standard/quirks
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-05 16:34

Hej NG
Jeg er i gang med at lave en side om forskellen på standard-mode og
quirks-mode.

Jeg vil gerne være sikker på at få nævnt alle de faktorer, der kan tvinge
browserne i quirksmode. Foreløbig har jeg nævnt "html-kode skrevet før DTD"
og "manglende url i DTD". Er der andre ting, der bør nævnes her?

Siden kan ses på http://www.hjemmesideskolen.dk/html/elmnt/quirks.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-05 16:47

Erik Ginnerskov skrev:

>Jeg er i gang med at lave en side om forskellen på standard-mode og
>quirks-mode.

Stavefejl på siden: qirks-mode
Og bør vel skrives quirk mode eftersom det er et
amerikansk/engelsk udtryk og de skriver det som to ord uden
bindestreg.

Der er ikke »s« i quirk.

>Jeg vil gerne være sikker på at få nævnt alle de faktorer, der kan tvinge
>browserne i quirksmode. Foreløbig har jeg nævnt "html-kode skrevet før DTD"
>og "manglende url i DTD". Er der andre ting, der bør nævnes her?

Manglende doctype bør vel også nævnes.

Og så kan du nævne, at når man har åbnet en side i IE og så
skriver
javascript:alert(document.compatMode);
i adresselinjen (og trykker enter), så får man oplysning om siden
vises i quirk eller standard mode.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-05 18:23

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Stavefejl på siden: qirks-mode

Ups. Og når man så copy/paster under redigeringen, bliver stavefejlen strøet
med rund hånd over siden. ;(

> Manglende doctype bør vel også nævnes.

Det var en god en at få med.

> [...]
> skriver
> javascript:alert(document.compatMode);
> i adresselinjen (og trykker enter), så får man oplysning om siden

Der skrives bare 'CSS1Compat' - men det svar betyder måske, at browseren er
i 'standard mode'?
Hvis jeg indtaster koden ved en side, som jeg ved sætter IE i quirk, svarer
scriptet 'BackCompat'.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Leonard

Dato : 02-01-05 20:23

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Ups. Og når man så copy/paster under redigeringen, bliver stavefejlen strøet
>med rund hånd over siden. ;(

Ctrl-H er en dejlig ting i de fleste editorer

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-05 20:37

Erik Ginnerskov skrev:

>Der skrives bare 'CSS1Compat' - men det svar betyder måske, at browseren er
>i 'standard mode'?

Ja.

>Hvis jeg indtaster koden ved en side, som jeg ved sætter IE i quirk, svarer
>scriptet 'BackCompat'.

Ja.

Det må formentlig betyde CSS 1 compatible henholdsvis back
compatible.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-05 18:43

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Der er ikke »s« i quirk.

Ved at læse de sider, Christian henviste til, får man det indtryk, at du
står ret alene med den holdning.

> [...]
> skriver
> javascript:alert(document.compatMode);
> i adresselinjen (og trykker enter), så får man oplysning om siden

Test viser, at FF tilsyneladende også kender det trick. Jeg mangler lige at
lave en side, der sætter FF i quirks, så jeg kan teste den mode også.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-05 20:40

Erik Ginnerskov skrev:

>Ved at læse de sider, Christian henviste til, får man det indtryk, at du
>står ret alene med den holdning.

Det kan åbentbart skrives på begge måde, søgning på google, quirk
mode:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=quirk+mode&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

quirks mode:

http://www.google.dk/search?num=30&hl=da&newwindow=1&q=quirks+mode&btnG=S%C3%B8g&meta=

Må indrømme, at jeg foretrækker uden »s« og ellers så skal man
vel også skrive standards mode.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-05 21:19

Erik Ginnerskov wrote:

> Test viser, at FF tilsyneladende også kender det trick. Jeg mangler
> lige at lave en side, der sætter FF i quirks, så jeg kan teste den
> mode også.

En gundigere test viser, at både FF, Mozilla og Opera også kan rapportere
standards/quirks ved hjælp af ovenstående script.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-05 21:20

Erik Ginnerskov skrev:

> Test viser, at FF tilsyneladende også kender det trick.

Martin Hintzmann har lavet en fin favelet der viser dokumenttype
mm. på en "pæn" måde:
<http://hintzmann.dk/articles/favelets/pageinfo/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-05 21:24

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Må indrømme, at jeg foretrækker uden »s« og ellers så skal man
> vel også skrive standards mode.

Det kunne man godt hvis man vil holde fast i de engelske former.
Jeg foretrækker afgjort at fordanske til quirksmode og standardmode
(evt. med bindestreg: quirks-mode og standard-mode).

Sidstnævnte er de termer der benyttes i Martin Hintzmanns artikel
om doctype: <http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/> (der i
øvrigt også bør medtages som link efter min mening).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-01-05 01:54

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> posting:

>Jeg foretrækker afgjort at fordanske til quirksmode og standardmode

"-mode"? Jeg ville nu foretrække "tilstand".

--
What is life, except excuse for death,

http://www.opera.com/products/desktop/opera-ie/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-05 21:26

Leonard skrev:

> Ctrl-H er en dejlig ting i de fleste editorer

Hm - i min skifter den mellem at vise og skjule værktøjsbjælken.
Hvad gør den i din?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Leonard

Dato : 02-01-05 22:27

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

>Hm - i min skifter den mellem at vise og skjule værktøjsbjælken.
>Hvad gør den i din?

Åbner søg og erstat boksen

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-01-05 20:12

Christian Bohr-Halling skrev:

> "-mode"? Jeg ville nu foretrække "tilstand".

Tjoh - men "quirkstilstand" eller "quirks-tilstand" skurrer lidt
for meget i mine ører.

Quirksmode/standardmode er for mig let fordanskede former af
engelske ord (lidt som "webserver" i stedet for "web server"). Hvis
man vil oversætte helt, vil jeg foreslå at "quirks"-leddet også
oversættes - fx til "kompatibilitetstilstand".

Det ord er egentlig udmærket - bortset fra at det det lyder meget
positivt og derfor kan virke mere tillokkende end standardmode.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 02-01-05 17:19

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> posting:

>Siden kan ses på http://www.hjemmesideskolen.dk/html/elmnt/quirks.asp

Måske et par eksterne links ville være en ide:
http://www.opera.com/docs/specs/doctype/
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnie60/html/cssenhancements.asp?frame=true#cssenhancements_topic2
http://www.mozilla.org/docs/web-developer/quirks/doctypes.html

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-05 19:09
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-05 21:45

Erik Ginnerskov skrev:

> Jeg er i gang med at lave en side om forskellen på
> standard-mode og quirks-mode.

Et par kommentarer:

Du skriver om standardmode (som jeg kalder det) at "browseren
tillades at vælge en visningsmodel". Jeg mener at "tillades" er
misvisende her - der er kun ét valg i forbindelse med
doctypekontakten: standardmode eller quirksmode. Når det valg er
truffet (og det er det jo når man er havnet i en af
visningsmåderne), så følger browseren det regelsæt som hører til
den pågældende visningsmåde.

Senere i samme afsnit står der "den standard for visning af html-
sider, der er anbefalet af W3C". Jeg vil foreslå "defineret" eller
"fastlagt" i stedet for "anbefalet". Det er korrekt at W3-
specifikationerne udgives med betegnelsen "Recommendation", men det
er langt mere formelt end en "anbefaling" antyder.

Om quirksmode skriver du at den "gammeldags" tolkning er forskellig
fra fabrikat til fabrikat. Det mener jeg ikke er dækkende. Så vidt
jeg ved er der i praksis kun to forskellige quirksmodes - enten
efterlignes Internet Explorer (version 4-5.5) eller også
efterlignes Netscape (version 4.x). Browsere i "familie" med
Netscape (det vil sige Gecko/Mozilla-baserede browsere) bruger
Netscape-modellen, alle andre bruger IE-udgaven (se fx omtalen af
quirksmode hos Opera).

> Jeg vil gerne være sikker på at få nævnt alle de faktorer, der
> kan tvinge browserne i quirksmode. Foreløbig har jeg nævnt
> "html-kode skrevet før DTD"

Det er forskelligt fra browser til browser. I IE vil alt andet end
whitespace før DTD'en fremtvinge quirksmode. I andre browsere er
kommentarer ligegyldige, mens andet formentlig vil sætte quirksmode
(men det er under alle omstændigheder ikke valid kode alligevel).
I øvrigt er den mest almindelige kode før en DTD - nemlig xml-
erklæringen i et xhtml-dokument - ikke medtaget når du skriver
"html-kode".

> og "manglende url i DTD".

Det er stærkt forsimplet og ikke korrekt. I de fleste tilfælde er
det helt ligegyldigt om der er url i DTD'en eller ej. Alle xhtml-
erklæringer samt en html 4/4.01 strict-erklring sætter standardmode
både med og uden url.

Der hvor en url har betydning er i html 4.01 transitional og
frameset.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-05 23:40

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Jeg mener at "tillades" er
> misvisende her - der er kun ét valg i forbindelse med
> doctypekontakten: standardmode eller quirksmode.

Jeg har ændret formuleringen.

> [...]

> jeg ved er der i praksis kun to forskellige quirksmodes - enten
> efterlignes Internet Explorer (version 4-5.5) eller også

Jeg har præciseret formuleringen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-01-05 00:04

Erik Ginnerskov skrev:

> Jeg har ændret formuleringen.

Nydeligt.

Lidt flere kommentarer:

Om quirksmode skriver du (så vidt jeg læser teksten) at Opera til
og med version 6.x brugte samme visning som IE 4-5.5. Det er ikke
rigtigt (så vidt jeg ved - operaeksperterne må rette hvis jeg tager
fejl).

Pointen er at Opera hele tiden (igen forudsat at jeg husker
korrekt) har fulgt W3-standarderne. Med version 7 indførte Opera
quirksmode som en metode til at efterligne IE's opførsel - ikke for
at få Opera 7 til at opføre sig som Opera 6. Jeg vil foreslå at du
sletter "og Opera (=>6)" fra sætningen - så passer pengene bedre.

Du skriver om Martin Hintzmanns "pageInfo" at den ikke virker i
ældre IE-udgaver. Det er ikke korrekt - noten på hans siden
fortæller at "Render mode" ikke findes i IE før version 6 - det er
fordi de kun kender én visningsmåde, nemlig quirksmode.

Det er faktisk din egen metode -
javascript:alert(document.compatMode) - der ikke virker i tidligere
udgaver af IE. Her får man nemlig bare svaret "undefined" (som man
så evt. bare kan fortolke som quirks).

Det er det pageInfo gør - der tjekkes om værdien af
document.compatMode er "CSS1Compat". Hvis ja, er det standardmode
ellers (uanset om der svares "BackCompat", "Quirks", "undefined"
eller lignende) er det quirksmode.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-05 01:19

> [...]

> korrekt) har fulgt W3-standarderne. Med version 7 indførte Opera
> quirksmode som en metode til at efterligne IE's opførsel

Rettet.

> [...]
> fortæller at "Render mode" ikke findes i IE før version 6 - det er
> fordi de kun kender én visningsmåde, nemlig quirksmode.

Se, nu "tvang" du mig til at starte den anden maskine op og teste begge
funktioner i IE 5.5. ;)

Jeg har korrigeret i forhold til mine observationer.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-01-05 01:51

> [...]

>og med version 6.x brugte samme visning som IE 4-5.5. Det er ikke
>rigtigt (så vidt jeg ved - operaeksperterne må rette hvis jeg tager

Du ved rigtigt; Opera har ikke prøvet at efterligne IEs måde at
fremvise sider, men stilet efter standarderne.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-05 05:05

Christian Bohr-Halling skrev:

>Du ved rigtigt; Opera har ikke prøvet at efterligne IEs måde at
>fremvise sider, men stilet efter standarderne.

Men ak, Opera er ved at falde af på det.

Mulighed for understøttelse af scrollbar-color
Understøttelse af marque
Tolerer fejl som backslash i stier

Bare lige, hvad jeg kan komme i tanke om.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-05 14:33

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Men ak, Opera er ved at falde af på det.
>
> Mulighed for understøttelse af scrollbar-color

Fælt, jeg krummer tæer.

> Understøttelse af marque

Noget 90'er-gejl fra en tid, hvor alt det, der var muligt, skulle puttes ind
på en side. Men det siger mere om sideejeren end om browseren.

> Tolerer fejl som backslash i stier

Er det ikke et spørgsmål om, hvad serverne vil servicere?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-05 15:39

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]

Fejl, hedder marquee

>Noget 90'er-gejl fra en tid, hvor alt det, der var muligt, skulle puttes ind
>på en side. Men det siger mere om sideejeren end om browseren.

Det kan måske diskuteres, det jeg har imod det er at Opera
understøtter noget, som ikke er en del af htmlstandarden.

Og Christian Bohr-Halling skrev:

»Du ved rigtigt; Opera har ikke prøvet at efterligne IEs måde at
fremvise sider, men stilet efter standarderne.«

Mozilla (og formentlig Firefox) understøtter også marquee, men
kun i begrænset omfang.

>Er det ikke et spørgsmål om, hvad serverne vil servicere?

Ikke så vidt jeg ved, det er browseren, som retter fejlen og ikke
serveren.

En hurtig test:
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test.htm

Opera og IE viser billedet, Mozilla gør ikke.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-05 16:00

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Ikke så vidt jeg ved, det er browseren, som retter fejlen og ikke
> serveren.
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test.htm

En overbevisende demonstration.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 04-01-05 18:15

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> posting:

>Men ak, Opera er ved at falde af på det.
>
>Mulighed for understøttelse af scrollbar-color

Kan slås fra.

>Understøttelse af marque

Lige som FF.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-01-05 20:04

Erik Ginnerskov skrev:

> Se, nu "tvang" du mig til at starte den anden maskine op og
> teste begge funktioner i IE 5.5. ;)

Man kan sagtens have flere versioner af IE på samme maskine (se fx
<http://www.skyzyx.com/archives/000094.php>).

Dog er der visse ting - først og fremmest brugen af conditional
comments - man ikke kan teste med en "ekstra" installation af IE på
maskinen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-05 22:17

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Man kan sagtens have flere versioner af IE på samme maskine (se fx
> <http://www.skyzyx.com/archives/000094.php>).

Det er jeg fuldt klar over. På den gamle maskine har jeg både IE 5.0, 5.5 og
6.0 kørende.

> Dog er der visse ting - først og fremmest brugen af conditional
> comments - man ikke kan teste med en "ekstra" installation af IE på
> maskinen.

Også det ved jeg.

Jeg har bare arrangeret mig sådan, at på den nye maskine kører kun nyeste
version af de forskellige browsere. På den gamle maskine kører et udvalg af
ældre verwioner af de forskellige browsere - som jeg så kan ty til, hvis
noget skal testes i ældre browsere.

Det er rent dovenskab, når jeg ikke tidligere i processen havde testet i IE
<6. ;)

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-01-05 20:20

Christian Bohr-Halling skrev:

> Du ved rigtigt; Opera har ikke prøvet at efterligne IEs måde
> at fremvise sider,

- før de indførte quirksmode i Opera 7.

Siden da har de vel egentlig gjort det ganske meget - selvfølgelig
først og fremmest i quirksmode, hvor Opera-folkene (og for den sags
skyld også Mozilla-folkene) har færre kvababbelser med at overtræde
W3-standarderne end i standardmode. Men nogle af Operas IE-
efterligninger virker også i standardmode. Jeg kan ikke huske om
det gælder marquee og scrollbarfarvning, men det gælder
konverteringen af \ til / - jf. Knud Gert Ellentofts eksempelside.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 04-01-05 18:25

> [...]

>Siden da har de vel egentlig gjort det ganske meget - selvfølgelig
>først og fremmest i quirksmode, hvor Opera-folkene (og for den sags

Der er vel ingen tvivl om, at alle (især dem uden mia. i ryggen) har
det bedst med, at der er standarder og de overholdes.

Dertil kan man så sige følgende: Opera og andre som FireFox har vel
grundet en noget forblæst standard-fortid måttet indføre en
"quirksmode" for trods alt at kunne vise sider nogenlunde. Hvis man
vil have kunder i butikken, så er det et problem, at disse med det
samme, en side ikke "virker", siger: "Dur ikke. Den viser det ikke
rigtigt" hvor rigtigt er med implicit reference til IEs
fremvisningsmåde.

Det er rigtigt, at Opera på det seneste (vel omkring version 7+) har
indført andre få (så vidt jeg ved) hjælpetiltag vel i lyset af
ovennævnte. Der er ikke tale om, at Opera selvstændigt begynder at
indføre tags som marque el. lign. men at de har ment, noget af det
allerede ikke-standardiserede syntaks/semantik var nødvendigt at
understøtte grundet bagud-kompatibiliteten.

Før man begynder at hoppe op og ned (det siger jeg ikke, du gør)
over disse småting, Opera har indført, kunne det være, man lige
skulle overveje, om man som browserbruger har noget imod, at der er
indført et "quirksmode" og i så fald se, om man kan slå den fra i
sin browser. Det er vel "quirksmode", der er hovedsagen - og det man
mest burde stille spørgsmålstegn ved.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-01-05 22:26

Erik Ginnerskov skrev:

> Det er jeg fuldt klar over. På den gamle maskine har jeg både
> IE 5.0, 5.5 og 6.0 kørende.

O.k. Jeg ville bare tro det var praktisk at have "den store
browserpalette" tilgængelig på den maskine man normalt arbejder
med. En ældre maskine ville til gengæld være perfekt til at teste
ting man kun med besvær kan klare med moderne maskiner - visning i
små opløsninger/på små skærme, visning på maskiner med begrænset
hukommelse og processorkraft, visning på ældre operativsystemer og
endelig visning i "native" IE5 (så man kan teste sider med
conditionals etc.)

> [...]
> maskine kører et udvalg af ældre verwioner af de forskellige
> browsere - som jeg så kan ty til, hvis noget skal testes i

Fair nok - enhver må naturligvis vælge den opsætning som han/hun
finder bedst. Jeg ville gerne have plads og penge til en ekstra
maskine, men det bliver ikke foreløbig (pt. er tv'et lige brændt af
- den slags koster jo også
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-05 22:57

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Fair nok - enhver må naturligvis vælge den opsætning som han/hun
> finder bedst. Jeg ville gerne have plads og penge til en ekstra
> maskine,

Pladsen kan jeg ikke gøre noget ved, men du kører vel ikke stadig med samme
maskine på 10. år som din daglige arbejdsmaskine? Efter en nyanskaffelse
står du vel med en ældre, der kan tjene nævnte formål, eventuelt til at køre
Linux.

> men det bliver ikke foreløbig (pt. er tv'et lige brændt af
> - den slags koster jo også

Ja, fyføj.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-01-05 23:05

Erik Ginnerskov skrev:

> Pladsen kan jeg ikke gøre noget ved, men du kører vel ikke
> stadig med samme maskine på 10. år som din daglige
> arbejdsmaskine?

Nej - jeg er på maskine nr. 2. Jeg kan faktisk ikke huske om jeg
har den første på loftet eller den er foræret væk - men skærmen er
i hvert fald væk.

Den kunne nok køre en udmærket linux, men ellers er det begrænset
hvor meget sjov der ville være ved en 486/33 i dag ;).

Men pladsen er stadig for trang til mere end én fast computer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-01-05 23:56

> [...]

> "Dur ikke. Den viser det ikke rigtigt" hvor rigtigt er med
> implicit reference til IEs fremvisningsmåde.

Vi er helt enige - min kommentar fra før var ikke et forsøg på at
klandre Opera-udviklerne, men mere lidt drilleri fordi du skrev at
Opera ikke har prøvet at efterligne IE's sidevisning.

Enhver seriøs browserproducent i dag er nødt til at tage "IE-
standarden" mindst lige så seriøst som de officielle standarder.
Heldigvis viser nyere udgaver af såvel Opera som Mozilla/Firefox at
man godt kan kombinere understøttelse af IE-standarder med
understøttelse af rigtige standarder.

> [...]
> gør) over disse småting, Opera har indført, kunne det være,
> man lige skulle overveje, om man som browserbruger har noget

Jeg ved ikke om det er relevant hvad man mener om
eksistensen af quirksmode eller ej - uanset hvad så er det jo en
realitet i alle betydende browsere i dag. Men hvis man skal mene
noget om det, så tror jeg det er de folk der advokerer for
standardmode der skal være gladest for eksistensen af quirksmode.
Ved hjælp af doctypekontakten kan browserne langt lettere slippe
fri af fortidens særheder mht. kodevisning.

> og i så fald se, om man kan slå den fra i sin browser.

Jeg har endnu ikke set en browser med den mulighed - men savner den
heller ikke. Til gengæld undrer det mig at man ikke har givet
brugerne mulighed for at pille ved doctypekontakten - det burde vel
ikke være så svært at lave en knap eller et menupunkt der skiftede
mellem de to tilstande (det kunne fx være ganske praktisk når man
besøger en IE-designet side der benytter xml-erklæring).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-01-05 03:08

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> posting:

--klip--
>Jeg har endnu ikke set en browser med den mulighed

opera6.ini: CompatMode Override=2

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-01-05 09:10

Christian Bohr-Halling skrev: