import!?
Fra : Armand

Dato : 02-01-05 17:41

Jeg ville gerne have flettet dette spørgsmål ind i en anden tråd jeg på
fandt vha. Google-grupper, og hvori man bevægede sig ind på emnet.
Men tråden er for gammel til at min provider har den liggende og derfor
tager jeg chancen med at være OT:

Hvor enkelt er det at købe musik og film á CD/DVD indenfor EU's toldmur?
Ryger der told på og i givet fald, hvad er størrelsen deraf??

--
Armand.

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 02-01-05 18:11

"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor enkelt er det at købe musik og film á CD/DVD indenfor EU's toldmur?
> Ryger der told på og i givet fald, hvad er størrelsen deraf??

SVJV er der ingen problemer. Overhovedet.

Det har der i hvert fald ikke været for mig, når jeg har brugt CDWOW -
heller ikke hvis man bestiller via deres Hong Kong-afdeling, så længe det
blot afsendes fra Sverige.

Mvh Mikkel

Fra : Robert Eriksen

Dato : 02-01-05 18:23

Armand wrote:
> [...]
>
> Hvor enkelt er det at købe musik og film á CD/DVD indenfor EU's toldmur?
> Ryger der told på og i givet fald, hvad er størrelsen deraf??

Indenfor EU er der ingen toldrisiko.
Du kan komme ud for at skulle betale dansk moms hvis firmaet du køber
hos, har et salg til Danmark for mere end "mange penge" (mener det er
250.000kr men er ikke sikker) om året.

Så hvis du holder dig fra amazon's europæiske afdelinger skulle du være
sikret... har ihvertfald ikke rigtig hørt om andre udenlandske
netbutikker der er så store at de skal svare dansk moms.

i dk.forbruger har emnet været oppe en del gange, så det burde være til
at finde en mere detaljeret forklaring af reglerne via Google hvis det
skulle have interesse

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-01-05 18:37

Armand wrote:

> Hvor enkelt er det at købe musik og film á CD/DVD indenfor EU's toldmur?

Det er meget enkelt: Man gør det bare.

> Ryger der told på og i givet fald, hvad er størrelsen deraf??

Der ryger ikke told på indenfor EU. Butikker der sælger for over ca.
280.000 om året til Danmark skal i princippet momsregistreres i Danmark
og lægge dansk moms på. Men det er vist kun Amazon.co.uk der gør det.
cd-wow (som er uundværlig) gør i hvert fald ikke. Og ellers er der jo
Club Racoon hos axelmusic.dk .

/David