Bluetooth Widcomm drivere til Nokia PC Sui~
Fra : Jimmy Frederiksen

Dato : 03-01-05 11:54

Jeg har lidt problemer med at få Nokia PC Suite til at spille sammen
med min Nokia 6230.

Jeg har denne Bluetooth dongle
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=156447. Hvis jeg
installerer den medfølgende software vil Pc'en og telefonen godt
snakke sammen - jeg kan bl.a. godt lave fil-overførsler.

Når jeg så installerer Nokia PC Suite 6.41 kan den ikke finde
telefonen. Jeg har så googlet den lidt og fundet frem til, at det nok
skyldes Microsoft driverne (som ligger i XP SP2).

Iflg. denne tråd http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=7311 skal
man bruge Widcomm Bluetooth drivere i stedet for. Jeg har forsøgt at
afinstallere selve software som følger med donglen og lagt MITSUMI
Bluetooth Suite by Widcomm v 1.3.2.7 ind i stedet for.

Problemet opstår så i det øjeblik jeg sætter donglen til. XP
installere automatisk donglen med sine Microsoft drivere, og bruger
der ikke Widcomm driverne. Dog kan jeg se at man i Nokia PC Suite nu
har mulighed for at vælge Bluetooth Widcomm som tilslutningstype. Den
melder dog stadig fejl.

I Enhedshåndteringen har jeg så forsøgt at ændre driveren på
Bluetooth, men jeg kan ikke helt finde den driver jeg skal angive i
stedet for. I ovenstående tråd henvises der til at man skal bruge
placeringen C:\Programmer\MICROSTAR\Bluetooth Software\bin - min
hedder dog Widcomm i stedet for MICROSTAR. Heri ligger der en masse
..inf filer men ingen kan godtages.

Det skal siges, at jeg har en anden PC (dog med indbygget Bluetooth),
hvor der er Widcomm drivere installeret (de blev lagt ind inden SP2
kom på) og her spiller det bare. Det er en version 3.0 et eller andet
som her bliver brugt.

Hvad kan jeg gøre? En formatering af Pc'en og installering af Widcomm
driverne inden SP2 er jeg ikke så interesseret.

Mvh

Jimmy

Fra : Anders

Dato : 03-01-05 12:28

At formatere harddisken burde ikke være nødvendigt.

Prøv at geninstallere softwaren til din BT dongle.
- Det hjalp på min dongle..

Mvh
Anders

"Jimmy Frederiksen (slet 9I9BT)" <jimmy@9I9BTe-frederiksen.dk> skrev i en
meddelelse news:11047498200.0773630476647504@dtext.news.tele.dk...

Fra : Jimmy Frederiksen

Dato : 03-01-05 13:14

Anders <2662070m001@stofanet.dk> skrev:
>Prøv at geninstallere softwaren til
>din BT dongle.

Det har jeg også prøvet, men uden held. Så vidt jeg kan se
benytter softwaren sig af en IVT BlueSoleil 1.4.8 driver (eller
er det en Widcomm).

Jeg tror ikke denne virker med Nokia PC Suite.

Mvh

Jimmy

Fra : JMo.

Dato : 03-01-05 18:36

slet 9I9BT wrote:

> Problemet opstår så i det øjeblik jeg sætter donglen til. XP
> installere automatisk donglen med sine Microsoft drivere, og bruger
> der ikke Widcomm driverne.

Måske kan flg. link hjælpe:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;840635

Fra : Jimmy Frederiksen