Hjælp til CRAZY TOWN.............
Fra : Jesper Theil Peterse~

Dato : 20-05-01 18:01

Er der nogen der ved hvad den udgave af Butterfly hedder hvor der er tilsat
lidt flere rock rytmer i form af trommer og guitar. Jeg hørte nummeret i
radioen, men det er ikke på deres cd...

PLZ kend det, det er for fed en udgave........

Hilsen Jesper

Hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme..

Fra : Andrew

Dato : 20-05-01 18:40

Har du hørt den originale udgave af den???

Mvh And

Fra : Mikkel Winther Jense~

Dato : 20-05-01 19:09

Nej And!!!

Er den bedre, eller vil du bare brokke dig over de har stjålet alt fra RHCP.
Har du så ondt i røven over det eller hvad?

Andrew <andvalen@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e8vod$2omk$1@news.cybercity.dk...

Fra : Jesper Theil Peterse~

Dato : 20-05-01 22:04

Ja jeg går ud fra det er den der er på deres cd... Eller hvad??

Fra : Andrew

Dato : 21-05-01 14:37

> Ja jeg går ud fra det er den der er på deres cd... Eller hvad??

Jeg ville bare påpege at den er lavet af Red Hot Chili Peppers.

Mvh And

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-05-01 14:21

"Jesper Theil Petersen"
> Ja jeg går ud fra det er den der er på deres cd... Eller hvad??

Jeg går ud fra, at Anders tænker på Red Hot Chili Peppers'
nummer fra '91 eller deromkring, som er grundlaget for Crazy
Towns hit. Måske er det dén, du har hørt i radioen? Der er
vist ikke tekst i, kun instrumental.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 21-05-01 16:28

Peter Brandt Nielsen wrote:

> "Jesper Theil Petersen"

> Jeg går ud fra, at Anders tænker på Red Hot Chili Peppers'
> nummer fra '91 eller deromkring, som er grundlaget for Crazy
> Towns hit.

Pretty Little Ditty, på Mothers Milk fra 1989.

> Måske er det dén, du har hørt i radioen? Der er
> vist ikke tekst i, kun instrumental.

Instrumental nummer på ca 1½ min. hvrofor jeg også mener det er at
overdrive at kalde Butterfly talentløst tyveri.
Ganske rigtigt er basgangen og guitar'en direkte kopieret, men varer
altså kun små 5 sek. i RHCP's nummer som iøvrigt fortsætter i helt andet
tempo og stil.

Men det er jo nemmere at skyde en bjørn end høre hvad skindet har at
sige... eller så'n noget

/Robert

Fra : Peter G.

Dato : 21-05-01 20:22

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message

> [...]
> Ganske rigtigt er basgangen og guitar'en direkte kopieret, men varer
> altså kun små 5 sek. i RHCP's nummer som iøvrigt fortsætter i helt andet

*Suk* Det her bliver mit sidste indlæg i denne tråd. Ama'r!

Ja, det er kun 5 sekunder (eller deromkring) af samplen der er brugt i
"Butterfly". Til gengæld er den loopet i en uendelighed og kun tilføjet et
beat og en tekst. Da nummeret ikke består af andet og fordi (mener jeg) at
det netop er basgangen og guitaren der udgør rygraden i nummeret, forekommer
det mig som overflødigt og et totalt rip-off. At teksten så heller ikke er
særlig god er noget helt andet

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"So You Can Tell Them I'm Coming,

Fra : Jesper Theil Peterse~

Dato : 21-05-01 22:02

Ok det vidste jeg ikke, så må jeg ud og lede efter den istedet.
Tak for hjælpen.

Fra : Popeye

Dato : 22-05-01 20:52

On Sun, 20 May 2001 19:00:41 +0200, "Jesper Theil Petersen"
<jespertheil@petersen.mail.dk> wrote:

>Butterfly
Der ligger et par mix udgaver af Butterfly i dk.binaer.musik.