Asus P4P800 temperatur
Fra : N´far

Dato : 03-01-05 13:27

Skiftede i går til et Asus P4P800SE.
Jeg synes, min motherboard temp. er højt.

Men, hverken ram eller northbridge føles varmt.

Skyldes det måske bare en dårlig positioneret temp. måler ?

Idle: CPU på 27, mobo på 34 grader.
Belastet: Cpu 50, mobo 43 grader.

Aflæst i Windows og bios.

Andre, som oplever samme... "problem" ???

Fra : Hans

Dato : 03-01-05 18:33

N´far wrote:
> [...]
> Belastet: Cpu 50, mobo 43 grader.
>
> Aflæst i Windows og bios.
>
> Andre, som oplever samme... "problem" ???

Det kunne tyde på, at luftgennemstrømningen i kabinettet er for lille.

Hans

Fra : N´far

Dato : 03-01-05 22:56

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> Det kunne tyde på, at luftgennemstrømningen i kabinettet er for lille.

Ok, tak for dit svar. Den står så med åbne sider og er ellers meget "åbne"
forran og bagved også...

Fra : Leony

Dato : 04-01-05 14:19

"N´far" <rudiNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, tak for dit svar. Den står så med åbne sider og er ellers meget
> "åbne" forran og bagved også...

Åbent kabinet ødelægger den luftgennemstrømning der nu måtte være i
kabinettet.
Hvad sker der hvis du kommer siderne på?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : N´far

Dato : 04-01-05 20:17

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Åbent kabinet ødelægger den luftgennemstrømning der nu måtte være i
> kabinettet.
> Hvad sker der hvis du kommer siderne på?

Så stiger CPU og bundkort temp. med 1-2 grader, dvs. pt. har jeg ( idlee)
29 g. CPU og 36 g. bundkort...

Fra : Leony

Dato : 04-01-05 14:18

> Skiftede i går til et Asus P4P800SE.
> Jeg synes, min motherboard temp. er højt.
> Men, hverken ram eller northbridge føles varmt.
> Skyldes det måske bare en dårlig positioneret temp. måler ?

Lige netop Asus har aldrig været kendt for at levere målinger som var
tilnærmelsesvis pålidelige.

Så længe det er stabilt og komponenterne ikke er varme, så ville jeg
ikke bekymre mig.