforge.net/index2.htm men jeg har ingen
problemer haft, med noget af den software han sendte med, og du kan også
downloade fra sony erisson egen side

Fra : Gandalf

Dato : 05-01-05 22:11

Jeg ville helt klart vælge en DSS-20 den virker både til K700i og K500, og
så har du oven i købet mulighed for at opdatere din software til K700i via
SE´s Hjemmeside.
Jeg har selv en K700i og en T610 som begge virker fint med DSS-20, og så
bruge jeg et program der hedder MobileEdit som jeg syntes virker meget bedre
end FMA

/Erik