S55 og opladning
Fra : Claus

Dato : 02-01-05 19:24

Hej NG

Jeg skal til USA og tager selvfølgelig min Siemens S55 med.

Jeg er lige blevet opmærksom på et problem, som jeg håber i kan hjælpe med.

Min standard (original) lader til mobilen er fra 220-240V/50-60Hz/45mA.

Kan jeg overhovedet bruge min lader til mobilen i USA, som har 110V uden at
beskadige lader eller mobil?

Vil den overhovedet kunne oplades med ovenstående lader?

På forhånd tak

Claus

Fra : Fischer

Dato : 02-01-05 19:32

> Vil den overhovedet kunne oplades med ovenstående lader?

Nej, den lader kan du ikke bruge på 110V.
Men måske kan du finde en amerikansk lader til Siemens derovre.

*Fischer

Fra : Claus

Dato : 02-01-05 19:40

"Fischer" Skrev
> Nej, den lader kan du ikke bruge på 110V.
> Men måske kan du finde en amerikansk lader til Siemens derovre.

Tak Fischer

Tænkte jeg nok.
Vil der ske noget hvis jeg prøver?

og

Er vi enige om at mobilen er ligeglad med antal V som kommer ind, og det er
laderen som er problemet?

Vil der ikke komme noget strøm til telefon overhovedet eller hvad sker der
hvis jeg alligevel prøver at tilslutte min nuværende lader?

Der står ikke noget om dette i manualen og da jeg ikke er et EL geni må jeg
jo spørge.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 02-01-05 20:04

> Tænkte jeg nok.
> Vil der ske noget hvis jeg prøver?

Det tror jeg ikke.

> Er vi enige om at mobilen er ligeglad med antal V som kommer ind,
> og det er laderen som er problemet?

Ja, telefonen kræver en nøjagtig ladespænding og -strøm.
Om det er en europæisk (240V) eller amerikansk (110V) lader er telefonen jo
ligeglad med, da det er laderen der sørger for at telefonen får hvad den
skal bruge.

> Vil der ikke komme noget strøm til telefon overhovedet eller hvad
> sker der hvis jeg alligevel prøver at tilslutte min nuværende lader?

Det kommer helt an på hvordan laderen er opbygget internt.
Sandsynligvis er der en elektronisk styring, og hvis det er bygget til 240V
vil den nok ikke kunne virke ved 110V.

Laderen til min Motorola kræver blot 100-240V input. Der er efterhånden
mange strømforsyninger der er konstrueret sådan - bl.a. også til bærbare
PC'ere.

*Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-05 20:02

"Claus" <vilikkevises@her.dk> skrev
> Jeg skal til USA og tager selvfølgelig min Siemens S55 med.
> Min standard (original) lader til mobilen er fra 220-240V/50-60Hz/45mA.

Hej Claus.
Kig på dettte link
http://communications.siemens.com/cds/frontdoor/0,2241,us_en_0_23877_rArNrNrNrN,00.html
der findes flere ladere, som selv skifter mellem 110 og 230 volt.

Ellers kan du vælge at tage en autolader med, biler har de jo nok af.

Hilsen og god tur.

Tommy T - Odense