Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Microtek Filmscan 35
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 20-05-01 17:28

Er der nogen der har erfaringer med Microtek Filmscan 35 scanneren? Hvad er
d-max på sådan en? Jeg overvejer at købe én til at scanne mine negativer for
at indeksere dem og vurdere hvilke jeg vil printe..

http://www.microtek.nl/english/products/scanners/filmscan35.htm

Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Peter_Gimm

Dato : 27-05-01 11:36

"Kenneth Darling Soerensen" skrev d. 20-05-01 17:28 dette indlæg :
> Er der nogen der har erfaringer med Microtek Filmscan 35 scanneren? Hvad er
> d-max på sådan en? Jeg overvejer at købe én til at scanne mine negativer for
> at indeksere dem og vurdere hvilke jeg vil printe..

Hej Kenneth,

Jeg har købt en hos en webbutik for en måneds tid siden. D-Max'en står ikke nævnt nogle steder, hverken i brochuren eller manualen.
Den leverer dog et godt resultat (til prisen). Til proffesionelt brug er scanneren dog ikke god nok, men hvis du bruger photoshop er mine erfaringer positive - Blev faktisk glædeligt overrasket over kvaliteten.

Hastigheden er så en helt anden ting !! -Specielt hvis du vil scanne i Max-opløsning. Et negativ/dias kan komme op på lige over 2GB.

Men alt i alt kan jeg godt anbefale filmscan 35 !!

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-05-01 12:35

"Peter_Gimm" <Peter_Gimm.news@kandu.dk> wrote in message

> Jeg har købt en hos en webbutik for en måneds tid siden. D-Max'en står
ikke nævnt nogle steder, hverken i brochuren eller manualen.

Hvad er en D-max?

> [...]
>
> Hastigheden er så en helt anden ting !! -Specielt hvis du vil scanne i
Max-opløsning. Et negativ/dias kan komme op på lige over 2GB.

Hvad bliver opløsningen I, i højeste indstilning?

For hvis man tager en 1800 * 1800 alm. scanner.. Og scanner et 35 mm dias
ind... Bliver opløsningen ikke se høj igen..

altså jeg tænker på pixels

> Men alt i alt kan jeg godt anbefale filmscan 35 !!

Ok fedt.

Fra : Rune Baess

Dato : 27-05-01 12:58

"Peter_Gimm" <Peter_Gimm.news@kandu.dk> wrote

> Hastigheden er så en helt anden ting !! -Specielt hvis du vil scanne
> i Max-opløsning. Et negativ/dias kan komme op på lige over 2GB.

2 Gb ???

i 1800 dpi (som er max res.) vil opløsningen for 24x36mm ligge på
2551x1701px
med et 16 bit/farve output, bliver filstørrelsen
(2551px * 1701px * (3farver*2bytes) = 26035506 bytes ~ 25 Mb)

Så der skal interpoleres en del for at nå 2Gb...

Rune

Fra : Peter_Gimm

Dato : 28-05-01 15:15

> [...]
> (2551px * 1701px * (3farver*2bytes) = 26035506 bytes ~ 25 Mb)
>
> Så der skal interpoleres en del for at nå 2Gb...

Ja, det er korrekt - men den kan interpoleres op til 19200 DPI. - Dette
er selvfølgelig helt unødvendigt - og tog også en mindre krig !!

-Peter

http://www.kandu.dk/