Svar vedr. newsreader
Fra : Tue Sorensen

Dato : 02-01-05 20:34

Martin Ohlsson skrev:

> Tue du skal altså snart til at have fixet den newsreader!!

Det kan jeg kun være enig i :-/ Jeg har forsøgt i flere forskellige
browsere, men Google er fortsat "Unable to retrieve" beskederne når
jeg forsøger at svare. Bortset fra i helt enkelte tilfælde har jeg
aldrig haft det problem før (og jeg har jo postet gennem Google i
adskillige år, mest på amr. grupper), så jeg ved ikke hvad der er
galt. Jeg tror og håber at det på en eller anden måde er Google
Groups' fejl, og ikke min.

Jeg gider ikke at bruge mit email-program til nyhedgrupper, for man
får jo vilde mængder af beskeder som man ikke skal bruge, og dem gider
jeg ikke have liggende, eller slette hele tiden. Findes der ikke andre
bekvemme web-newsreadere/-newsservere end lige Google Groups...?
Trættende at det skal være så fandens besværligt...

- Tue

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-01-05 20:47

Tue Sorensen wrote:

> [...]
> bekvemme web-newsreadere/-newsservere end lige Google Groups...?
> Trættende at det skal være så fandens besværligt...

Nyhedsgrupper læses bedst med et program til formålet, en newsreader.
Jeg ved ikke helt hvad det er du synes er besværligt ved det. Du skal
ikke "slette beskeder hele tiden". Du skal bare læse de beskeder du
gider og svare på dem du gider. Det skal du jo også på Google. Jeg ville
dø hvis jeg skulle bruge et web-interface istedet for en rigtig newsreader.

/David

Fra : David T. Metz

Dato : 02-01-05 22:09

Tue Sorensen wrote:

> Jeg gider ikke at bruge mit email-program til nyhedgrupper, for man
> får jo vilde mængder af beskeder som man ikke skal bruge, og dem gider
> jeg ikke have liggende, eller slette hele tiden.

Gider? Du sætter bare din newsreader op til at slette alle meddelelser ældre
end x-dage. Derudover sætter du den til kun at hente emnelinjer som
udgangspunkt og først meddelelsesindhold, når du vælger det. Det behøver du
faktisk ikke engang, da de fleste newsreadere som udgangspunkt er sat op til
at opføre sig lige netop sådan.

David

Fra : Kim2000

Dato : 02-01-05 23:58

> [...]
> bekvemme web-newsreadere/-newsservere end lige Google Groups...?
> Trættende at det skal være så fandens besværligt...

Din harddisk må være lille-bitte siden du mener at de 2-3 Mb (højst) kan slå
dig af pinden. Jeg tror jeg roligt kan sige at på et eller andet tidspunkt
så begynder du at ryge i folks killfilter eller psykologiske killfilter, og
det er pt. nærmest umuligt at føre debat med dig, når man skal lede efter de
gamle indlæg først.

sagt med andre ord, find ud af det.

Kim

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 03-01-05 12:34

"Tue Sorensen" <twocrafts@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> bekvemme web-newsreadere/-newsservere end lige Google Groups...?
> Trættende at det skal være så fandens besværligt...

Det er bare at smække det i Outlook. Du modtager dem jo ikke som mails, men
i et seperat interface lavet netop til newsgrupper af de kære Mikroblød.

Du kan frit søge blandt alle Ng'er og tilmelde dig dem du ønsker, derefter
kan du klikke dig ind på dem - se listen over alle threads indtil en hvis
dato, og systemet fungrer ca. 999999999 gange mindre irreterende end at
skulle bladre rundt mellem threads i google.com

Hvis du syntes Outlook er besværligt og google.com er nemt, så er der et
eller andet der er gået grueligt galt et sted.

Men prøv lige at eksperimentere med det, før du skriver tilbage næste gang

Det er som andre også skrev lidt ærgeligt du starter et nyt thread hver gang
du skal svare på folks kommentarer - på den måde dannes der et irritations
moment ved at man skal gå tilbag og finde ældre posts og så igen finde
tilbage til din nye osv osv.

Håber det lykkes for dig..

Mvh. Martin

Fra : PerX ...

Dato : 04-01-05 11:05

In article <41d92da5$0$83830$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
prodox_dk@hotmail.com says...
> Hvis du syntes Outlook er besværligt og google.com er nemt, så er der et
> eller andet der er gået grueligt galt et sted.

Det gamle Google var nu ret nemt. Det eneste den manglede var et
killfilter (og at de unlod at afsløre en's IP nummer)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-01-05 22:02

Tue Sorensen wrote:
[...]
> [...]
> bekvemme web-newsreadere/-newsservere end lige Google Groups...?
> Trættende at det skal være så fandens besværligt...

Fordelen ved et newsreaderprogram (jeg nævnte et par stykker
i den mail jeg sendte til dig) er at det tager under et
sekund at skifte fra en besked til en anden. Såsnart du
bruger et WWW-interface, eksempelvis GoogleGroups, så tager
skift mellem meddelelser adskillige sekunder. Hvis du skal
læs 150 meddelelser om dagen, så betyder det 150 x 3
sekunder = 450 sekunder hvor du bare skal sidde og glo på
skærmen mens du venter på at der sker noget. Næsten seks
minutter.

Det ville mit temperament aldrig kunne holde til. Og jeg
læser, gennemsnitligt, *langt* mere end 150 indlæg om dagen.

Som andre siger, så "koster" det kun 2-3 MB at have
emnelinierne liggende. Jeg sidder med en antik 8 GB
harddisk, og synes ikke det er spor problematisk.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : PerX ...

Dato : 04-01-05 11:02

In article <c50450f6.0501021133.3aeb2305@posting.google.com>,
twocrafts@hotmail.com says...
> adskillige år, mest på amr. grupper), så jeg ved ikke hvad der er
> galt. Jeg tror og håber at det på en eller anden måde er Google
> Groups' fejl, og ikke min.

Har du skrevet til Google og fortalt dem det?

> Jeg gider ikke at bruge mit email-program til nyhedgrupper, for man
> får jo vilde mængder af beskeder som man ikke skal bruge, og dem gider
> jeg ikke have liggende, eller slette hele tiden.

De fleste Newsreaders rydder selv op igen. Og med mindre du er på modem
er det hurtig nok bare at hente overskrifter og kun beskeden hvis man
tror det er interessant at læse beskeden.