Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Billedkvalitet på Olympus Mju 410.
Fra : Ukendt

Dato : 01-01-05 18:03

Jeg har nu i et halvt år haft et kamera som ovenstående.

Jeg har problemer med, at kameraet ikke tager alt for gode/skarpe billeder.

Hvis der er den mindste bevægelse i motivet bliver motivet sløret. Selv ved
meget lyse omgivelser (kælketur med skyfri himmel) bliver min søn på kælken
sløret under nedturen. Det forstår jeg ikke!! Det virker som om, at det ikke
magter blænde/lukketid-mekanismen tilstrækkelig godt. Endvidere foreslår det
altid blitz - endda også ved højlys dag med solen i ryggen (altså for
fotografen . Og det skal siges, at billedet tages ved at trykke
afløseren halvt ned for at fokusere og derefter ta's billedet.

Hvis der er tilstrækkeligt lys vil lukketiden da gå ned på 1/125 eller
mindre og ved disse lukketider har jeg ikke oplevet slørede motiver trods
bevægelse. Jeg har haft et analogt Nikon F50 og et Nikon 801S som tog
SUPER-billeder, hvis det giver mening at sammenligne et analogt og digitalt
kamera.

Nuvel - ville blot høre, om det var noget man skal regne med eller det er en
fejl. Jeg har nemlig købt ved pixmania, så jeg kan ikke lige gå ned i
butikken. (Hagen ved at købe billigt å nettet )

Håber nogle venlige sjæle vil kommentere ovenstående...

Kh. John

Fra : Niller

Dato : 04-01-05 03:38

"John Quist" <john'snabela'quistdk> skrev i en meddelelse
> [...]

> butikken. (Hagen ved at købe billigt å nettet )
>
> Håber nogle venlige sjæle vil kommentere ovenstående...

Hej John

Jeg er ikke ekspert på området, så jeg kan egentlig kun fortælle, hvilke
erfaringer jeg har med mit mju 410 og det er faktisk overraskende og
forbavsende velfungerende. Inden jeg købte det havde jeg hørt en masse
kritik osv. indtil jeg så nogle billeder på nettet, som var taget i
forskellige situationer, og så turde jeg godt købe det. Naturligvis er det
kikset ind i mellem og jeg har taget et par uskarpe billeder, men udover det
er billederne knivskarpe og den kritik jeg hørte om uskarphed i hjørnerne og
langsomt kamera kan jeg slet ikke genkende. købte mit i Merlin (yep jeg
kender godt deres ry mht. service og jeg sikrede mig også at kameraet
var helt nyt, hvilket jeg så fik. Så hos mig ingen alarm... endnu. Kan være
det kommer selvfølgelig, men jeg har både taget knivskarpe billeder af
fyrværkeri og alt muligt helt uden problemer.

Mvh
Niller