Halo..salut..sbrevjo..un..haiduk
Fra : Sune Salminen

Dato : 03-01-05 23:07

http://www.ejbdotcom.net/?do=tonne

Mwahahahahaha!!!

-Sune

--
Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : -V-

Dato : 04-01-05 02:54

Sune Salminen wrote:
> http://www.ejbdotcom.net/?do=tonne
>
> Mwahahahahaha!!!

Heh.

Det er aldrig lykkedes mig at finde ud af den præcise titel på det nummer,
men det er da rimeligt catchy.

-V-

Fra : -V-

Dato : 04-01-05 03:08

-V- wrote:
> Det er aldrig lykkedes mig at finde ud af den præcise titel på det
> nummer, men det er da rimeligt catchy.

I got it: "Drak også the, din tæve".

-V-

Fra : Sune Salminen

Dato : 04-01-05 03:33

-V- wrote:

> I got it: "Drak også the, din tæve".

Jeg hører ordene 'Ost' og 'Tæge' hvilket får mig til at kvalmes og hade
den endnu mere.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 04-01-05 18:25

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> I got it: "Drak også the, din tæve".

I er åbenbart undsluppet ondskaben i dette nummer. Som en del af
ungdomskulturen, frygter jeg denne sang og lige præcis det med den er catchy
er nok det mest farlige ved den. Jeg føler, at den sang enten er skabt ud af
mine vildeste mareridt eller at den har dræbt mig i et tidligere liv. Hvad
sker der med os de unges musiksmag? Jeg ved selvfølgelig godt, at jeg har en
speciel musiksmag i forhold til de fleste unge, men dette? Jeg... har...
problemer med at sige dette... må få... det ud... (dyb indånding) Jeg vil
hellere høre Nik & Jay end dette dæmoniske værk! Så er det sagt... (voldsom
gråd) HVORFOR GUD??? HVORFOR HAR DU SKABT NOGET VÆRRE END NIK & JAY?
HVORFOR!!! (falder ned af stolen og græder en lille sø på sit værelse)

Fra : Claus Skaarup

Dato : 05-01-05 19:38

>Jeg vil
> hellere høre Nik & Jay end dette dæmoniske værk! ...

MEGET UENIG! Fyrene i O-zone tager i det mindste ikke sig selv så
skidealvorlige. Dragostj... sti... stra... det der nummer, er da én stor
gang sjov og ballade og fred være med det.

Nik & Jay er bare... for meget.

- Claus

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 05-01-05 20:29

> MEGET UENIG! Fyrene i O-zone tager i det mindste ikke sig selv så
> skidealvorlige. Dragostj... sti... stra... det der nummer, er da én stor
> gang sjov og ballade og fred være med det.
>
> Nik & Jay er bare... for meget.

Lad mig sige det på denne måde: Nik & Jay hader jeg (næsten), O-Zone frygter
jeg!

Fra : Jimmy

Dato : 06-01-05 08:44

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> [...]
> NOGET VÆRRE END NIK & JAY? HVORFOR!!! (falder ned af stolen og græder en

Nummeret hedder Dragostea din tei, udtales lettere fordansket, og meget frit
oversat dragosta din tæe

Vil lige nævne Haiducii. En lækker Ukrainsk babe der synger nøjagtig det
samme nummer. Hun er imidlertid bosiddende i Italien, og i store dele af
sydeuropa er det Haiducii der hitter med dette nummer og ikke O-zone.
Personligt er jeg vild med Haiducii versionen, men knap så vild med O-zone
versionen. Musik videoen er noget mere lækker at kigge på, ikke mindst pga.
denne hersens hamrende lækre babe. Det er også lidt lettere at sluge at det
er en pige der synger nummeret i stedet for tre fyre der har lidt for
stramme bukser på (eller har fået et spark i nosserne, hvad ved jeg). I de
lande hvor Haiducii blev hittet, er der ikke så meget modstand mod dette
nummer som de steder hvor O-zone hitter. Bortset fra sangerne, er nummeret
fuldstændig ens.

I nummeret synger de oversat til engelsk følgende, hvilket ikke er meget
anderledes end meget andet af det crap der huserer på hitlisterne. Det
bliver bare sunget på ukrainsk.

Hello, hi

It's me, haiduc [a brave person]

Please, my love

Accept the happiness

Hello, hello

It's me picasso

I just thought i'd ring

And i feel strong

But, you know, i'm not asking you anything

You want to go away, but don't want to take me with you

You don't, you don't take me with you

You don't, you don't take me with you

Your face reminds me of our love under the linden tree

I remember your eyes

I'm calling to let you know

How i feel right now

Hello, my dear

It's me, your happiness

Jeg har kortet det lidt da der er meget der går igen.

Er ikke stor O-zone fan, men må give Claus Skaarup ret i at det fede ved dem
må være at de ikke tager sig selv så højtideligt, og sammenlignet med Nik &
Jay er jeg enig i at N&J tager sig selv alt for højtideligt. Samtidig er de
et dårligt forbillede for de unge, når især ham den langhårede abekat går på
TV i tydeligt påvirket tilstand. Hvad han så end har snuset op i næsen er
jeg sådan set ligeglad med, men når man er forbillede for så mange unge
burde man i det mindste kunne opføre sig ordentligt.

Jeg er selv ikke meget ældre end Nik & Jay, synes selv at noget af det de
har lavet er Lækkert, men er selv mest til Rock.

My 2 cents

Jimmy

Fra : Armand

Dato : 06-01-05 18:44

Jimmy wrote:

> Jeg er selv ikke meget ældre end Nik & Jay, synes selv at noget af det de
> har lavet er Lækkert,

Lækker, lækker de' for lækker!

Jeg bar også en vis portion antipati mod N&J indtil jeg i bilen endag
havde lejlighed til at nærlytte teksten i "En dag tilbage". Holddakæft
hvor de rykker!

I min ungdom havde vi kun de spirende Shubidua og deres nonsens-tekster
til gamle rock-klassikere - Og selvfølgelig Gasolin, og begge gik lige
ind hos os, men ingen af deres numre har baéat og dybde som nogle af
N&J's hits. Derfor kan jeg som halvgammel og halvfed smedesvend i den
grad misunde min 17-årige datter at hendes generation har sådanne poeter
at gå at nynne med til.
Udstrålingen? Det er jo blot tidens trend, akkurat som Gasolin var nogle
langhårede flippere :-|

--
Armand.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 06-01-05 19:01

> Lækker, lækker de' for lækker!
>
> Jeg bar også en vis portion antipati mod N&J indtil jeg i bilen endag
> havde lejlighed til at nærlytte teksten i "En dag tilbage". Holddakæft
> hvor de rykker!

Der må gemme sig en ironisk smiley et sted...

> [...]
> at nynne med til.
> Udstrålingen? Det er jo blot tidens trend, akkurat som Gasolin var nogle

PLZ sig der er en ironisk smiley et sted,,,

Fra : Armand

Dato : 06-01-05 19:52

Søren Kjeldsen wrote:

> Der må gemme sig en ironisk smiley et sted........
>
> PLZ sig der er en ironisk smiley et sted,,,

Sorry!

Jeg kan ikke lade være at tænke på hvilken indstilling du måtte have til
ka'lene hvis ikke det var for musikvideoers presentation af deres
udstråling (eller iflg. dig: mangel på samme) :-/

For lige at vende tilbage til topic:
Haiduc er da en udemærket ørehænger som man let kommer til at nikke i
takt med når den høres i bilen eller gennem støjen på arbejdet :-|

--
Armand.

Fra : Jimmy

Dato : 06-01-05 20:57

"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

> Lækker, lækker de' for lækker!
>
> Jeg bar også en vis portion antipati mod N&J indtil jeg i bilen endag
> havde lejlighed til at nærlytte teksten i "En dag tilbage". Holddakæft
> hvor de rykker!

Enig. Den er ret dyb den tekst.

> [...]
> at nynne med til.
> Udstrålingen? Det er jo blot tidens trend, akkurat som Gasolin var nogle

Som nævnt kan jeg lide musikken, men synes at personerne er et ret dårligt
forbillede.

Er også selv helt vild med Gasolin. Er jo vokset op mens farmand havde det
kørende på grammofonen. Synes sgu stadig det rykker! Har lige købt den nye
boks med alle de gamle plader, hehe... Ren nostalgi.

Nå jeg røg vist lidt off topic.

Hygge

Jimmy

Fra : Anders Mogensen

Dato : 08-01-05 19:21

"Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Enig. Den er ret dyb den tekst.

Ja, for pokker!
Knægtene har en dag tilbage at leve i, og de snakker om hvor vigtigt det er
at gå i noget bestemt tøj, og købe en bestemt bil (som skal parkeres midt på
en vej) - og insistere på at den altså skal have "24 tommer alu".
Det er sgu da dybt!

-
Anders

Fra : Ole Thomsen

Dato : 08-01-05 19:48

Anders Mogensen wrote:

> [...]
> det er at gå i noget bestemt tøj, og købe en bestemt bil (som skal
> parkeres midt på en vej) - og insistere på at den altså skal have "24

Dybt godnat?

Ole Thomsen

Fra : Armand

Dato : 09-01-05 01:08

Anders Mogensen wrote:
> [...]
> at gå i noget bestemt tøj, og købe en bestemt bil (som skal parkeres midt på
> en vej) - og insistere på at den altså skal have "24 tommer alu".

Tjaeh :-/
Den ræsonnerer over et tungt emne, som lægger op til lytteren (á min
datter?) at tænke over de ting.
Forøvrigt regner jeg med at situationen ville ende i både platte og
irrelevante handlinger for os alle hvis vi pludselig stod i den :-|
Hvad ville DU måske gøre af kun gennemtænkte handlinger hvis du kun
havde til imorgen at leve færdigt i (har du måske nogensinde overhovedet
tænkt den tanke? - Dét har min mindreårige datter!)

--
Armand.

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-01-05 01:12

Armand wrote:

> Tjaeh :-/
> Den ræsonnerer over et tungt emnendreårige datter!)

Ja, orv hvor tungt... Hvis man normalt hører "Æblemand".

Prøv at forære din mindreårige datter Roger Waters' "Amused to Death"...

/David

Fra : Armand

Dato : 09-01-05 14:24

David Rasmussen wrote:

> Ja, orv hvor tungt... Hvis man normalt hører "Æblemand".

Du hár altså endnu aldrig ræsonneret over emnet :-|

--
Armand.

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-01-05 15:50

Armand wrote:

> Du hár altså endnu aldrig ræsonneret over emnet :-|

Hvad snakker du om?

/David

Fra : Anders Mogensen

Dato : 09-01-05 11:17

> [...]
> havde til imorgen at leve færdigt i (har du måske nogensinde overhovedet
> tænkt den tanke? - Dét har min mindreårige datter!)

Det er korrekt at vi har et tungt emne at rode med, men Nik & Jay formår
bare ikke at gøre det særlig tungt.
For mindreårige er det sikkert dybt nok, mens jeg river mig selv i håret
over de kvalmende clichéer de disker op med - plus de ovennævnte
overfladiske betragtninger om hvad de ville købe, have på, høre osv., som
for mig at se på ingen måde kan hænge sammen med gravalvorlige betragtninger
om døden.

Men jeg er heller ikke mindreårig, og hører nok bare slet ikke til N&J's
målgruppe

Anders

Fra : Bj@rne

Dato : 09-01-05 11:47

Anders Mogensen wrote:
> [...]
> om døden.
>
> Men jeg er heller ikke mindreårig, og hører nok bare slet ikke til N&J's

Hvem siger at døden nødvendigvis er gravalvorlig for alle?? Den kan jo
ikke forhindres.
Desuden er det en tekst skrevet af nogen omkring de 20 og DERES
værdier og drømme og tanker er ikke de samme nu som hvis de skulle
skrive den samme tekst om 10-15 år. Bl.a. har jeg hørt at det gør en hel
del ved et menneskes værdier og tanker når der kommer småfolk til.
Bjarne

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-01-05 11:49

Bj@rne wrote:

> [...]
> samme tekst om 10-15 år. Bl.a. har jeg hørt at det gør en hel del ved et
> menneskes værdier og tanker når der kommer småfolk til.

ARGH! Ideen om at Nik&Jay reproducerer en dag er næsten ubærlig!

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 09-01-05 17:56

> [...]
> Desuden er det en tekst skrevet af nogen omkring de 20 og DERES værdier
> og drømme og tanker er ikke de samme nu som hvis de skulle skrive den

Øh... I Nik & Jays tilfælde tror jeg nu de er. De kan bare gøre alle de
ting, de ville som 12-årige.

Fra : Armand

Dato : 09-01-05 14:15

Anders Mogensen wrote:
> [...]
> For mindreårige er det sikkert dybt nok, mens jeg river mig selv i håret
> over de kvalmende clichéer de disker op med

Aarh, come on.
Kvinde min, jeg elsker dig. Og jeg ved du elsker mig. og hvad der så end
sker, så lad det ske for jeg er din .....
Hvor meget højpoesi er der i grunden i sådan en klassiker :-/

--
Armand.

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-01-05 15:49

Armand wrote:

> Aarh, come on.
> Kvinde min, jeg elsker dig. Og jeg ved du elsker mig. og hvad der så end
> sker, så lad det ske for jeg er din .....
> Hvor meget højpoesi er der i grunden i sådan en klassiker :-/

Nu findes der jo tekster der er lidt dybere end Gasolins...

/David

Fra : Hobert Idiart

Dato : 09-01-05 23:02

David Rasmussen wrote:

> Nu findes der jo tekster der er lidt dybere end Gasolins...

Ja, men i det mindste er den musikalske kvalitet langt højere hos
Gasolin end hos Nik & Jay.

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-01-05 23:58

Hobert Idiart wrote:

> Ja, men i det mindste er den musikalske kvalitet langt højere hos
> Gasolin end hos Nik & Jay.

Fuldstændigt enig. Jeg elsker Gasolin. Men _rigtigt_ gode tekster skal
man andre steder hen efter, efter min mening. Pink Floyd/Roger Waters er
gode eksempler.

/David

Fra : Armand

Dato : 10-01-05 00:32

Hobert Idiart wrote:

> Ja, men i det mindste er den musikalske kvalitet langt højere hos
> Gasolin end hos Nik & Jay.

Ork ja: Masser af strøm på; fuld distorsion på leadguitaren og så bare
ud af rabaldergade :-/

--
Armand.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 10-01-05 06:50

Armand wrote:

> Ork ja: Masser af strøm på; fuld distorsion på leadguitaren og så bare
> ud af rabaldergade :-/

.....stræde

Ole Thomsen

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-05 11:08

Armand wrote:

> Ork ja: Masser af strøm på; fuld distorsion på leadguitaren og så bare
> ud af rabaldergade :-/

Nu har Gasolin jo lavet mange forskellige ting.

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-01-05 15:24

> Ork ja: Masser af strøm på; fuld distorsion på leadguitaren og så bare ud
> af rabaldergade :-/

Tror du Nik & Jay har noget med musikprocessen at gøre, når de har "crappet"
deres "lyrik"? Ja, hvis det endda ER deres egen lyrik, kunne forestille mig
at måske Niks/Jays lillebror har haft en finger med i spillet
I det mindste er der power-akkorder og/eller almindelige akkorder i Gasolin
(ikke fordi jeg lytter så meget til det)

Fra : Jimmy

Dato : 10-01-05 15:28

> Nu findes der jo tekster der er lidt dybere end Gasolins...

Sikker på at det er Gasolin. Mener at kvinde min blevet lavet efter at han
gik solo. Så det er altså Kim LOarse og ikke Gasolin. Jeg kan dog tage fejl.

Jimmy

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-05 15:46

Jimmy wrote:

> Sikker på at det er Gasolin. Mener at kvinde min blevet lavet efter at han
> gik solo. Så det er altså Kim LOarse og ikke Gasolin. Jeg kan dog tage fejl.

Den er i hvert fald på min Gasolin-opsamling.

/David

Fra : Jimmy

Dato : 10-01-05 15:52

> Den er i hvert fald på min Gasolin-opsamling.

Sørme om ikke du har ret! My mistake.

Mener dog at den også er udgivet på en Kim Larsen plade nogle år efter.

Jimmy

Fra : Peter Juhl

Dato : 10-01-05 11:27

Armand wrote:

> Tjaeh :-/
> Den ræsonnerer over et tungt emne, som lægger op til lytteren (á min
> datter?) at tænke over de ting.

Den er en gang falsk bræk, som ikke burde komme ud af voksne menneskers
mund - og fortæl mig nu ikke at pyntedukkerne på nogen måde skulle stå
for noget der er mere ægte end at tjene penge.

Fra : Jimmy

Dato : 10-01-05 16:11

"Anders Mogensen" <andersm@FJERNobel.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på
> en vej) - og insistere på at den altså skal have "24 tommer alu".

Hehe... Kan godt se hvad du mener, men prøv lige at lyt igen.

Glem alt om 24 tommer alu og alt det andet lort de synger, som jeg er enig
er meget kliche agtigt, og går igen i mange af deres sange. Der er forskel
på det de synger, og det som rent faktisk er budskabet.

Det handler om at man skal leve livet mens man har det for i morgen er det
der måske ikke. Det er pointen!

Det fortæller de så ved at fortælle hvad de vil gøre, og omend på en meget
kliche agtig måde, så kan du jo ikke fornægte at tingene hænger sammen. For
eftersom de ting som de har lyst til at gøre alle er ting der går igen fra
deres gamle tekster understreger det jo bare at det er det de gerne vil på
den sidste dag, og det at det går igen fra deres tidligere sange for det
bare til at virke meget mere autentisk og nærværende, men det kræver jo
selvfølgelig at man har hørt nogle af de gamle sange, hvordan man så ellers
har kunnet undgå det. Selvom man ikke har hørt deres andre sange giver det
stadig mening, skulle jeg skrive teksten var den bare lidt anderledes, og
skulle du skrive teksten var den også anderledes.

Ved da selv at jeg tager mig for lidt af mine kære, og arbejder for meget.
Rimelig spildt liv hvis jeg får en tagsten i hovedet i morgen.

Jeg er helt enig i at teksten er dyb, hvadend den bygger på klicheer eller
ej.

Jimmy

Fra : Bj@rne

Dato : 09-01-05 11:43

Jimmy wrote:
> [...]
> kørende på grammofonen. Synes sgu stadig det rykker! Har lige købt den nye
> boks med alle de gamle plader, hehe... Ren nostalgi.

Jeg synes det der med at man skal være et forbillede som musiker er
urimeligt. Det må være op til forældrene at give deres børn de værdier i
bagagen der skal til for at opretholde livet på en god måde.
Det er simpelthen for nemt at give div. popstjerner ansvaret/skylden
for at unge taler/handler som de gør. Men sådan er DK jo. Det er tit den
laveste fællesnævner som skal sætte dagsordenen.

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-01-05 11:47

Bj@rne wrote:

> [...]
> for at unge taler/handler som de gør. Men sådan er DK jo. Det er tit den
> laveste fællesnævner som skal sætte dagsordenen.

Sådan er det nok de fleste steder.
Og Nik&Jay er da netop allerlaveste fællesnævner overhovedet.

/David

Fra : Jimmy

Dato : 10-01-05 15:46

"Bj@rne" <Refsing@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at unge taler/handler som de gør. Men sådan er DK jo. Det er tit den
> laveste fællesnævner som skal sætte dagsordenen.

Hey Bjarne.

Kan godt se din pointe, og måske du har ret. Jeg ved egentlig ikke om jeg er
direkte uenig med dig i, at musikere SKAL være forbilleder.

Fakta er dog at eftersom N&J er så populære, så er der mange der opfatter
det som de gør, som det "seje" og det "man skal gøre". Så det er ikke så
meget det at de SKAL være forbilleder, men nok mere det faktum at de ER det!

Jeg skal ikke bestemme om de skal lade være med at tage stoffer inden de går
på åben TV, men der kan da næsten ingen tvivl være om, at en der tager
stoffer og bagefter går på åben TV, er et rimelig dårligt forbillede for dem
de nu engang er forbillede for. Det var det der var pointen i det jeg skrev.

Man kan ikke bestemme over hvordan andre mennesker skal opføre sig, så længe
de holder sig indenfor lovens rammer (eller i hvert fald ikke bliver TAGET i
at tage sig en streg til næsen), men jeg mener at når man bliver så stor som
N&J er, uanset om man så kan lide dem eller ej, så bør man have så meget
ansvarsfølelse at man automatisk går i front og virker som et godt
forbillede.

Ved da godt at N&J ikke er de første der har taget sig en streg til næsen
inden de går på en scene, og ved da godt at mange vil skide på at være et
godt forbillede, og nærmest dyrker det modsatte. Forargeligt!!!

Ved da også godt at deres attitude og meget andet ved dem måske ikke
ligefrem tegner dem som et godt forbillede, men jeg opfatter det næsten som
om at de siger til de unge, at det er fedt at tage sig en streg til næsen,
og det skal i bare gøre! Pointen i dette er at vil man gå og sige "fedest",
eller "sejest" i stedet for at sige "ok" eller "i orden", så er det ikke
det samme som at sige at det er ok at tage sig en streg til næsen, hvilket
for det første kan dræbe og give mange andre skavanker og for det andet er
ulovligt.

Jeg er fuldstændig enig med dig i at forældrene har ansvaret, men i de sene
teenage år er det desværre ofte venner og forbilleder som N&J der påvirker
mest, og forældre bliver set på som de sure "ikke så seje" gamle mennesker,
man bare kommer til når man skal have penge. Ved godt det lyder lidt som en
generalisering, men det er nu ikke det jeg prøver på, men fakta er at der er
mange der er let påvirkelige i teenage årene, og det kan selv gode forældre
ikke gøre så meget ved.

Jimmy

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-01-05 04:32

Armand wrote:

> Lækker, lækker de' for lækker!
>
> Jeg bar også en vis portion antipati mod N&J indtil jeg i bilen endag
> havde lejlighed til at nærlytte teksten i "En dag tilbage". Holddakæft
> hvor de rykker!

Jeg synes de er enormt dårlige, virkelig så dårlige at jeg bliver i dårligt
humør når jeg lytter til deres musik. Det er også grunden til, at jeg
skifter kanal hvis der bliver spillet Nik og Jay musik.

Det der fik bægeret til at flyve over var deres "En dag tilbage". Når man
kender "Jyder Mæ' Attituder" og har hørt deres nummer "Den Sidste Dag" (fra
cd'en "Både til Gården og til Gaden") får man lidt på fornemmelsen, at Nik
og Jay lige har hørt noget rigtigt rap, og så lige "fik en god ide" til et
"nyt" nummer...

Og er det kun mig, eller minder Nik og Jay om et concept band? På EMI sidder
de store gutter og taler:
"Vi mangler et eller andet mainstream band.. Har i nogle ideer?"
"Hvad med endnu et Creamy klon-band? Små børn er bare uimodståelige"
"Hmm.. Nej.. det lort sælger ikke mere.. "
"Hvad så med noget stuerent "hip-hop" som kan spilles på diskotekerne?"
"Ja..det lyder sgu som en fin ide! Har du flere tanker om projektet?"
"Ja det kan du tro jeg har! Først og fremmest har vi brug for en god
stylist. De skal være lækre og de skal ligne Icy Hot Stuntaz! Det er det de
unge vil ha!!"
"Icy Hot Stuntaz???"
"Ja du ved, sådan THUG bad guy pimp looked, de hårde drenge som er bløde
inden i.. De kan tage vare på sig selv, men kræver en mor til at vaske deres
tøj. Jeg har et billede som jeg fandt på min datters computer, du kan se det
her: www.andersh.dk/Icy_Hot_Stuntaz.jpg "
"ja du.. Det ser fint ud.. Hvad med musikken, hvad regner du der med vil
sælge?"
"Jov.. vi finder bare nogle af de rap bands som ikke slog kommercielt
igennem, og så omskriver deres materialer lidt.. det er der aldrig nogle der
finder ud af"
"Muhahhahah vi er så dygtige!!"
"Muhhahaha"
"Muhhahahahh"

> Udstrålingen? Det er jo blot tidens trend, akkurat som Gasolin var
> nogle langhårede flippere :-|

Dem her har langt bedre udstråling, og de har 100x mere sang talent og
charme.
http://www.alexanderband.dk/nikodemus/index.php

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-01-05 11:45

Anders Houmark wrote:

> [...]
> igennem, og så omskriver deres materialer lidt.. det er der aldrig nogle der

LOL..... Hørt!

/David

Fra : Armand

Dato : 10-01-05 00:40

Anders Houmark wrote:

> [...]
> igennem, og så omskriver deres materialer lidt.. det er der aldrig nogle der

Hæ!
Som var du synsk så kører der et program lige nu på DR1 om "produceren
som stjerne", som næsten bekræfter hele den begivenhedsrække

Men igen: Vi køber ikke så meget som en tube tandpasta uden den er
produceret stylet og markedsført til at lige netop den ryger i vores
indkøbskurv!
Bilfabrikkerne skifter/følger trend konstant og overbeviser os
(tilsyneladende let nok) om at vi har behov for lige dén type!
Hvorfor skulle musik så være anderledes fra det??

--
Armand.

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-05 11:13

Armand wrote:

> Men igen: Vi køber ikke så meget som en tube tandpasta uden den er
> produceret stylet og markedsført til at lige netop den ryger i vores
> indkøbskurv!

Tal for dig selv.

> Bilfabrikkerne skifter/følger trend konstant og overbeviser os
> (tilsyneladende let nok) om at vi har behov for lige dén type!
> Hvorfor skulle musik så være anderledes fra det??

Fordi musik handler om følelser. Og holdninger. Og identifikation.
Jeg køber da ikke Nik&Jay istedet for Roger Waters bare fordi der er
brugt flere markedsføringskroner på Nik&Jay i Danmark end på Roger
Waters. Hvis man ingen holdninger eller identitet har selv, så vil jeg
gerne tro at marketingfolkene kan få lov at styre én og fylde det lort i
én som de har lyst til. Nogle af os hører ikke bare det første og
"bedste" der kører på hitlisterne og på P3, men vælger faktisk musik
efter om det vækker følelser i os, om det siger os noget, om vi kan
identificere os med det, om teksterne siger os noget osv.

/David

Fra : Hobert Idiart

Dato : 10-01-05 12:41

David Rasmussen wrote:

> [...]
> efter om det vækker følelser i os, om det siger os noget, om vi kan
> identificere os med det, om teksterne siger os noget osv.

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-01-05 15:26

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv.

Pop-musik er nok den mest overfladiske genre, vi har. Den er opbygget så den
fænger målgruppen i første øjeblik den bliver spillet. Men sådan kan det
også være i det musik JEG lytter til. Måske et riff, som bare lige slår mig
i hovedet med Ushers rådne ben, eller en vokal, der giver mig kuldegysninger
som hvis Niarn kunne rime.

Fra : Peter Juhl

Dato : 10-01-05 23:42

Søren Kjeldsen wrote:

> Pop-musik er nok den mest overfladiske genre, vi har.

Pop-musik - som i populær vs. upopulær musik?

> Den er opbygget så den fænger målgruppen i første øjeblik den bliver
> spillet.

Jeg tror du blander "koncept-musik" og "pop-musik" sammen, der laves
skam enorme mængder god pop-musik derude, som ikke nødvendigvis lugter
så slemt af hurtige penge som Nick & Jay, Johnny Deluxe og hvem der nu
ellers lige er i marketingmaskinen...

> Måske et riff, som bare lige slår mig i hovedet med Ushers rådne ben,
> eller en vokal, der giver mig kuldegysninger som hvis Niarn kunne
> rime.

Jeg er træt af R&B mere end noget andet i denne verden.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-01-05 00:08

> [...]
> skam enorme mængder god pop-musik derude, som ikke nødvendigvis lugter
> så slemt af hurtige penge som Nick & Jay, Johnny Deluxe og hvem der nu

Du har helt ret... Min stakkels sjæl som er blevet skade af for meget
dårligt pop, er blevet koldt og hårdt

> Jeg er træt af R&B mere end noget andet i denne verden.

Det samme her. Derfor nævnte jeg Ushers ben. Og er heller ikke så glad for
rap mere. Hvor fanden er der blevet af stilarten som House of Pain, Cypress
Hill, Molotov og Rage against the machine spillede? Det eneste gode danske
rap vi har er Majk (kan ikke stave til det, fordi jeg ikke lytter til det så
meget)

Fra : Peter Juhl

Dato : 11-01-05 01:38

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> Pain, Cypress Hill, Molotov og Rage against the machine spillede? Det
> eneste gode danske rap vi har er Majk (kan ikke stave til det, fordi

De vandt - jeg husker et interview med Ice-T omkring "Home Invasion"
pladen hvor han sagde at det var netop hvad der var sket. Rap havde
bevæget sig ind alle steder gennem teenagerne, der startede med at
sidde og lytte til det i smug, men senere nu bare sad og hørte det hele
tiden - Hip Hop sejrede ad helvede til, og nu behøver de ikke at gøre
sig umage for at blive hørt mere - Jay-Z sælger sandsynligvis flere
koncert-billetter end U2, og Eminem ser ud til at være den største
superstar der findes pt og Dr. Dre vil sandsynligvis blive lovprist
som den største producer nogen sinde.

Jeg kan lige forestille mig NWA anno 2005 stå at brokke sig over at
prisen på diesel går op, fordi deres luksusyact går 0.01 sømil pr.
liter, eller at Cypress Hill synes at det er noget værre svineri at
klimaet på den ø de har købt ikke egner sig til at dyrke weed (selvom
det nok er deres første kriterie) og Rage blev trætte af at stå og
skrige politiske budskaber til ingen verdens nytte, så de slog sig
sammen med Chris Cornell for at lave Rage Against The Soundgarden.

Jeg så i et interview at Usher mente at han var den næste Elvis, og
jeg håber da så inderlig at han vil kopiere Elvis - helst de sidste
par måneder af hans liv.

Fra : Jimmy

Dato : 10-01-05 16:03

> Tal for dig selv.

Hvad børster du tænder i? ;)

> [...]
> hitlisterne og på P3, men vælger faktisk musik efter om det vækker
> følelser i os, om det siger os noget, om vi kan identificere os med det,

Der er noget om det Armand skriver. Hvor mange lortenumre hører man ikke i
radioen hver dag. Jeg kan huske at Toxic med Britney Spears kom. Jeg tænkte
"hold kæft noget lort" "hvem gider at lytte til det pis". Fakta er dog at
Den blev et kæmpe hit. Sådan som jeg ser det kan alt blive til en
megasuccess i dag. Det handler faktisk bare om at få det vist/spillet. Når
du har hørt toxic 7000 gange, så kan du jo næsten synge med på den uanset om
du kan lide den eller ej, og pludselig synes man ikke at den er så dårlig.
Pludselig sælger den.

Vil man ramme massemarkedet handler det om reklame, publicity, branding og
uanset hvad din mening er så viser alt at det virker. Også inden for
musikkens verden!!

At du så er mindre påvirkelig er en helt anden snak. Der er nogen af os, mig
selv inkluderet, som er meget mere bevidste om hvad der er vores stil og
hvad vi kan lide at høre til, hvad der rører os dybt. Men selvom vi er nogen
der har det sådan, så rykker det desværre ikke noget ved fakta.

Personligt er meget af det musik jeg hører/køber noget man slet ikke kan
købe i Danmark og som man ikke hører i radioen.

Til gengæld børster jeg tænder i Colgate, vasker tøj i Ariel, kører i en
tysk bil og drømmer om en Porsche. Så selvom jeg opfatter mig selv som meget
lidt påvirkelig af reklamer, må jeg indrømme at jeg alligevel er påvirkelig.
Eller også så ved jeg bare hvad der er god kvalitet, eller rettere hvad
reklamerne fortæller mig er god kvalitet.

Jimmy

Fra : Peter Juhl

Dato : 10-01-05 23:56

Jimmy wrote:

> [...]
> næsten synge med på den uanset om du kan lide den eller ej, og
> pludselig synes man ikke at den er så dårlig. Pludselig sælger den.

Man hører masser af lortenumre i radioen hver dag - men det er jo også
fordi radioen er blevet en lorte radio (især P3).

> Vil man ramme massemarkedet handler det om reklame, publicity,
> branding og uanset hvad din mening er så viser alt at det virker. Også
> inden for musikkens verden!!

Det og at musikken ikke har den samme betydning og derfor ikke mere er
så interessant at man fokuserer på værket, lyden eller sangen - det er
korrekt at man hører utroligt meget om Britney Spears, men det er ikke
på grund af hendes musik, men på grund af hendes liv, så hvis personen
og dennes liv nu er lige så vigtig for musikken, hvordan skulle 3-4
blege drenge, der ikke lever noget spændende liv, men skriver
fabelagtige sange kunne slå igennem?

Da jeg var dreng var det en hel lidenskab at sidde og høre mine Depeche
Mode maxier igennem fordi, der ikke var så fandens meget andet at gå op
i (indtil jeg fik sparet op til min Amstrad) - idag er det ikke bare god
musik der gør det, du kæmper mod serier, spil og events, som alle vil
stjæle den opmærksomhed man før i tiden gav musikken, det kan
pladeselskaber også mærke, så selvfølgelig er de blevet kyniske og er
holdt op med at tage chancer.

> Personligt er meget af det musik jeg hører/køber noget man slet ikke
> kan købe i Danmark og som man ikke hører i radioen.

Sådan er det bare - lev med det, de glade dage er forbi, men heldigvis
har musikkens undergrund det bedre uden den store medie-opmærksomhed,
for der udkommer faktisk masser af fede plader og mp3'ere - men glem
alt om at høre det i radioen eller se det på tv.

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-01-05 23:58

Jimmy wrote:

> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Hvad børster du tænder i? ;)

Urtekram tandpasta normalt.

> Vil man ramme massemarkedet handler det om reklame, publicity, branding og
> uanset hvad din mening er så viser alt at det virker. Også inden for
> musikkens verden!!

Ja, sådan er markedet lige nu. Men sådan behøver det ikke at være. Og
sådan er hele markedet ikke. Og sådan er det ikke for mig.

/David

Fra : Armand

Dato : 11-01-05 19:26

David Rasmussen wrote:

> [...]
> Waters. Hvis man ingen holdninger eller identitet har selv, så vil jeg
> gerne tro at marketingfolkene kan få lov at styre én og fylde det lort i

Du mener atlså ikke at du udgør en del af det segment som Waters
markedsføres mod?

> [...]
> efter om det vækker følelser i os, om det siger os noget, om vi kan
> identificere os med det, om teksterne siger os noget osv.

Og sådan er der med sikkerhed mange der har det med N&J; Souvenirs m.fl.

--
Armand.

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-01-05 00:01

Armand wrote:

> Du mener atlså ikke at du udgør en del af det segment som Waters
> markedsføres mod?

Det aner jeg ikke om jeg gør, for jeg har aldrig oplevet noget Roger
Waters markedsføring. Og har i øvrigt hørt hans musik i 20 år, længe
inden at det blev okay at bombardere folk med økonomisk propaganda aka
reklamer og markedsføring.

> Og sådan er der med sikkerhed mange der har det med N&J; Souvenirs m.fl.

Sikkert.

/David

Fra : Armand

Dato : 11-01-05 19:40

David Rasmussen wrote:

> Tal for dig selv.

Jeg taler også(!) for mig selv her. Ind imellem kan det godt gavne at
kigge lidt indad og opdage hvad det er man ligger under for i sine valg :-|

--
Armand.

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-01-05 00:02

Armand wrote:

> Jeg taler også(!) for mig selv her. Ind imellem kan det godt gavne at
> kigge lidt indad og opdage hvad det er man ligger under for i sine valg :-|

Enig. Og det gør jeg også så meget jeg magter det. Jeg er en relativt
bevidst, politisk forbruger i forhold til de fleste jeg kender.

/David

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-01-05 23:55

Armand wrote:

> Hæ!
> Som var du synsk så kører der et program lige nu på DR1 om "produceren
> som stjerne", som næsten bekræfter hele den begivenhedsrække

Haha pudsigt. Har dog (officielt) ingen synske evner....

> [...]
> (tilsyneladende let nok) om at vi har behov for lige dén type!
> Hvorfor skulle musik så være anderledes fra det??

I musik synes jeg ikke branding er et så stort "problem" for mig. Reklamerne
på tv påvirker mig ikke, ikke som "branding" ihvertfald. Hører jeg 50 cent
får jeg ikke lyst til at gå i grimt tøj og have store kæder og fordi jeg
hører Simon And Garfunkel går jeg ikke ud og finder noget hash og nogle
trumpet bukser :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jimmy

Dato : 10-01-05 15:48

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "nyt" nummer...
>
> Og er det kun mig, eller minder Nik og Jay om et concept band? På EMI

Er faktisk overbevist om at N&J ER et koncept-band ;)

Jimmy

Fra : -V-

Dato : 10-01-05 16:03

Jimmy wrote:
> Er faktisk overbevist om at N&J ER et koncept-band ;)

Du mener naturligvis 'koncept-brand'.

-V-

Fra : Jimmy

Dato : 10-01-05 16:28

> Du mener naturligvis 'koncept-brand'.

Jeg tror at de er startet på den måde som Anders Houmark beskriver: Altså
det man kalder for et koncept-band.

Kan godt se at man kan kalde det for et koncept brand også, men det bliver
det altså ikke kaldt i daglig omtale.

Koncept bands er vel det modsatte af bands som Saybia. Saybia har spillet
sammen i mange år inden der var et pladeselskab som valgte at skrive en
kontrakt med dem. Med koncept bands er det tit omvendt. Pladeselskabet får
en ide til et band, og sammensætter så bandet efter de kriterier som de har
sat, så de ved at det kommer til at sælge. De har direkte skabeloner
liggende til at lave disse bands, og det slår sjældent fejl.

Når jeg taler om koncept bands taler jeg om et band der er sammensat på den
måde Anders beskrev. Ved branding forstår jeg nok nærmere værdien af bandet
efter det er slået igennem. Altså bandets navn i markedsføringsmæssig
sammenhæng vs. sammensætningen af et band ud fra foruddefinerede kriterier.

Kan dog godt se at det kan være en fortolkning af samme sag, men nu hedder
det altså et koncept band, hehe... ;)

Jimmy

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-05 17:28

Jimmy wrote:

> Jeg tror at de er startet på den måde som Anders Houmark beskriver: Altså
> det man kalder for et koncept-band.

Jeg er sikker på at -V- forsøgte at være humoristisk, men den fløj vist
hen over hovedet på dig :)

> Kan godt se at man kan kalde det for et koncept brand også, men det bliver
> det altså ikke kaldt i daglig omtale.
>
> Koncept bands er vel det modsatte af bands som Saybia.

Yuck...

/David

Fra : -V-

Dato : 10-01-05 17:37

David Rasmussen wrote:
> Jeg er sikker på at -V- forsøgte at være humoristisk, men den fløj
> vist hen over hovedet på dig :)

Det er nemlig rigtigt, og det gjorde det vist.

-V-

Fra : Jimmy

Dato : 11-01-05 08:52

> Det er nemlig rigtigt, og det gjorde det vist.

Hehe... Ja, den fløj vist hen over hovedet på mig! :)

Sorry. Kan godt se pointen ;)

Jimmy

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-01-05 18:06

> Yuck...

(2 virtuelle lammere til David)

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-01-05 12:45

Søren Kjeldsen wrote:

> (2 virtuelle lammere til David)

Stakkels mig.

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-01-05 15:08

> Stakkels mig.

(et trøstende klap til David)

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 04-01-05 16:25

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Heh.
>
> Det er aldrig lykkedes mig at finde ud af den præcise titel på det nummer,
> men det er da rimeligt catchy.

O-Zone - Dragostea din Tei

Ikke at det er musik jeg værdsætter, fy faaan.

/Rasmus