what do you think?
Fra : Pippop Agrado

Dato : 01-01-05 22:48

What do you think about my website?
Give me opinion, tips...
www.crixtian.altervista.org

Fra : Christian

Dato : 02-01-05 12:35

> www.crixtian.altervista.org
The page is to small in my browser.
Se what i meen at this url...
http://www.5mm.dk/page.JPG

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-05 16:26

Christian wrote:
>> www.crixtian.altervista.org
> The page is to small in my browser.
> Se what i meen at this url...
> http://www.5mm.dk/page.JPG

Selv om din skærm er sat op til 1600*1200 pixels, er der da ingen, der
tvinger dig til at åbne din browser full screen.

Prøv at indlæse denne side: http://hjemmesideskolen.dk/laout/800-600.htm og
indlæs derefter ovennævnte side igen.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-05 16:27
Fra : Christian

Dato : 02-01-05 23:49

Det er nu ikke min opløsning på browseren jeg siger noget med...

Det jeg vil frem til at at når jeg har en stor skærm hvorfor skal
jeg så begrænses af designeren til et lille område på ca. 600 px
* 500 px.
Hvis jeg vil se det småt havde jeg selvfølgelig valgt at lave min
browser mindre...

Jeg er bestemt ikke synshandikappet, så jeg behøves ikke kører
800 px * 600 px på min store skærm.
Fred være med dem som vil det og det er da også forståeligt
nok..., men os som ikke har de problemer; vi kan da ligeså godt
udnytte vi har en stor skærm... Hvis man har et lille design
(bredden) på en side skal man sidde og kører flere meter op og
ned i ens browser for at se indholdet.
Lad nu for guds skyld os som har muligheden, og også vil, se det
i fuld skærm bredde. Lad os se frem og satse på at folk for
større og større skærme og at alderen 800*600 var i 1999 og ikke
nu i 2005. 6 år efter. Jeg tror endda at jeg kørte 1280px *
1024px i 1999.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-05 01:24

Christian wrote:
> [...]
> * 500 px.
> Hvis jeg vil se det småt havde jeg selvfølgelig valgt at lave min

Nåpådenmåde. ;)

OK, men det står vel enhver hjemmesideejer frit for at lave en sådan
begrænsning i bredden. Jeg finder det langt mere irriterende, hvis en side
er designet så bred, at den udløser en vandret scrollbar i et lille (læs
800*600 px) browservindue. For ikke at snakke om hvis siden burde udløse en
vandret scrollbar, men sideejeren af misforståede 'æstetiske' grunde har
defineret overflow:hidden; på siden.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-01-05 16:51

Erik Ginnerskov skrev:

>Prøv at indlæse denne side: http://hjemmesideskolen.dk/laout/800-600.htm

HTTP/1.1 404 Object Not Found

http://pedalo.dk/cambodia/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-05 21:28

Peter Loumann wrote:

> HTTP/1.1 404 Object Not Found

Det gjorde jeg selv opmærksom på 23 minutter før dig. ;)

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-01-05 21:43

Erik Ginnerskov skrev:

>>> http://hjemmesideskolen.dk/laout/800-600.htm

>Det gjorde jeg selv opmærksom på 23 minutter før dig. ;)

Ups! Genudsendelse:

http://hjemmesideskolen.dk/layout/800-600.htm

Det virker i mine ie og mozilla, men ikke i min opera.

http://pedalo.dk/cambodia/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-05 21:54

Peter Loumann skrev:

> http://hjemmesideskolen.dk/layout/800-600.htm
>
> Det virker i mine ie og mozilla, men ikke i min opera.

Virker ikke i Firefox her (i Firefox kan man via indstillingerne
bestemme hvor meget javascript skal have lov til).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-05 23:33

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Virker ikke i Firefox her (i Firefox kan man via indstillingerne
> bestemme hvor meget javascript skal have lov til).

Når jeg af andre årsager har hevet ud og ind i min FF, ændrer jeg for en
kort bemækning indstillingerne og indlæser den side. Så har FF igen den
størrelse, jeg bruger som udgangspunkt, når jeg selv skal udvikle. Jeg har
aldrig prøvet den i Opera.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-05 23:47

Erik Ginnerskov skrev:

> Når jeg af andre årsager har hevet ud og ind i min FF, ændrer
> jeg for en kort bemækning indstillingerne og indlæser den
> side.

Må jeg anbefale udvidelsen Web Developer:
<http://www.chrispederick.com/work/firefox/webdeveloper/>

Blandt *mange* glimrende funktioner finder man en resize-menu hvor
man med et enkelt klik kan sætte størrelsen til 800x600 (eller
enhver anden størrelse man definerer i menuen). I samme menu kan
man også få den aktuelle størrelse vist - enten i en alert-boks
eller permanent i vinduets titel-linje.
--
Jens Gyldenkærne Clausen