MSI bundkort melder fejl
Fra : TMER

Dato : 01-01-05 17:23

Jeg har en "puter" med et MSI 6380/K7T266 Pro2 mainboard der er begyndt
at te sig lidt tosset.
Der er monteret D-bracket som giver mig en indikation af hvad der er
galt, men jeg er stadigt lidt i tvivl, så jeg håber der er en af jer
herinde der gider hjælpe mig med at forstå fejlmeddellelsen.
Problemet er at den tit hænger i opstarten, og hvis den endelig kommer i
gang, så genstarter den adskellige gange før der kommer liv i dyret.
Min D-bracket indikerer når den hænger at den stopper ved: "Memory
detection test - testing onboard memory size. The D-led will hang if the
memory module is damaged, or not installed properly".
Er det RAM der snak om her, eller er det en eller anden form memory modul
som på GFX kortet eller hvad?

mvh.

Mikael

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 01-01-05 17:28

TMER <virker@ikke.dk> skrev 2005-01-01:
> Jeg har en "puter" med et MSI 6380/K7T266 Pro2 mainboard der er begyndt
> at te sig lidt tosset.

Jeg har haft et board magen til. Det døde pga dårlige kondensatorer.
Dårlige kondensatorer medfører først problemer med at starte og spontane
hangs. Derefter dør boardet helt

http://badcaps.net/

Boards fra den periode er desværre ofte ramt af bad caps problematikken :-/

Thomas

Fra : TMER

Dato : 01-01-05 17:48

> Jeg har haft et board magen til. Det døde pga dårlige kondensatorer.
> Dårlige kondensatorer medfører først problemer med at starte og
> spontane hangs. Derefter dør boardet helt

Det vil altså sige at jeg ikke kan regne med den besked der kommer fra min
D-bracket?
Det var da irriterende...nu håbede jeg lige at jeg evt. kunne nøjes med at
købe en ny stang RAM

Mikael

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 01-01-05 18:44

> Det vil altså sige at jeg ikke kan regne med den besked der kommer fra min
> D-bracket?

Det er tvivlsomt. Det kan være kodensatorene ved rammen der er dårlige =>
ramfejl => ustabilt system. Men det kan også være kodensatorene ved cpuen,
hvilket kan medføre de mystiske fejl.

Du kan jo prøve med ny ram først. Eller åbne ned til motherboardet og lede
efter dårlige kondensatorer. Hvis du ingen finder, så kan du jo være heldig
at det blot er dit ram.

Thomas

Fra : TMER

Dato : 01-01-05 20:21

> Du kan jo prøve med ny ram først. Eller åbne ned til motherboardet og
> lede efter dårlige kondensatorer. Hvis du ingen finder, så kan du jo
> være heldig at det blot er dit ram.

Puteren har skam været uden låg siden den begyndte at opføre sig underligt.
Nu har jeg kigget lidt mere på det link du sendte, og jeg kan godt finde et
par kodensatorer der har nogen af de fejl der bliver skrevet om, og jeg har
ikke noget ekstra RAM liggende jeg kan prøve med, så det kan da godt være
jeg skal se at få skiftet min XP1900+ ud med noget bedre ved denne
lejlighed.

Tak for hjælpen indtil videre

Mikael

Fra : MVP

Dato : 02-01-05 17:10

"TMER" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> jeg skal se at få skiftet min XP1900+ ud med noget bedre ved denne
> lejlighed.
>
> Tak for hjælpen indtil videre
>
> Mikael

Når du en gang har fået gjort dette, så kan evt. du sende mig en mail, så
køber jeg gerne dit gamle setup

Mads