Replik: Hvilken film/computerspil ?
Fra : Jim Andersen

Dato : 03-01-05 12:14

"it's all fun and games until somebody looses an eye"

Hvem sagde det først ?

imdb har kun Tarzan fra 1999 og det er wayyyy ældre end det.

Det ældste jeg kan huske var "ham den seje" fra Red Alert pc-spillet der ene
mand ordnede en hel bane med sin seksløber, og en smøg i kæften.

/jim

Fra : Mads

Dato : 03-01-05 15:21

On Mon, 3 Jan 2005 12:14:15 +0100, "Jim Andersen"
<jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote:

>"it's all fun and games until somebody looses an eye"
>
>Hvem sagde det først ?

http://aloneidream.diaryland.com/quotes.html

Quote nr 2

Fra : Mikl

Dato : 03-01-05 15:27

Jim Andersen wrote:
> [...]
>
> Det ældste jeg kan huske var "ham den seje" fra Red Alert pc-spillet der ene
> mand ordnede en hel bane med sin seksløber, og en smøg i kæften.

Hmm, Det er også brugt i Muppet Treasure Island fra 1996:

Billy Bones: Aye, but also, beware running with scissors or any other
pointy object. It's all good fun, until someone loses an eye.

Men jeg tror nu nok det er en talemåde man har brugt i mange år og
stammer altså ikke fra en bestemt film eller spil.

/Mikkel

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 03-01-05 15:53

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det ældste jeg kan huske var "ham den seje" fra Red Alert pc-spillet der
> ene mand ordnede en hel bane med sin seksløber, og en smøg i kæften.

Ved det ikke helt... men!

i Red Alert var "den seje" Tanja - den kvindelige kommandosoldat fra de
alieredes side..

"ham den seje" leder tankerne hen på forgængerens kommandosoldat, nemlig
Capt. Nick "Havoc" Parker fra Global Defense Initiative Han var cool!!
"I got a present for you!"

men det hører nok alt sammen til i dk.spil.computer

Mvh. Martin

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 03-01-05 17:59

Jim Andersen wrote:
> [...]
>
> Det ældste jeg kan huske var "ham den seje" fra Red Alert pc-spillet
> der ene mand ordnede en hel bane med sin seksløber, og en smøg i

Udtrykket stammer fra det gamle Rom, hvor den eneste regel i
gladiator-kampene var at man ikke måtte stikke hinandens øjne ud.
Sidenhen har det været brugt af mange, sikkert mest mødre og komikere i
nyere tid.

Jacob
--
fear and loathing in dot com