Can't find "www.microsoft.com"
Fra : Niels Agger

Dato : 02-01-05 23:27

Jeg får denne meddelelse, når jeg forsøger at komme til www.microsoft.com.
Problemet gælder også andre udvalgte sider.

Jeg har for nyligt forsøgt med diverse spywarefjernere, så måske har disse
ændret noget i opsætningen.

Hvad gør jeg for igen at kunne komme til f.eks microsoft og www.google.com,
der også er blokeret.

Jeg bruger win 98, og både Firefox og IE.

Jeg kan heller ikke bruge min windows update længere.

Agger

Fra : Michel Christensen

Dato : 03-01-05 00:18

Niels Agger wrote:
> [...]
> der også er blokeret.
>
> Jeg bruger win 98, og både Firefox og IE.
>
> Jeg kan heller ikke bruge min windows update længere.

Hej Niels. Prøv at tjekke C:\<windows dir>\System32\Drivers\ETC\hosts i
notepad - Er der defineret andre IP-adresser (f.eks. 127.0.0.1, 10.0.0.1
eller 192.168.0.1) for de domæner? Hvis der er, så prøv at tømme filen
for uønskede entries, og skrivebeskyt den. Derefter burde det virke.

Såfremt dette er tilfældet bør du google efter Adaware og se om du har
noget snavs inde, der piller i dine settings.

Michel Christensen

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 03-01-05 00:38

Michel Christensen wrote:

> [...]
>
> Såfremt dette er tilfældet bør du google efter Adaware og se om du har
> noget snavs inde, der piller i dine settings.

evt. prøv en online scanner på www.spywarefri.dk
Hvis du ikke kan slå den op sender jeg den gerne så du kan lave en
hurtig test

--
1. Livet er for kort til netbetjente
2. Min mail er rigtig nok for dem som vil sende

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-05 01:12

Den 03-01-05 00.17 skrev Michel Christensen følgende:

> [...]
> eller 192.168.0.1) for de domæner? Hvis der er, så prøv at tømme filen
> for uønskede entries, og skrivebeskyt den. Derefter burde det virke.

Eftersom Niels bruger Windows 98 ligger filen HOSTS vist i C:\WINDOWS.
Niels, find eventuelt filen med søgefunktionen i Windows, hvis den ikke
ligger på en af de to nævnte placeringer.

Led filen igennem og fjern alle linjer med adresser, som du gerne vil
ind på. Står der for eksempel:
127.0.0.1   google.com
på en linje, så slet linjen.

Hvis du har linjer i stil med ovenstående (tallene først på linjen kan
være nogle andre, bla. dem som Michel nævner), så er computeren ganske
givet inficeret af en virus eller et af de slemme spyware-programmer.

Vær opmærksom på, at nogle anti-spywareprogrammer indsætter godartede
linjer i HOSTS. En linje som for eksempel:
127.0.0.1   ad.doubleclick.net
skal du ikke slette. Den forhindrer, at du får vist reklamer fra
reklamefirmaet doubleclick.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : John

Dato : 03-01-05 00:37

"Niels Agger" skrev i en meddelelse

> Jeg får denne meddelelse, når jeg forsøger at komme til www.microsoft.com.
> Problemet gælder også andre udvalgte sider.

Nogle sites nægter adgang, hvis din computer er inficeret. Mit forsigtige
gæt er derfor virus, da din windows 98 jo ikke opdateret, og derfor meget
sårbar overfor snavs.

Du kan forsøge en virus scanning, fx med gratis AVG7:
http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/ samt en scanning for spy med
gratis Ad-Aware SE: http://www.snapfiles.com/get/adaware.html Du skal
opdatere programmerne efter install.

Gratis trojaner scanner: http://www.emsisoft.com/en/software/free/

Dernæst kan du igen forsøge med windowsupdate, og installere alle vigtige
opdateringer:
http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

Mvh John

Fra : Michel Christensen

Dato : 03-01-05 09:22

John wrote:

> Nogle sites nægter adgang, hvis din computer er inficeret. Mit forsigtige
> gæt er derfor virus, da din windows 98 jo ikke opdateret, og derfor meget
> sårbar overfor snavs.

Nej, tværtom. Nogle vira/spyware nægter adgang til disse sites, hvis din
computer er inficeret. En webserver kan ikke foretage antivirale
funktioner inden den lukker folk ind.

Fra : John

Dato : 03-01-05 14:56

"Michel Christensen" skrev i en meddelelse

> Nej, tværtom. Nogle vira/spyware nægter adgang til disse sites, hvis din
> computer er inficeret. En webserver kan ikke foretage antivirale
> funktioner inden den lukker folk ind.

Lyder rigtigt...:)

Mvh John

Fra : Niels Agger

Dato : 03-01-05 10:13

Tak for de kompetente svar.

Desværre har ingen af forslagene hjulpet.

I hostfilen stod der kun: 127.0.0.1 localhost

Antispywareprogrammerne og a2 har jeg også prøvet - uden at det hjalp.

Håber at der er flere dygtige EDB-folk, der kan komme med forslag til
løsning af problemet.

Niels Agger

Fra : Jean

Dato : 03-01-05 12:45

Nielse Agger skrev:
> Antispywareprogrammerne

Først, prøv lige den her:
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Vælg Danmark og "ok". Så downloader den et lille program, og undersøg så
alle dine harddiske.

Finder den ingenting?

Mvh Jean.

Fra : Niels Agger

Dato : 03-01-05 13:27

Hej Jean

Prøvede dit forslag, og den fandt ingenting

Niels Agger

Fra : Jean

Dato : 03-01-05 17:13

Niels Agger skrev:
> Prøvede dit forslag, og den fandt ingenting

Okay, du har kørt Adaware 6 og Spybot?

Prøv også CWShredder:

Fra : Jean

Dato : 03-01-05 17:14

Niels Agger skrev:
> Prøvede dit forslag, og den fandt ingenting

Okay, du har kørt Adaware 6 og Spybot?

Prøv også CWShredder:
http://www.arlet.dk/cwshredder.exe

Mvh Jean.

Fra : John

Dato : 03-01-05 15:06

"Niels Agger" > skrev i en meddelelse

> Desværre har ingen af forslagene hjulpet.

Æv Niels.. :(

Mit sidste bud: Check sikkerheds-indstillingerne i IE, både i 'sikkerhed' og
'beskyttelse af personlige oplysninger' (cookies). Sæt det hele til
standard, klik anvend og ok. Prøv også midlertidig at lukke en evt firewall.

Virker java og javascript? Check:
http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html hvor du skal kunne se et
analog og et digital ur.

Mvh John

Fra : Niels Agger

Dato : 03-01-05 18:31

Hej John

Jeg ser klart begge ure.

Niels Agger

Fra : Peter

Dato : 03-01-05 19:51

"Niels Agger" <n@agger.dk> skrev i en meddelelse
> Hej John
>
> Jeg ser klart begge ure.
>
> Niels Agger

Har du prøvet at søge efter filen hosts og kigge i den med notepad ? Hvad
siger indholdet ?

Peter

Fra : Niels Agger

Dato : 04-01-05 10:36

# Copyright (c) 1998 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP stack for Windows98
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

127.0.0.1 localhost

Niels Agger

Fra : Niels Agger

Dato : 05-01-05 20:54

Løsning: Ændre TCP/IP til automatisk hentning, samt sletning - med hjælp
fra Hijack-software - noget snavs, som "finditnow" havde installeret.

Tak for alle de velmenende svar.

Niels Agger

Fra : johnny poulsen

Dato : 27-01-05 19:08