Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon S900 - udskiftes med ???
Fra : Peter

Dato : 02-01-05 09:02

Hej !

Dette indlæg har i grove træk været lagt op en gang før, men på trods af
gode svar mangler jeg fortsat spørgsmål på et enkelt spørgsmål.

Hvilken printer i Canons nuværende serie svarer i printkvalitet til den
gamle S900.

Mvh.

Peter

Fra : Moulder

Dato : 02-01-05 10:04

"Peter" <pe@fjern.stubnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gode svar mangler jeg fortsat spørgsmål på et enkelt spørgsmål.
>
> Hvilken printer i Canons nuværende serie svarer i printkvalitet til den

PIXMA serien laver alle flottere print end S800 - S900.
Jeg havde en S800, og har købt en PIXMA 4000.
Pixma har 2 farver mindre (PM og PC) men har tilgengæld
1 sort ekstra.
Printet fra Pixma'en er flottere en det fra S800.
Så hvad du kan sammenligne med ved jeg ikke.
S900 er jo ved at være en ældre sag.

Moulder

Fra : [HCS] 4000

Dato : 02-01-05 10:24

Jeg kan kun rose Canons iP5000. Jeg købte en sådan for ca. en måned siden,
og den laver utroligt flotte billeder. Pris i DK ca. 2000 kr. - Jeg købte
min på nettet hos http://www.technikdirekt.de og slap med godt 1400 kr.
incl. fragt. 600 kr. i forskel. man kan undrer sig over en prisforskel på
30%, monsen udgør de 9%, men alligevel!
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Hilsen Hans

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-01-05 10:54

[HCS] 4000 wrote:
> [...]
> godt 1400 kr. incl. fragt. 600 kr. i forskel. man kan undrer sig over
> en prisforskel på 30%, monsen udgør de 9%, men alligevel!

Pixma iP5000 koster nu kun omkring 1550,- i Danmark, så du har vist ikke
ledt så godt hvis du ikke har fundet den billigere end 2000,-. :) Bortset
fra det, laver den glimrende udskrifter, helt enig. Jeg har dog kun
prøveudskrifter fra den, da jeg stadig synes A4 er noget bette i det.
Desuden er Canons printere ikke så gode til S/H-billeder, som jeg godt kan
lide - det er et helvede at finde den rigtige printer. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-01-05 14:53

In article <BvPBd.25$%r7.10@news.get2net.dk>, Morten Wartou wrote:
> Desuden er Canons printere ikke så gode til S/H-billeder, som jeg godt kan
> lide - det er et helvede at finde den rigtige printer. :)

Det er Epson til gengæld. Min RX500 (print engine som R300) laver gode
S/H der står meget godt. Men der skulle angivelig være en HP der er det
bedste. Den kan man få en gråtonepatron til (med flere gråtoner) som
erstatter farvepatronen.

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-01-05 17:14

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> S/H der står meget godt. Men der skulle angivelig være en HP der er
> det bedste. Den kan man få en gråtonepatron til (med flere gråtoner)

Ja, jeg er også kommet frem til at HP laver glimrende printere til S/H. Jeg
er dog ude efter en A3-printer, og jeg vil også gerne have stor lysægthed -
Epson 2100 har jeg tænkt på, men jeg synes ikke opløsningen er
tilfredsstillende, det er for let at se dråberne. Men der skulle være en
afløser på vej, så jeg er tålmodig lidt endnu. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Derfor er det ikke fremkommeligt at klage over troll'e, deres indlæg
er som regel bare dumme, provokerende og under lavmålet, og på

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-01-05 10:59

In article <STNBd.9$jr3.2@news.get2net.dk>, Peter wrote:
> [...]
> gode svar mangler jeg fortsat spørgsmål på et enkelt spørgsmål.
>
> Hvilken printer i Canons nuværende serie svarer i printkvalitet til den

Bedste printkvalitet nu er Epson R800. Men det er ikke den billigste.
Ellers er de typiske printere Canon Pixma 4000+ eller Epson R300