Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
registrering af foto
Fra : ASKE

Dato : 02-01-05 19:12

hvorledes opbygger man bedst et fotoalbum, nummerering, navngivning osv. så
man kan finde det enkelte billede igen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-01-05 19:56

"ASKE" <arne.jensen@newmail.dk> wrote in message
> hvorledes opbygger man bedst et fotoalbum, nummerering, navngivning osv.
> så man kan finde det enkelte billede igen

Køb en database, som f.x. Fotostation
www.fotostation.com

Bo //

Fra : Food_life

Dato : 02-01-05 20:04

On Sun, 2 Jan 2005 19:11:54 +0100, "ASKE" <arne.jensen@newmail.dk>
wrote:

>hvorledes opbygger man bedst et fotoalbum, nummerering, navngivning osv. så
>man kan finde det enkelte billede igen

Mit forslag kunne være ACDSee 7.00, der er til at købe for penge.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-01-05 20:25

In article <41d83956$0$59567$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, ASKE wrote:
> hvorledes opbygger man bedst et fotoalbum, nummerering, navngivning osv. så
> man kan finde det enkelte billede igen

Du bruger keywords i Photoshops filebrowser.
Du vil dog løbe ind i et problem når din harddisk er for lille.
Selv kopierer jeg mit billed-"bibliotek" over på DVD'er med
navne efter de mapper der nu er kommet med. Så er det til at
finde igen.

Alternativt kan du lave en action der gemmer low-res versioner
i en mappe på din disk, så du har dem at søge i. Eks. 640x480 eller
lign.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-01-05 20:32

ASKE wrote:
> hvorledes opbygger man bedst et fotoalbum, nummerering, navngivning
> osv. så man kan finde det enkelte billede igen

Det har der været mange forslag til her i gruppen gennem tiden - så prøv at
kigge lidt baglæns i gruppen.

Nogle sværger til at lave det Excel eller lign databaseprogrammer.....
Andre bruger et af de mange specielle programmer, der findes til
formålet.....

Jeg har prøvet flere af disse peogrammer - og de er da OK - men imo lidt
besværlige, at bruge, så jeg gemmer simpelthen billederne i en directory
struktur:

19990101 Tekst vedr billeder 1 fra 1/1 1999
19990101 Tekst vedr billeder 2 fra 1/1 1999
19990112 Tekst vedr billeder fra 12/1 1999
o.s.v......

I hvert bibliotek/directory er billederne så igen navngivet:
19990101 Billedtekst og evt et nr ved flere ens tekster
o.s.v.

Det giver et bedre overblik for mig - og er meget nemmere, at styre end de
mange programmer, der findes til formålet......

Det er så i MIT tilfælde - andre finder det måske nemmere at bruge et af
alle disse programmer......

Adobe har et fotoalbum - Paint Shop har et fotoalbum - og mange andre - og
alle har nok deres tilhængere......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 02-01-05 20:43

wrote:

>hvorledes opbygger man bedst et fotoalbum, nummerering, navngivning osv. så
>man kan finde det enkelte billede igen

bruger adobe photoshop starter album (gratis) - så kan du nemt "tagge"
hvert billede med flere oplysninger, f.eks. begivenhed, personer osv.
(nummering og dato giver sig selv, hvis du ellers har indstillet
kameraet rigtigt).